Sår på brystvorta :(

Jeg hadde sopp to ganger med storebror. Det gjør helsikes vondt i hele puppen egentlig.. Litt som å dra piggtråd gjennom :( jeg har også hatt et sår som du beskriver, og det fikset seg med å smøre på bepathen og bruke skjold. Samtidig som man bare må bite tennene sammen.. Lykke til :)

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3
Kan man ha bepanthen i åpent sår??? Må det vaskes av før amming?

Sent from my ST25i using BV Forum mobile app

Jeg bruker skjold hele tiden, det er kjempelett, bare setter det over brysvorta, men jeg må holde det fast når hun suger da:-) Koker det ikke hver dag lenger, går fint her i allefall:-)
Skal nok bruke det til natta ja, men blir vel litt mer plunder enn normalt:oops:

Kan det være pga den nye pumpe bh-en kanskje? Fordi den suger for hardt? Kan også være sopp. Ta og smør pupp m vanlig Farris, bruk evt q-tips til og smøre den m. Også lufttørke, har hjulpet for mange det:) Får så innmari vondt av deg, er så sykt vondt m såre brystvorter:oops:
Mistenker at det blir for hardt vakuum med bhen ja! Må nok bruke lavere styrke på pumpa når jeg har den på ja! Prøver nå å ikke bruke den ved hver pumping for å se om det blir bedre! Måtte ta ibux i stad for det var så vondt:(

Skal nok bruke det til natta ja, men blir vel litt mer plunder enn normalt:oops:

Ja det er litt kjedelig, jeg håper berta mi klarer det uten skjoldet snart:-)

Ja du kan ha det i åpent sår, og man trenger ikke vaske det av før amming :) veldig fin den!

Da skal jeg prøve det! Har bare brukt lanolin hittil! Det gjør ikke vondt i brystet når jeg pumper, så er muligens ikke sopp da...

Da skal jeg prøve det! Har bare brukt lanolin hittil! Det gjør ikke vondt i brystet når jeg pumper, så er muligens ikke sopp da...

Det er lanolin i bepathen også :) høres ikke ut som sopp da nei, og det er jo bra!

Mistenker at det blir for hardt vakuum med bhen ja! Må nok bruke lavere styrke på pumpa når jeg har den på ja! Prøver nå å ikke bruke den ved hver pumping for å se om det blir bedre! Måtte ta ibux i stad for det var så vondt:(

Uff, stakkars. Får helt vondt av deg:oops: er så utrolig vondt å ha sår på brystvorten. Sist m Neline var brystvorten på venstre side delt:eek: aua, var så sinnsykt vondt.

Uff, stakkars. Får helt vondt av deg:oops: er så utrolig vondt å ha sår på brystvorten. Sist m Neline var brystvorten på venstre side delt:eek: aua, var så sinnsykt vondt.
Huff det hørtes skikkelig fælt ut:(

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum

Huff det hørtes skikkelig fælt ut:(

Ja, var skikkelig vondt var det, men ikke vært noe denne gang:):):) Så har vært heldig m det:p

Ja, var skikkelig vondt var det, men ikke vært noe denne gang:):):) Så har vært heldig m det:p
Bra det:)
Jeg slipper jo unna siden jg bruker skjold, mn håper vi klarer å slutte md det snart:)

Bra det:)
Jeg slipper jo unna siden jg bruker skjold, mn håper vi klarer å slutte md det snart:)

Aldri brukt det jeg, men skjønner mange har glede av det:)

Nei, klare ikke suge seg fast :oops:
prøvde skjold i natt, men Hermine skjønte ikke at hun måtte bruke melketeknikken når hun sugde, og sutta på det som om det skulle være en smokk. :p Hørte hun svelgte innimellom men etter en halv time sov hun som en stein og puppen var like melkesprengt :confused: Så våkna hun på nytt en time etterpå for hun var jo fortsatt sulten, og da satte jeg meg opp i senga så jeg fikk lagt henne skikkelig til (uten skjold) og ta tømte hun puppen på et øyeblikk! Var ikke så vondt heller da, så tror nok hun får feil sugeteknikk når jeg ligger og ammer :oops:

Ja kanskje hun suger feil!

helt grusomt vondt ja, måtte ta ibux for det var så vondt å ligge i natt :( Er litt bedre i dag, er ikke såå vondt lengre! Håper det går over nå når jeg er bevisst på hva problemet er og smører etter hver pumping/amming. Gjorde jo det de første ukene, men har ikke trengt det lengre så da har sikkert brystknoppen blitt litt tørr og sprukket!

Ja kanskje hun suger feil!
Tror ikke hun gaper nok når vi ligger og ammer, må av og til løse henne ut fordi det blir vondt. Og så suger hun seg lengre og lengre ut på brystvorta :eek: Når jeg sitter har jeg bedre kontroll på henne, lettere å stappe puppen inn i munnen hennes ;) Men det er jo så himla skjønt å slippe å sette seg opp i senga :p

prøvde skjold i natt, men Hermine skjønte ikke at hun måtte bruke melketeknikken når hun sugde, og sutta på det som om det skulle være en smokk. :p Hørte hun svelgte innimellom men etter en halv time sov hun som en stein og puppen var like melkesprengt :confused: Så våkna hun på nytt en time etterpå for hun var jo fortsatt sulten, og da satte jeg meg opp i senga så jeg fikk lagt henne skikkelig til (uten skjold) og ta tømte hun puppen på et øyeblikk! Var ikke så vondt heller da, så tror nok hun får feil sugeteknikk når jeg ligger og ammer :oops:

Bra det ikke var så vondt da:-)

Back
Topp