RS-VIRUS!?

*IdaMor*

Elsker forumet
Noen her som har hatt spebarn med RS-virus?
hvordan utartet det seg?

Har en liten tass på 13 dager som er tett, virker som det er noe slim i halsen, og han hoster!
Og det "kurrer" litt i han når han puster... grunnen til at jeg lurte er at 2 åringen i huse har rs nå. er på bedringens vei, men ikke bra. Er så redd for at han har smittet lillebror!

RS virus er jo et forkjølelsesvirus, så hvis baby er forkjølet så er jo sjansen stor for at det er det samme desverre. Ha lav terskel for å ringe lege..

God bedring til begge to :

Ho fekk feber, først starta det med surking og hoste, deretter hosting og ein slags rar lyd fra brystet..
Var hos legen på torsdagen, han fann ingenting på lungene, på lørdagen fann dei noko på lungene og me blei sendt til sj.huset.. Ho fekk inhalasjon og blei bedre for kver dag. Ho hadde og lite matlyst og var veldig sutrete og utilpass..

Ser ikke lyst ut for min guttebass, er alene med disse små, blir vi jo innlagt må jo storebror bli med også :/
Vi var på legevakt med storebror på torsdag, og legen ville legge han inn på sykehuset, men ringte utover og fikk beskjed om at der var det fult :/

Huff, stakkars små!! Her hadde storebror RS virus da han var ca 8 mnd. Han hadde høg feber, bronkiolitt og pusta ganske besværlig. Han fekk medisin og kom seg greit, slapp innleggelse.
Om lillebror har fått det hos deg, er det nok store sjansar for at du må leggast inn, da det er større risiko jo mindre barna er fordi dei har så små pusterør som fort kan bli blokkert av slim og hovenhet.
Masse god bedring!!

Hadde fått det sjekket,rs virus kan være farlig for barn under et år,fikk jeg beskjed av legen min om.

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

RS-virus er svært farlig for så små barn. Det starter med en vanlig forkjølelse, og kan utvikle seg til alvorlige pusteproblemer. De hoster også en del, men oftest litt ut i forløpet når slimet skal vekk. Så små kan fort havne på respirator om de får RS-virus. Dersom han blir veldig tett i pusten, har inndragnigner (du kan se alle ribben for hvert pust), han heiser på skuldrene og nesevingene beveger seg når han puster må du ta han til lege med engang. RS-virus har ofte en topp på dag 4 og så blir de bedre etter det.

Ble så vi for på legevakta for ørtende gangen. Derfra ble vi sent med ambulanse til sykehuset... Lillegutt testet positiv på rs test. Så nå er vi på isolat.
Ikke til å spøke med dette viruse nei!

Så godt du reiste på legevakta- nå får lillebror medisiner og oppfølging. Lykke til og klem til deg. Sikkert tøft for deg også.

Veldig bra at dere er på sykehus. Ikke noe å spøke med når disse små får RS-virus. Har sittet på isolat med mange svært syke små.

Nei er ikke til å spøke med,låg på isolat med eldste her og når han hadde rs viruset.....
Kjedelig,men bra for gutten å få riktig behandling:-)
God bexring:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Enda godt du dro på legevakten med minstemann! Håper han kommer seg raskt nå som han er under kyndig behandling på sykehus. Riktig god bedring!

Ser ikke lyst ut for min guttebass, er alene med disse små, blir vi jo innlagt må jo storebror bli med også :/
Vi var på legevakt med storebror på torsdag, og legen ville legge han inn på sykehuset, men ringte utover og fikk beskjed om at der var det fult :/
er det mulig å avvise pasienter for at det er fullt?? :confused:Du må jo bare ikke gi deg,men kreve din rett!

Fikk dere astmamedesin mot viruset ?Tror det er det minstemann min har hatt,og er på slutten av.Hadde anstrengt pust,og hørtes egentlig ut som en hund som gjødde når han hostet.Falsk krupp? Ikke vet jeg vi fikk astmamedesin ffår å åpne luftveiene med forstøver.Det hjalp,og slimet ble løst,og lettere å hoste opp.Men han spydde i flere dager slim,og hadde null matlyst.Har vært hjemme fra bh siden onsdagen i forrige uke.I morgen skal han i bh.tror jeg....Men de skal ha utedag.Jeg er usikker på om jeg skal sende han.

er det mulig å avvise pasienter for at det er fullt?? :confused:Du må jo bare ikke gi deg,men kreve din rett!
Storebror var vist over den alderen der det ikke var noe kritisk. Men det endte jo da med at han smittet lillebror... Så da måtte de finne plass til oss på sykehuset. Heldigvis så er både lillebror og storebror på bedringens vei :-)

Fikk dere astmamedesin mot viruset ?Tror det er det minstemann min har hatt,og er på slutten av.Hadde anstrengt pust,og hørtes egentlig ut som en hund som gjødde når han hostet.Falsk krupp? Ikke vet jeg vi fikk astmamedesin ffår å åpne luftveiene med forstøver.Det hjalp,og slimet ble løst,og lettere å hoste opp.Men han spydde i flere dager slim,og hadde null matlyst.Har vært hjemme fra bh siden onsdagen i forrige uke.I morgen skal han i bh.tror jeg....Men de skal ha utedag.Jeg er usikker på om jeg skal sende han.
Han får saltvann i slik maske og dråper i nesa. Han lilke her er heldigvis ikke så hardt rammet. Så vi får hjem i morgen :-)
Må ha go bedring til gutten din også. Ikke godt når disse barna er syke :/

Back
Topp