Gulp

Shauri

Forumet er livet
VIP
De fleste har jo babyer som gulper, men jeg har ikke det.. eller ikke til nå.. men de siste ukene har Daniel begynt å gulpe litt. Fikk nettopp gulp i håret mitt for første gang noensinne. Alexander gulpet aldri. Er ikke det litt rart å skulle begynne med dette etter han ble tre måneder? Blir fire måneder i morgen.

Emilie begynte å gulte da hu var ca 2-3 mnd.. Aldri gulpa før d.. Aner ikke hvorfor men det bare plutselig ble sånn :rolleyes:

Hmm, det kan ikke hende han reagerer på noe du har spist? Emmeth tåler jo som sagt ikke kumelk, jeg kan spse litt ost eller rømme, men om jeg spiser litt for mye da begynner han og gylpe! Ellers så veit jeg ikke, desverre:(

Hermine gulper MYE når hun spiser for mye :confused: Eller er det som mamatil2prinsesser&1prins sier at hun gulper når hun får i seg noe hun ikke tåler, f.eks. mme med kumelk i!

Så lenge det ikke er mye gjør det ingenting :-) lukkemuskelen deres er ikke helt utviklet ennå. Dersom det blir ekstrem gulping (type spying eller sprutgulp) og alt kommer ut igjen så kan det være refluks eller rett og slett at det er noe som ikke tåles så godt. Mi jente gulper mye og gulpet ekstremt mye og spydde før vi fikk vite ho hadde kumelksproteinallergi. Etter at ho starta med to grøtmåltider om dagen er det mindre gulping.

Det er litt gulp her av og til, spes når hun nettopp har spist og kanskje litt for mye :binkybaby

Hmm, må prøve å tenke over hva jeg spiser/drikker og se om det er noen sammenheng.

Hmm, må prøve å tenke over hva jeg spiser/drikker og se om det er noen sammenheng.

Kanskje han er mer effektiv på sugingen nå og at han får i seg maten litt for fort?

Kanskje han er mer effektiv på sugingen nå og at han får i seg maten litt for fort?
Hmm ja kanskje. Synes han er kjappere ferdig for tiden og begynner da med biting.. har akkurat byttet på både meg og han.. største gulpen noensinne. Merkelige greier synes jeg.

Hmm ja kanskje. Synes han er kjappere ferdig for tiden og begynner da med biting.. har akkurat byttet på både meg og han.. største gulpen noensinne. Merkelige greier synes jeg.

Ja, skulle tro de gulpet mindre og mindre.

Emmeth kan og gulpe om han har fått for mye melk, men som regel kommer det hvis jeg har spist for mye mat m melk i:eek:

Back
Topp