Middagstråd (torsdag)

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
I dag blir det hjemmelaget kjøttsaus og salat =) Fullkornsspaghetti på gutta :D

aner rett og slett ikke :p Skulle egentlig ha torsk, men den glemte jeg i fryseren hos mamma så nå vet jeg ikke!

Finn noe i skapene så blir det nok en grei middag =)
Slik fikk jeg aldri til før, men har blitt mye flinkere til å bruke ting vi har fra før om vi har glemt å handle :p
Må si det er deilig denne uken da vi har planlagt meny!
Har ikke vært flinke på det før. Vet hele tiden hva vi skal ha (MEn kan bytte om på dagene da), alt ligger klart i fryseren! :D

I dag gleder jeg meg virkelig til middag. :) Hele familien skal til mamma på komlemiddag :D Nammenam!
Blir litt spennende om Asle ragerer på at det er løk i pølsene, eller at alt sammen er kokt i samme vann sammen med kålrot.. :eek:

I dag gleder jeg meg virkelig til middag. :) Hele familien skal til mamma på komlemiddag :D Nammenam!
Blir litt spennende om Asle ragerer på at det er løk i pølsene, eller at alt sammen er kokt i samme vann sammen med kålrot.. :eek:

Oi, ja det blir spennende!! :D
Hørtes godt ut, selvom jeg bare har smakt det en gang (men i trøndelag heter det vel raspeball? er der familien min er fra, fetteren min elsker det og ville ha det til komfirmasjonsmiddag :p )

Jeg kaller det potetball:-)

Skal en tur på butikken etter hvert, så får se hva det blir til middag:-)

Er det det som også heter raspeball? Uansett aldri smakt det:) Men høres spennende ut:)

Vi skal ha marinert kyllingfilet, salat, ris og Bearnaise:) Enkelt og greit;)

glad i bernaise??? :p Har kyllingfilet i fryseren så tror det blir noe med det i ;)

He he, enkelt og lettvint. Kan og bruke fløte i panna etter jeg har stekt kyllingen og litt buljongterninger;) Da blir det hjemmelaget saus, ingen prob, men får besøk idag, så har ikke så god tid til middagen;)

Oi, ja det blir spennende!! :D
Hørtes godt ut, selvom jeg bare har smakt det en gang (men i trøndelag heter det vel raspeball? er der familien min er fra, fetteren min elsker det og ville ha det til komfirmasjonsmiddag :p )
Jeg kaller det potetball:)

Skal en tur på butikken etter hvert, så får se hva det blir til middag:)
Er det det som også heter raspeball? Uansett aldri smakt det:) Men høres spennende ut:)

Komle, kompe, potetball, raspeball... Kjært barn har mange navn! :D Godt er det i alle fall! :D
Så nå skal jeg snart stappe Asle i vogna og tusle en tur til mamma. Det er rundt halvannen kilometer dit, så det er en fin, liten tusletur nå i vinterkulda :)

Min far var forøvrig fra trøndelag, så jeg har mine aner derfra jeg også, Fru H :) De kaller det for potetball.

Komle, kompe, potetball, raspeball... Kjært barn har mange navn! :D Godt er det i alle fall! :D
Så nå skal jeg snart stappe Asle i vogna og tusle en tur til mamma. Det er rundt halvannen kilometer dit, så det er en fin, liten tusletur nå i vinterkulda :)

Min far var forøvrig fra trøndelag, så jeg har mine aner derfra jeg også, Fru H :) De kaller det for potetball.

Hm, kanskje det er forskjeller i Tr.lag og?
Jeg husker det kun som raspeball skjønner du.
Høres ut som en fin trilletur!

Det er vel forskjeller der også, vil jeg tro :)
God middag! :D

Her har jeg landet på pølsegrateng! Pølser i biter oppå potetmos i ildfast form, oppå der har jeg ketchup, skivede tomater, oregano og revet ost på toppen! nammenam! :) Salat ved siden er standard ;)

Hvor i Trøndelag har dere slektninger:-) Jeg er fra Trondheim:-)

Idag har jeg tatt barselgruppa her på lunsj, og serverte den løk og skinkepai, så da ble det det til middag og.. Får være måte på til kokkelering på en dag :)

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Back
Topp