anbefaling av termometer?

lilletitti

Gift med forumet
Alle mine barn hater å måle temperaturen rektalt. Finnes det egentlig noe godt alternativ på markedet?

Har sett litt rundt og øre- og pannetermometere koster noen hundrelapper, pluss at jeg har hørt så mye forskjellig om hvor gode de er. synes derfor det er greit å vite om de fungerer før jeg eventuelt kjøper.

Noen som har gode erfaringer å dele?
 
Siden jeg sliter med å få målt tempen i baken på de største barna, så tenkte jeg å invistere i et dyrere øretermometer.. Har hørt det er bedre og mer pålitelig enn pannetermometer..
Betalte 600,- for Thermo Buddy på apotek.. Fyttigrisen for noe dritt!! :eek:
Det var visstnok det beste de hadde, damen kunne på det varmeste anbefale osv... Men det er jo helt på bærtur! Temperaturen blir aldri lik selvom jeg måler mange ganger etter hverandre, dessuten har jeg max målt 36,2 grader på meg selv selvom jeg vet jeg har feber..:(
Trodde det var noe galt med mitt apparat, så jeg byttet det...meeeen samme greiene med det nye! :cussing

Min erfaring og anbefaling er ihvertfall: bruk den gode gamle i rumpen for mest presis måling!!:)
 
ja, er det jeg også har hørt :(

leste en test nå og der kom et pannetermometer best ut, hvis man ikke skulle ha rektalt. Koster 450, men tenkte jeg skulle prøve det.
 
ja, er det jeg også har hørt :(

leste en test nå og der kom et pannetermometer best ut, hvis man ikke skulle ha rektalt. Koster 450, men tenkte jeg skulle prøve det.


Anbefaler ikke!!!! Vi kjøpte pga det var best i test. Målte 2 grader feil på jentene og meg selv da vi var sjuke. Kontrollerte opp mot rektalt. I panna viste 38.5 mens i rompa viste 40.5. Klaga på det og vi var ikke de eneste fikk vi beskjed om.

Men kan hende at vi var uheldig med vårt. Kjøpte et øretermometer på apotek 1 som er rimelig og fungerer.
 
æsj, så kjedelig da. Har allerede kjøpt og testet det. Viste riktig nå, men så er jo ingen syke... hjelper ikke hvis det viser feil da!
 
Vi har ett øretermometer fra Braun,betalte vell 1300 for det :) Det er veldig pålitelig :)
 
Microlife infrarød pannetermometer. Leste før jeg kjøpte den at denne kom ut best i test også i forhold til rompetermometer.
Den er noe av det jeg har kjøpt "til vesla" som jeg er mest fornøyd med! Har "kontroll" målt i rompa flere ganger og den stemmer alltid. I tillegg kan man måle temperatur i veske og feks. romtemperatur (luft) med den. Koster +/- 500 lapp (husker ikke helt).
Anbefaler den virkelig. Lett i bruk og super greit å kunne måle uten å vekke barna;-)
 
Microlife infrarød pannetermometer. Leste før jeg kjøpte den at denne kom ut best i test også i forhold til rompetermometer.
Den er noe av det jeg har kjøpt "til vesla" som jeg er mest fornøyd med! Har "kontroll" målt i rompa flere ganger og den stemmer alltid. I tillegg kan man måle temperatur i veske og feks. romtemperatur (luft) med den. Koster +/- 500 lapp (husker ikke helt).
Anbefaler den virkelig. Lett i bruk og super greit å kunne måle uten å vekke barna;-)


så bra du er fornøyd for det er dette jeg har kjøpt :)
 
Vi kjøpte thermoflash pannetermometer fordi det skulle være så bra.

Det er helt på bærtur..

Lurer på om det i det hele tatt noe som funker som det skal jeg...
 
