Fredag og helg! :D

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
HEi og hå!
Har dere hatt en fin natt?
Lillebror spiste bare en gang i natt, til stor forandring!
Han la seg i 21-tiden, våknet ca 01, men fikk smokken og ble lagt helt inntil mamman sin. Da sov han til nesten 3.30, spiste, og sov til 7.30!
Herlig!
Grisekaldt her igjen i dag, men det snur snart, så det skal vi holde ut.
I dag skal jeg lage gluten- og sukkerfri ostekake til nevøen min sin bursdag i morgen, kjøpe gave til en barnebursdag T skal i, og rydde litt!
Hva er planene deres?

Hermine sovna kl 20.30 i går, våkna kl 22.30 men byssa henne i søvn igjen og så fikk hun ei flaske kl 23. Sov til 01.30, puppa da, sov til 04.30 og puppa da, sov til 07 og våkna...jeg var stuptrett, så puppa og byssa henne i søvn igjen :p Så sov hun til 08, men jeg fikk ikke sove mer da, irriterende når man er sååå trøtt o_O Så puppa vi litt til kl 08 og sto opp! Er aldeles ikke slutt på amminga altså, ammer bare på helt feil tid på døgnet så blir helt surrete av tretthet :schocked028

I formiddag skal vi bare kose oss inne hos bestefar, det har snødd litt og traktorveien innover markene er ikke brøyta så kan ikke gå med vogn. Og det er blank is under snøen så tørr ikke å gå med bæretøy, er såpeglatt selv med brodder :confused: Kan heller ikke gå langs E6'n med barnevogn i 80 sonen o_O Så da blir vi inne :p
Lasagne til middag og kos med familien i ettermiddag! :)

Høres lurt ut å bli inne :p

Ikke så veldig god natt her, våknet flere ganger for å få mat, enda hun har fått spist av begge puppene. Vi stod opp klokka 08.00 da orka jeg ikke mer. Ikke så trøtt heldigvis, så jeg må ha fått sovet godt mellom slagene:-)
Ellers har jeg vært ute å spist lunsj sammen med venninna mi, hun håper på å føde i helga, jeg er så spent:-)
Kjøpte noe på salg til nasse, også kjøpte jeg inn Holle barnegrøt, tenkte det var greit å ha i hus bare i tilfelle.
Jeg gir henne uansett ikke noe før jeg har vært på helsestasjonen og veid henne i februar.

Ikke så veldig god natt her, våknet flere ganger for å få mat, enda hun har fått spist av begge puppene. Vi stod opp klokka 08.00 da orka jeg ikke mer. Ikke så trøtt heldigvis, så jeg må ha fått sovet godt mellom slagene:-)
Ellers har jeg vært ute å spist lunsj sammen med venninna mi, hun håper på å føde i helga, jeg er så spent:-)
Kjøpte noe på salg til nasse, også kjøpte jeg inn Holle barnegrøt, tenkte det var greit å ha i hus bare i tilfelle.
Jeg gir henne uansett ikke noe før jeg har vært på helsestasjonen og veid henne i februar.

Så spennende med fødeklar venninne :-)

Vi skal også veie etter månedsskiftet. Men det blir ikke annen mat her med det første :)
Tror vi starter litt mer ting han kan holde selv, når han klarer det eller viser interesse for annen mat.

Så spennende med fødeklar venninne :-)

Vi skal også veie etter månedsskiftet. Men det blir ikke annen mat her med det første :)
Tror vi starter litt mer ting han kan holde selv, når han klarer det eller viser interesse for annen mat.
Hermine er totalt uinteressert i melkeflaska om dagen men elsker gulrotmos og gaper velvillig hver gang jeg spiser noe :oops:

Hermine er totalt uinteressert i melkeflaska om dagen men elsker gulrotmos og gaper velvillig hver gang jeg spiser noe :oops:
Hehe, ei som har skjønt at det du spiser er spennende mat :)

Ja, har hatt en kjempegod natt. sovnet halv 9. Han fikk flaske igår kveld kl 11 og sovna på puppen og sov til 4 også sov videre til kl 7 idag tidlig:):)

Ja, har hatt en kjempegod natt. sovnet halv 9. Han fikk flaske igår kveld kl 11 og sovna på puppen og sov til 4 også sov videre til kl 7 idag tidlig:):)
Oh så bra!

