Er det greit å male når man er gravid?

Kardash

Elsker forumet
Jeg tenker hvis jeg kjøper Jotun Sense for å male veggene på soverommet og gangen med, er det greit at jeg hjelper mannen å male da? Synes synd på han som jobber hver dag, og må komme hjem å male så mye alene. En mann på det ene fargesenteret sa han ville at mannen skulle male når jeg er så langt på vei som jeg er nå, (28 uker), men vet ikke hvor mye han vet. Hadde vært kjekt å male litt mens mannen er på jobb, også kunne han ha fortsatt når han kom hjem. Hadde vi også blitt fortere ferdig..

Noen som har peiling? :)

Jeg mente også det skulle være trygt. Kjøpte maling der tidligere i graviditeten, snakket med samme mann, og da skulle det være greit sa han. Bare å lufte litt av og til. Og nå var det snakk om akkurat det samme, om det var noe farlig å puste inn, og nå sier han det at mannen heller burde male siden jeg er så langt på vei. Så jeg aner ikke ikke hva jeg skal gjøre.. :/ Arbeidet er ikke tungt, er jo bare å ta det med ro. :-)

Ja, du kan male med Jotun Sens, (ikke green room fra butinox) , Den største faren man anser for gravide som maler med Sens er faktisk belastningene man får får av selve malebevegelsene. Har jobbet med maling i over 10 år, har fagskole og er kurset av astma og allergiforbundet om Sens. Så dette er ikke noe jeg "mener" , men er fakta. Kos deg!

Ja, du kan male med Jotun Sens, (ikke green room fra butinox) , Den største faren man anser for gravide som maler med Sens er faktisk belastningene man får får av selve malebevegelsene. Har jobbet med maling i over 10 år, har fagskole og er kurset av astma og allergiforbundet om Sens. Så dette er ikke noe jeg "mener" , men er fakta. Kos deg!

Ååh, du aner ikke hvor glad jeg ble nå! Jeg skal bare male inntil listene og rundt vinduet og dørene, så tar mannen resten av veggen med malingsrull. Så da blir det jo ikke så tungt for meg. Kan jeg male litt imorgen, blir han overrasket når han kommer hjem, og sikkert ganske letta at det kjedeligste pirkarbeidet er gjort! :D

Jeg har store planer om å male litt denne uken, da med jotun sens! Ifølge lege og jordmor er det helt ufarlig:)

jotun sense skal du fint kunne male med.. er et par andre du kan male med og. vi har kjøpt en av de andre typene,en helt ny en.. den og sksl gå bra :-)

Ååh, du aner ikke hvor glad jeg ble nå! Jeg skal bare male inntil listene og rundt vinduet og dørene, så tar mannen resten av veggen med malingsrull. Så da blir det jo ikke så tungt for meg. Kan jeg male litt imorgen, blir han overrasket når han kommer hjem, og sikkert ganske letta at det kjedeligste pirkarbeidet er gjort! :D

da blir sikkert mannen veldig glad, for det er piiiirkearbeid ja! :).

Barbie er jo gravid på reklamen, å det gikk bra år d var jotun sens;) hehehe

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ei lita prinsesse venter i april 2013 <3

Tror heller ikke der er farlig så lenge du maler med den der sense malingen.. De reklamerer jo værtfall med det;)

Så bra å høre!! Har akkurat samme problemstilling her også! :) Men ikke Green Room altså? trodde den også var trygg jeg... :confused: Vurderte det til å grunne med, men da vet jeg iallefall hva jeg ikke skal kjøpe :)

Kjøp maling som er godkjent av det norske astma og allergiforbundet, ikke det svenske. Kravene i norge er mye strengere enn i sverige. Med mindre Norges astma og allergiforbund ikke har godkjent green room nå i det siste, så hadde jeg droppet den. Dvs. Sens er godkjent av det svenske også, siden de selvsagt da oppfyller kravene og vel så det.

Back
Topp