Vognsoving på kvelden

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Ja i kveld er det Lillebror som tar lang og sen dupp i vognen!
Lurer fælt på å vekke han, men det liker jeg ikke å gjøre.
Sovet dårlig/kort i hele dag så duppen var etterlengtet!
Blir veldig sen kveld på han i dag gitt!!

Hvor lenge har han sovet?:) Søvn forlenger søvn;)

Har tok det 1,5 timer å legge lillepus, fatter ikke at det skal ta så lang tid, det gjorde det ikke før.

Ja i kveld er det Lillebror som tar lang og sen dupp i vognen!
Lurer fælt på å vekke han, men det liker jeg ikke å gjøre.
Sovet dårlig/kort i hele dag så duppen var etterlengtet!
Blir veldig sen kveld på han i dag gitt!!
kl 18 er da ikke sen dupp, Hermine får ofte den siste blunden sin omkring da ;) :p Men da sover hun bare 30-40 minutter ;)

Hermine var ferdig stelt kl 20, så fikk hun 50ml gulrotpurè (eller gulrotsuppe når det er mm i :p ). Måtte bare måkke det inn i full fart for hun var så sulten at hun gråt mellom skjeene, drakk godt med vann og fikk så 100ml mm i senga til slutt. Kl 20.16 sov hun og jeg hadde forlatt soverommet, så det var kjapt ekspedert! :D :rolleyes:
Men da hadde hun ikke sovet siden 16.30 så hun var FERDIG!!!

kl 18 er da ikke sen dupp, Hermine får ofte den siste blunden sin omkring da ;) :p Men da sover hun bare 30-40 minutter ;)

Nei, men den siste uken har han vært våken mellom 17 og 19, og sa har vi begynt kveldsstell og han har vært i seng til ca 20 :p
Var nok derfor han var nesten like trøtt etter 3 timer i vognen, som han var før :p

Fie legger seg for kvelden ca 19.30 da er hun så trøtt å færdi at dt er ingenting annet enn sutta og kosebamsen som er bra nokk ;-)

Her kommer det veldig an på dagsovingen.
I går sov han veldig lite på dagtid. Og jeg syntes kl 18 var litt vel tidlig å ta kveld, så da ble det vogna :p

Emmeth står som regel opp rundt 17-18 fra luren sin og legger seg rundt 20.00:) men igår sto han opp 17.30 og sovnet ikke før 21.45 siden han er tett og forkjøla! Går fint ann og ha lur i vogna si på kvelden som det gjør på dagen.

Emmeth står som regel opp rundt 17-18 fra luren sin og legger seg rundt 20.00:) men igår sto han opp 17.30 og sovnet ikke før 21.45 siden han er tett og forkjøla! Går fint ann og ha lur i vogna si på kvelden som det gjør på dagen.

Ja, i går var det like greit slik.
Han var så overtrøtt og ville ikke roe seg inne. Tenkte å la han ha en liten dupp på sofaen f.eks. Men det gikk ikke =)

Da pleier jeg og legge ut Emmeth i vogna også. Om ungen er trøtt og ikke får sove inne, så hvorfor i all verden ikke bare legge ut barnet så det får sovet? Er vel det viktigste barnet sover, selvom det er kveld? Men storesøster Neline måtte vi legge hu ut på verandaen i vogna selvom kl var 23.00 på kvelden, får hu fikk ikke sove andre steder. Bryr meg fint om hva andre mener, jeg gjør det som jeg mener er best for mine barn<3

Da pleier jeg og legge ut Emmeth i vogna også. Om ungen er trøtt og ikke får sove inne, så hvorfor i all verden ikke bare legge ut barnet så det får sovet? Er vel det viktigste barnet sover, selvom det er kveld? Men storesøster Neline måtte vi legge hu ut på verandaen i vogna selvom kl var 23.00 på kvelden, får hu fikk ikke sove andre steder. Bryr meg fint om hva andre mener, jeg gjør det som jeg mener er best for mine barn<3
haha, da kolikken sto på som verst gikk vi ut på tur med vogna kl 21.30 på kvelden bare for at hun skulle bli stille :p ;) Så sto hun på trappa og sov til kl bikka 22 for da ga hun seg som regel med skrikinga! Naboene trodde sikkert vi var smårar, men heller det enn skriking! :)

haha, da kolikken sto på som verst gikk vi ut på tur med vogna kl 21.30 på kvelden bare for at hun skulle bli stille :p ;) Så sto hun på trappa og sov til kl bikka 22 for da ga hun seg som regel med skrikinga! Naboene trodde sikkert vi var smårar, men heller det enn skriking! :)

Men det er jo en av tingene som er så fint når de er babyer! Da går det liksom an å gjøre slik =)

Men det er jo en av tingene som er så fint når de er babyer! Da går det liksom an å gjøre slik =)
Jepp, er verre når de blir eldre og er avhengig av å sove i senga si ;) Skal vi noe på kvelden så får hun seg en dupp i vogna eller i bilen dit vi skal, så har vi med pysjamas og steller før vi kjører hjem. Da har hun tatt kveld i bilen og legger henne så rett i senga når vi kommer hjem, funker supert nå når hun er så liten! :)

Jepp, er verre når de blir eldre og er avhengig av å sove i senga si ;) Skal vi noe på kvelden så får hun seg en dupp i vogna eller i bilen dit vi skal, så har vi med pysjamas og steller før vi kjører hjem. Da har hun tatt kveld i bilen og legger henne så rett i senga når vi kommer hjem, funker supert nå når hun er så liten! :)

Veldig fint da! =)
T harvært veldig fleksibel hele veien egentlig.
Mannen har jo vært og er mye borte pga jobben, og jeg blir fort lei om jeg bare er hjemme hele tiden. T ble også til tider litt lei av å bare være med mamma :p
Så vi takket ja til middagsinvitasjoner, tok med pysj og tannbørste og ble til leggetid. Stelta han, og kjørte hjem.
Han sovner fort i bil, og bæreselen lå som oftest i bilen, så da var det bare å bære han inn og legge han i sengen =)

Når bør de få litt fastere og tidligere leggetid? Går fint å legge tuppa i nitiden, men åtte er hun ikke enig i:-)

Når bør de få litt fastere og tidligere leggetid? Går fint å legge tuppa i nitiden, men åtte er hun ikke enig i:)
Det ville jeg ikke stresse med, sånn egentlig.
Jeg husker at vi begynte å stresse litt med det når det var ca en måned igjen til barnehagestart med T. Han begynte da han var 10 mnd :o
Altså, vi har alltid hatt rutiner, men så lenge ungen sover nok og er fornøyd ser jeg ikke noe poeng i å virkelig stresse med å få de i seng til kl 19 om de ikke vil...

Godt å høre, for jeg var litt stresset :flower

Back
Topp