:-(

Hadde puppa og prøvd og fått han til og sove, virker i grunn ikke som han er sulten heller synes jeg?! Virker som han vil ha kos og nærhet heller!

Jeg hadde prøvd med mer mme, men kun om han er med på leken liksom. Blir masse rot, luft i magen og gulp her også om flaskesmokken har for store hull f.eks. (Vi bruker fortsatt 1'er-tuten til Avent.)

Vi bruker Dr.Browns flaskene, de er geniale:)

Er sovnet ved puppen nå. Får håpe det varer en stund etyer jeg smyger han over i senga.

hvis man gir mme og så ammer etterpå er det jo stor fare for mageknip/overspising så da vil det nok hvertfall bli nattevåk :eek: Vanskelig det der! Alternativet er jo først 1/2 flaske mme og så amming på en pupp til han sovner...

hvis man gir mme og så ammer etterpå er det jo stor fare for mageknip/overspising så da vil det nok hvertfall bli nattevåk :eek: Vanskelig det der! Alternativet er jo først 1/2 flaske mme og så amming på en pupp til han sovner...

Tror du de overspiser av å få puppen til slutt?
Jeg tror det er mer fare for overspising ved flaske egnelit...

Håper han sover nå:):):):)

Fire timer mellom ammingene er ikke værst da, shauri! Håper resten av natten var god også :)

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Nei, nei,Barn klarer fortsatt å regulere maten selvom de har fått mme. Overspising regulerer de jo med gulp i såfall. Samma om det er mm eller mme.

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Tror du de overspiser av å få puppen til slutt?
Jeg tror det er mer fare for overspising ved flaske egnelit...
Jeg tenker at hvis de blir nesten mett og så vil de så gjerne ha puppekosen at de sovner med puppen og fortsetter å spise så er det jo en fare for overspising! Hermine spiste ofte så mye at hun kasta opp i starten, fordi hun sovna med puppen og jeg lot henne ligge der å kose seg. Det skjer aldri med flaska her i huset, hun spytter den ut når hun er mett, er ikke noe kos med den ;) :p

Jeg tenker at hvis de blir nesten mett og så vil de så gjerne ha puppekosen at de sovner med puppen og fortsetter å spise så er det jo en fare for overspising! Hermine spiste ofte så mye at hun kasta opp i starten, fordi hun sovna med puppen og jeg lot henne ligge der å kose seg. Det skjer aldri med flaska her i huset, hun spytter den ut når hun er mett, er ikke noe kos med den ;) :p

Jeg har hørt, og trodde de fleste barn drakk mer av flaske enn de ville gjort fra puppen pga jevn strøm av melk. Under amming kommer det forskjellig mengde under måltidet.
T tømte fort 200 ml morsmelk på flaske de gangene han fikk det. Så mye tror jeg aldri han fikk av meg per måltid og han la på seg ekstremt godt.
Gulpe gjorde han uansett :-p

Jeg har hørt, og trodde de fleste barn drakk mer av flaske enn de ville gjort fra puppen pga jevn strøm av melk. Under amming kommer det forskjellig mengde under måltidet.
T tømte fort 200 ml morsmelk på flaske de gangene han fikk det. Så mye tror jeg aldri han fikk av meg per måltid og han la på seg ekstremt godt.
Gulpe gjorde han uansett :p
Det varierer sikkert veldig! Her blei det ikke gulp av for mye pupping men oppkast!!! :eek: Hun tar max 130ml på flaska, og det er lite når man er 5 måneder ;)

Bra med 4 timer i første omgang, håper det holder seg sånn framover:)

Back
Topp