Lillebror skulle ikke sove så mye i ettermiddag han, så han tok kvelden allerede 19.30.
Lurer fælt på hvordan natten blir!

Så spennende med fødeklar venninne :)

Er det bedre å heller gi litt most gulerot enn grøt? Jeg har virkelig ikke peiling, har ikke tenkt å gi henne noe, men bare lurer:-)

Er det bedre å heller gi litt most gulerot enn grøt? Jeg har virkelig ikke peiling, har ikke tenkt å gi henne noe, men bare lurer:)

Jeg vet heller ikke hva som er best for magen =)
OM vi starter med grøt så blir den hvertfall gluten- og melkefri.
Men jeg snuser litt på å styre unna skjemating helt i starten denne gangen, altså la han styre litt selv, utforske og smatte litt på en gulrotstav f.eks.
Men vi får se an behovet når det nærmer seg litt.

Jeg er redd løken ikke gikk bra i dag :o

Jeg vet heller ikke hva som er best for magen =)
OM vi starter med grøt så blir den hvertfall gluten- og melkefri.
Men jeg snuser litt på å styre unna skjemating helt i starten denne gangen, altså la han styre litt selv, utforske og smatte litt på en gulrotstav f.eks.
Men vi får se an behovet når det nærmer seg litt.

Kokt eller ukokt gulerotstav? :-)
Så synd det med løken, fikk han vondt i makgen?

Kokt eller ukokt gulerotstav? :)
Så synd det med løken, fikk han vondt i makgen?

Ukokt om han skal få den rett i hånda.
Ja, han er enda urolig. Sovner, men våkner og gråter. Pappaen er oppe nå.

Ukokt om han skal få den rett i hånda.
Ja, han er enda urolig. Sovner, men våkner og gråter. Pappaen er oppe nå.

Huff da, får håpe litt pappakos hjelper:-)
Beklager hvis jeg spør så mye, men jeg synes du har så god peiling på slike ting:-)

Huff da, får håpe litt pappakos hjelper:)
Beklager hvis jeg spør så mye, men jeg synes du har så god peiling på slike ting:)

Har ikke veldig mye peiling på slikt, men jeg er veldig nysgjerrig på det og prøver å lese endel rundt om :D
Bare hyggelig at du spør da!
Jeg synes det er litt moro når de begynner å spise annen mat, men synes også det er litt pes med den skjematingen, og litt vanskelig for mange babyer å skjønne hva det er osv.
Håper fullamming holder lenger denne gangen, slik at babyen er litt mer klar over hva som skjer om han er lik storebroren og ikke skjønte noenting av den maten :p

Har ikke veldig mye peiling på slikt, men jeg er veldig nysgjerrig på det og prøver å lese endel rundt om :D
Bare hyggelig at du spør da!
Jeg synes det er litt moro når de begynner å spise annen mat, men synes også det er litt pes med den skjematingen, og litt vanskelig for mange babyer å skjønne hva det er osv.
Håper fullamming holder lenger denne gangen, slik at babyen er litt mer klar over hva som skjer om han er lik storebroren og ikke skjønte noenting av den maten :p

Jeg skjønner babyer kan ha litt vanskelig for å skjønne spiseskje ja, bruker å gi nasse d vitamin på skje, for å være sikker på at hun ikke får for mye:-) Men bruker bare tippen på skjeen.

Er det bedre å heller gi litt most gulerot enn grøt? Jeg har virkelig ikke peiling, har ikke tenkt å gi henne noe, men bare lurer:-)
Her fungerer gulrotmos bedre enn grøten! Hun tåler den mye bedre enn grøt, så venner henne på det nå og det går veldig bra med den hypersensitive magen hennes;-)

Her fungerer gulrotmos bedre enn grøten! Hun tåler den mye bedre enn grøt, så venner henne på det nå og det går veldig bra med den hypersensitive magen hennes;-)

Blir hun like mett av det:-)?

Oh så bra!

Lillebror skulle ikke sove så mye i ettermiddag han, så han tok kvelden allerede 19.30.
Lurer fælt på hvordan natten blir!

Ja, det var tidlig han sovnet, men kan jo hende natta blir god for det;) Søvn avler søvn:p;):D

Back
Topp