pusse tenna *alle med eldre barn*

Har aldri hatt problemer med storebror MEN nå når han er stor kan han være sløv så må minne han på tannpussen hver dag. ;-)

Mamma til to fine gutter, en liten og en stor. <3

Heldig du!! :) Eg prøvde alle triks i boka :P Til slutt begynte vi med straff/belønning..
Tulla han mykje, rakk vi ikkje å lese bok. Var han flink, så leser vi bok;) Han eeelsker at eg leser bok, så det hjelper veldig på :P I kveld fekk han ikkje bok :P Men det er lenge sidan sist han ikkje fekk :P har kloremerker i fjeset :P Og han prøvde seg med å seie unnskyld og blåsepå, så eg sa det var greit, vi var ferdige med kranglinga, - men vi hadde uansett brukt så mykje tid på tannpussen at vi ikkje kunne lese i dag:P

Aldri vært noe problem med tannpuss her, eneste vi diskuterer litt på det er tanntråd om morningen. De pusser selv om morningen og jeg pusser om kvelden.

Aldri vært noe problem med tannpuss her, eneste vi diskuterer litt på det er tanntråd om morningen. De pusser selv om morningen og jeg pusser om kvelden.

Trenger de tanntråd på morgenen? Har vi aldri brukt iallefall.

Trenger de tanntråd på morgenen? Har vi aldri brukt iallefall.

Neida, de trenger ikke, jeg bare forsøker å få dem til å gjøre det slik at de etterhvert kan gjøre det selv om kvelden ;)

I see. ;)

Nei, i følge linken trenger dei ikkje tanntråd endå :D

Fant ikke noe om tanntråd i den linken, men når mener du man skal innføre tanntråd da? På helsenett står der at barn også skal bruke.

Hvor gammel er han? Snuppa blir 2år i Mars. Aldri hatt noe problemer. Hu er super flink. Hu skal gjerne pusse når jeg pusser også, så her pusses det mange ganger om dagen.. Hehe..

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Tanntråd bruker vi på kvelden, ikke morgenen. Var det jeg mente ikke at de ikke trengte. Min er jo ganske stor da...

hehe;) ja, då blri det noko anna;) Dine er vel store nok til å bruke tanntråden sjøl, uten hjelp:) Trengs kanskje litt påminnelser, men ;)

Har ikke hadd problem med gyda, her sang vi puss, puss så får du en suss når vi begynte. Og det synes hun var gøy, trym spiser bare på børsten sin nå, og holder på å bli kjent med den.

Her sleit vi lenge med å pusse tenna til storebror, måtte rett og slett holde han fast og pusse. Prøvde alle triks i boka, og var i kontakt med både hs og tannpleier. Ingenting nytta, så vi måtte til slutt holde fast og "tvangspusse". :rolleyes:
Men nå har det heldigvis gått seg til, etter at vi kjøpte elektrisk tannbørste med musikk. Har også lest boka om Karius og Baktus, og sett filmen, så nå sier han selv at det er viktig å pusse tenna, for ellers kommer Karius og Baktus og banker i tenna mine med hammern sin. :p

Tanntråd bruker vi på kvelden, ikke morgenen. Var det jeg mente ikke at de ikke trengte. Min er jo ganske stor da...

Jeg mente å spørre sorciere_ som skrev at de ikke trengte tanntråd enda ;)

Jeg ler meg ihjel :D Gleder meg til kloremerker og tvangspussing allerede ;p Nora elsker foreløpig å gnage på hele tannbørsten sin ;)

Det står ganske så nøyaktig: tanntråd kan brukes, men er sjelden nødvendig mens barnet kun har melketennes.

Vi har forresten muligens vidt forskjellig alder på barna våre :p og eg ville vert forsiktig med den sida :p er fagkunnskaper like dårlig som rettskrivinga, så er den på barneskulenivå :p

Vi har forresten muligens vidt forskjellig alder på barna våre :p og eg ville vert forsiktig med den sida :p er fagkunnskaper like dårlig som rettskrivinga, så er den på barneskulenivå :p

De med eldre barn ble litt generelt ja. :P

Back
Topp