Skal jeg gi flaske eller...?

Miss Independent

Elsker forumet
Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre men samtidig begynner jeg å bli lei å våkne annenhver time om nettene. :eek:
Han har begynt å spise vanlig på dagtiden, hver 3. timer.

Han legger seg 19-20 tiden, og sover 3 timer i strekk. Men etter det så er det opp annenhver time.
Skal jeg kanskje begynne med en flaske på kveldstiden eller bare rett og slett holde ut?

Hvordan er det hos dere andre? Sover de virkelig lange perioder?

Veldig opp og ned de siste ukene, har hatt økedøgn, og hun er litt der ennå, men så plutselig sover hun igjennom natta og så ikke i det hele tatt igjen.

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum

NEI! Sover ikke lange perioder på natta her heller! Hun får flaske med 130ml mm/mme på kvelden, sover 3 timer og etter det er det amming hver 2.time resten av natta. Hun kan glimte til å sove 4-5 timer en sjelden gang, men det hører sjeldenheten til! SLITSOMT!!! o_O

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre men samtidig begynner jeg å bli lei å våkne annenhver time om nettene. :eek:
Han har begynt å spise vanlig på dagtiden, hver 3. timer.

Han legger seg 19-20 tiden, og sover 3 timer i strekk. Men etter det så er det opp annenhver time.
Skal jeg kanskje begynne med en flaske på kveldstiden eller bare rett og slett holde ut?

Hvordan er det hos dere andre? Sover de virkelig lange perioder?

Du, akkurat slik har det vært her i en uke også!
Jeg mistenker fortsatt økedøgn, selvom det har vart lenge.
Vet du om han legger på seg nok?
Mistenker du at du har for lite melk?
For om det er slik at han får i seg for lite, ville jeg vurdert noe annet i tillegg til morsmelken.
Om ikke, så ville jeg sett det an og "holdt ut" litt til, for å se om det roer seg.

Du, akkurat slik har det vært her i en uke også!
Jeg mistenker fortsatt økedøgn, selvom det har vart lenge.
Vet du om han legger på seg nok?
Mistenker du at du har for lite melk?
For om det er slik at han får i seg for lite, ville jeg vurdert noe annet i tillegg til morsmelken.
Om ikke, så ville jeg sett det an og "holdt ut" litt til, for å se om det roer seg.

Han legger godt på seg, veide han på mandag og da var 6090g. Så det ser kanskje ut som jeg har nok melk men kanskje melket ikke metter nok? Han ser tilfreds ut - blid og fornøyd, og aktiv. Ammer så ofte om nettene at puppene kjennes tomme ut.

Han legger godt på seg, veide han på mandag og da var 6090g. Så det ser kanskje ut som jeg har nok melk men kanskje melket ikke metter nok? Han ser tilfreds ut - blid og fornøyd, og aktiv. Ammer så ofte om nettene at puppene kjennes tomme ut.

Som å beskrive meg det der =)
Du må føle på hva du synes er best for dere =)
JEG velger å avvente og se, for han er fornøyd, har veldig våte bleier og legger godt på seg. Så jeg vet at han nok får i seg mer enn nok mat.
Økedøgn kan visst vare veldig lenge, og det er skikkelig slitsomt.

Tror det er frustrasjonen som snakker for som sagt så er han blid og fornøyd og viser ingen tegn til misnøye.
Det er bare såååå slitsomt. Annenhver time!!!! :eek: :confused:

Tror det er frustrasjonen som snakker for som sagt så er han blid og fornøyd og viser ingen tegn til misnøye.
Det er bare såååå slitsomt. Annenhver time!!!! :eek: :confused:

Jepp. I hear you!
Det ER slitsomt og det tar mye krefter.. Får du hvilt godt på dagen? Og spist nok?
Tenk så mye energi de tar av oss når de spiser så mye!

Den siste uka har Emmeth vært våken hele natten. Pupper og pupper:eek::confused: jeg tror det er økedøgn, eller økeuka som jeg heller kaller det. Jeg gir jo litt MME i tillegg, men virker ikke som det metter han mer på natta av den grunn:oops: Han henger i puppen hele natta for det, så. Du må rett og slett føle deg fram og gjøre hva du tror er best:) mange av septemberbabyene som sliter m soving og bare vil amme på natta virker det som!:confused:

jepp, skjønner deg godt! Har holdt på sånn siden starten av desember vi o_O Holdt på å miste forstanden før jul, så begynte med litt velling på kvelden, med det resultat at snuppa fikk vanvittig magetrøbbel, så det kutta jeg ut igjen. Ikke sov hun noe lengre av det heller. *sukk* Kan dessverre ikke gi noen gode råd, for da skulle jeg benyttet dem selv! :confused:

Var så frustrert idag at jeg sendte mannen ut for å kjøpe mme, men har ikke gitt han det.
Du kan jo selvsagt prøve.
Det jeg er redd mange gjør, til tross for at de har nok melk, er at det blir værre av det både pga eventuelt magetrøbbel og at ens egen melkeproduksjon går ned når man gir noe annet, så mister man mer og mer melk.
(Jeg snakker selvsagt ikke om de som har for lite melk selv, selvfølgelig må babyene få mat!)

Uff, aner ikke hva du skal gjøre. Kan jo være de berømte økedøgnene som er rundt 3-4 mnder eller så er han mer sulten:( Men han legger jo fint på seg, så vanskelig og vite hva du skal gjøre. Må nesten bare følge magefølelsen din:)

Må bare blande meg litt her fra et annet forum :p
Poppa opp på forsida ;)
Når puppene kjennes tomme ut og du ammer ofte kommer det mer av enn feite,mer mettende melka,så kanskje det hjelper snart. Jeg amma hver 3. time hele døgnet inkl natta med første,en god stund før han begynte å sove lenger,til 5 og sånn.

:)

Jeg gir kun flaske, men hun sover kun 3-4 timer i strekk likevel, så hold ut amminga du :) selvom jeg skjønner det er pes til tider!

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Hvordan gikk natta?

Samme greie i natt òg - bortsett fra at denne gangen skulle han bable etter hver ammestund. :rolleyes:

Kjedelig han er våken, men mye bedre m skravling enn gråting:):rolleyes:

Back
Topp