Hvilken utdannelse/ jobb har dere?

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Jeg er utdannet barnevernspedagog.
Det er et utrolig spennende felt som jeg virkelig ønsker å jobbe innenfor.
Men det er LITE jobber her. Og den forrige jobben jeg hadde måtte jeg pendle til og ble til slutt langtidssykemeldt pga utrygg arbeidshverdag og dårlig oppfølging fra ledelsen.
Jeg har litt lyst til å ta master i spes.ped i tillegg, for å lære mer om spesielle behov og for å få litt flere muligheter jobbmessig. Men da mangler jeg noen studiepoeng i pedagogikk, så det er muligh jeg starter på det til høsten :D

Jeg er spesped, mn har ikke jobbet som det de siste to årene.

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum

Kun 1 år, men bruker jo det i jobben uansett, jobber som pedleder.

Kun 1 år, men bruker jo det i jobben uansett, jobber som pedleder.

Ja da har du god nytte av det da =)
Jeg gleder meg så til å starte opp igjen nå som jeg har funnet ut av hva jeg vil ha mer av.
Vurderte master i barnevern, men da det er så lite jobber må jeg nesten ta litt hensyn til det også...

Ja da har du god nytte av det da =)
Jeg gleder meg så til å starte opp igjen nå som jeg har funnet ut av hva jeg vil ha mer av.
Vurderte master i barnevern, men da det er så lite jobber må jeg nesten ta litt hensyn til det også...
Ja, det er ikke mange av dem her heller:confused: Jeg var heldig som fikk jobb så fort etter vi flyttet tilbake til Trondheim.

Jeg holder på med master i spes.ped :D Vil helst jobbe som saksbehandler i ppt eller Rbupp, eller med spesialprogram på atferd som f.eks. Dinosaurskolen når jeg er ferdig!
Jobber deltid i barnehage på siden av studiene og må si det frister lite å fortsette der som spesialpedagog :p

Jeg holder på med master i spes.ped :D Vil helst jobbe som saksbehandler i ppt eller Rbupp, eller med spesialprogram på atferd som f.eks. Dinosaurskolen når jeg er ferdig!
Jobber deltid i barnehage på siden av studiene og må si det frister lite å fortsette der som spesialpedagog :p

Kan jeg spørre om hvorfor? =)

Fordi man blir sittende fast i "rutinearbeid" i barnehagen, uansett hvilken stilling man har. Og jeg har helt ærlig ikke tatt 5 år med studier for å skifte bæsjebleier på andres barn! o_O

Fordi man blir sittende fast i "rutinearbeid" i barnehagen, uansett hvilken stilling man har. Og jeg har helt ærlig ikke tatt 5 år med studier for å skifte bæsjebleier på andres barn! o_O

Hehe, skjønner =)
De som har vært annsatt som spes.ped i barnehagene jeg har vært bort i har gjerne jobbet gjennom kommunen og bare vært innom barnehagen i gitte timer for å støtte enkeltbarn med spesielle behov.

Den skjønner jg:D

Hehe, skjønner =)
De som har vært annsatt som spes.ped i barnehagene jeg har vært bort i har gjerne jobbet gjennom kommunen og bare vært innom barnehagen i gitte timer for å støtte enkeltbarn med spesielle behov.

ja det gjør jeg gladelig! Og de kommer mest sannsynlig som rådgivere fra nettopp ppt, og det er jo dit jeg vil ;)

Jeg er utlært barne- og ungdomsarbeider, men valgte nok feil yrke mht psyken min:(

Ja, nei hodet mitt orker ikke skrik og sånn dagen lang lenger. Så når jeg engang kan jobbe igjen, blir det nok ikke med små barn iallefall:) Desverre, hadde planer om og bli barnevernspedagog, men orker ikke det heller likevel:) Livet blir ikke alltid som man har planlagt, det velger sin egen vei:)

Jeg er straks ferdigutdannet barnevernspedagog.
Det gjenstår å se hva slags jobb jeg får meg - hvis jeg får noe i det hele tatt.
Hvis ikke så tror jeg at jeg går tilbake på skolebenken og fortsetter på med en master.

Jeg er straks ferdigutdannet barnevernspedagog.
Det gjenstår å se hva slags jobb jeg får meg - hvis jeg får noe i det hele tatt.
Hvis ikke så tror jeg at jeg går tilbake på skolebenken og fortsetter på med en master.

Så flink du er:) er det ikke jobber og få der du bor? Kall meg gjerne dum, men veit ikke hva master betyr? Er det en fordypelse i ett bestemt emne?:)

Jeg er sykepleier og har videreutdanning i ledelse :) jeg jobber i kommunen som koordinator.

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Jeg ble ferdigutdannet jurist for et år siden med spesialisering innen barnevernrett. Hadde et engasjement under svangerskapet, men det har utløpt, og jeg ser meg om etter nye muligheter.

Back
Topp