Kjøpte Tigex sitt panne termometer idag. Begge trolla har nærmere 40 i feber :( Har testa det såvidt, og på meg viste det 37,1, og jeg er frisk. Så det virka greit nøyaktig. Skal kontrollmåle senere idag. Det kostet 499,-

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
 
Microlife infrarød pannetermometer. Leste før jeg kjøpte den at denne kom ut best i test også i forhold til rompetermometer.
Den er noe av det jeg har kjøpt "til vesla" som jeg er mest fornøyd med! Har "kontroll" målt i rompa flere ganger og den stemmer alltid. I tillegg kan man måle temperatur i veske og feks. romtemperatur (luft) med den. Koster +/- 500 lapp (husker ikke helt).
Anbefaler den virkelig. Lett i bruk og super greit å kunne måle uten å vekke barna;-)

Vi også har dette, MEN det er viktig å ta det med en klype salt. Jeg har ofte "feber" med det, og jeg har egentlig en ganske lav kroppstemperatur. Så er du f.eks. på et varmt bad, så er det større sjanse for feilmåling. Det er min erfaring ihvertfall:) Kjøpte det på tilbud. Tenkte det kunne være greit å ha når snuppa er syk og jeg vil kontrollmåle om natta, men det både lyser og piper så vet ikke hvordan det vil gå;)

Har også et Braun high speed termometer (også best i test), til rektal bruk, og det anbefaler jeg virkelig! Finner tempen veldig raskt. Bevegelig tupp. Ifølge testen har det høy målesikkerhet og nøyaktighet.
 
Legger ved testan æ leste før æ kjøpte Microlife =) Har ikke vært mye feber her i huset (men e ikke så ivrig på måling heller så lenge småen virker i greit form), men e veldig fornøy foreløpig. Har testa endel gang og sammenligna med vanlig termometer i rumpa når han ikke har feber og det måler flott da i allefall ;) MYE enklere med Microlife, særlig hvis dem sover og man ikke vil vekke dem for å måle tempen =)

http://www.klikk.no/foreldre/foreldre_test/article740633.ece

http://www.tv2.no/underholdning/hje...k-hvilke-termometere-som-er-best-3711363.html
 
Vi også har dette, MEN det er viktig å ta det med en klype salt. Jeg har ofte "feber" med det, og jeg har egentlig en ganske lav kroppstemperatur. Så er du f.eks. på et varmt bad, så er det større sjanse for feilmåling. Det er min erfaring ihvertfall:) Kjøpte det på tilbud. Tenkte det kunne være greit å ha når snuppa er syk og jeg vil kontrollmåle om natta, men det både lyser og piper så vet ikke hvordan det vil gå;)

Har også et Braun high speed termometer (også best i test), til rektal bruk, og det anbefaler jeg virkelig! Finner tempen veldig raskt. Bevegelig tupp. Ifølge testen har det høy målesikkerhet og nøyaktighet.

Måle du der man skal måle da?
For det e ganske presisert i bruksanvisning når og kor man skal måle. Etter amming skal man bla vente 30 min før man måle.
 
Måle du der man skal måle da?
For det e ganske presisert i bruksanvisning når og kor man skal måle. Etter amming skal man bla vente 30 min før man måle.

Det kan godt være at jeg har syndet litt der;)
 
Microlife infrarød pannetermometer. Leste før jeg kjøpte den at denne kom ut best i test også i forhold til rompetermometer.
Den er noe av det jeg har kjøpt "til vesla" som jeg er mest fornøyd med! Har "kontroll" målt i rompa flere ganger og den stemmer alltid. I tillegg kan man måle temperatur i veske og feks. romtemperatur (luft) med den. Koster +/- 500 lapp (husker ikke helt).
Anbefaler den virkelig. Lett i bruk og super greit å kunne måle uten å vekke barna;-)
Vi har den samme! Og de gangene jeg har kontrollmålt i rompa så stemmer det alltid 100%
 
Her i huset har vi bare den gode gamle som måles rektalt, stoler bare på den ;)
 
Jeg har microlife og jeg er ikke fornøyd med den.
Leste bruksanvisningen og har vært nøye med hvor og hvordan jeg måler men allikevel viser den innimellom helt merkelige temperaturer både på meg og på minsten. Det er nok til at jeg blir usikker og at jeg ikke stoler på den..
Har gått over til den gammeldagse i rompa.
 
Back
Topp