Sushi?

madison25

Glad i forumet
En kollega av meg fortalte meg at nå var reglene for gravide og sushi endret, og at sushi nå frarådes totalt! Altså det som ble regnet som trygt å spise før var nå ikke greit lenger.... Noen andre som har hørt dette? Jeg har såååå lyst på sushi!!! Tenkte egentlig å ha det ikveld med sambo og tenkte da å bestille tempura maki (fritert scampi) og kanskje noen lakseruller.. Men nå vet jeg ikke.. Tempura må da iallfall være trygt eller? Det er jo fritert?? Jeg vil, jeg vil, jeg VIL ha sushi!!

Da tror jeg søren meg jeg skal sushi ikveld som planlagt og se bortifra min kollegaes lille lekse om hvor farlig og fyfy det er..

Sushi er det eneste jeg ønsker meg av mat for tiden, må prøve å få spist det snart, får vann i munnen bare ved tanken :)

Hørt at sushi skal være ok, men ikke scampi.

Scampi er sunt og godt, ingen grunn til å ikke spise det. :)

(Så lenge den ikke er rå selvsagt, men det er vel ikke så veldig godt uansett.. :sick009)

Scampi ER godt, men har hørt og lest at det ikke skal spises når man er gravid., husker ikke hvor jeg leste det og orker ikke lete nå:p Sto at scampi ikke var anbefalt, men at reker er ok=) Men man skal huske å fjerne ryggraden (om det er det det heter:p
Hverken rå reke eller scampi kommer ned i denne kroppen- æsj!!

Scampi står ikke på kostholdsråds-lista, så det spiser jeg med god samvittighet!

Hold deg unna tunfisk, kveite og kamskjell... Tunfisk står på lista mattilsynet har laget. Kveite holder jeg meg unna fordi det står at man ikke skal spise blåkveite på over et visst kg (aner ikke åssen kveite de bruker til sush jeg). Også er det vel en sånn fordøyelseskjertel i kamskjell man ikke skal spise... Eller tar jeg helt feil?

Back
Topp