Fy f... nå er jeg sint!!!!

MTDC

Forumet er livet
VIP
Halv ni kom vi hjem fra bowling og peppes og jeg var rimelig sliten, men tenkte jeg skulle få til en siste klesvask før jeg slang meg på sofaen.. Fem minutter etter vi er kommet hjem sier mannen "jeg blir hentet nå, jeg".. Da har han uten å snakke med meg avtalt å bli med søsteren min og hennes mann på fest! De nevnte det så vidt da vi var på bowling, og da gjorde jeg det klart at jeg ikke syntes noe om det ettersom jeg er godt innenfor termin og vi har mye å komme i mål med denne helgen. Hørte ikke noe mer, så jeg regnet med han ikke dro ut..

Ga han klar beskjed at han reiste ingen plass uten å ha fått ungen til sengs siden jeg er for sliten til å drive med legging. Så han la henne skrikende i senga før han gikk.

Ga han klar beskjed på vei ut døra hva for en giga idiot han er! Overreagerer jeg?

Hva f.. skal jeg gjøre om fødselen starter i natt.. Greit nok at jeg kan få ambulanse, men det er ikke plass til han der, så da må han enten ta taxi i tre timer til sykehuset eller droppe fødselen.. Vet ikke hva jeg har mest lyst til da; å ha med en full mann på fødestua eller å ikke ha han der i hele tatt...

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Er det mulig!?! Hadde klikka for meg altså! Synes ikke du overreagerer i det heletatt jeg altså!
 
Sorry uttrykket, men kødder du med meg???
Noop.. Rimelig irritert nå kan du si.. Jeg har rett til det? Har så utrolig lyst å sende han melding og si han bare kan drite i å komme hjem igjen, men det hjelper nok ikke stort...

Verste er at vi pratet om det for noen uker siden at en del nekter mennene sine å drikke når det nærmer seg termin og da kom vi frem til at jeg ikke vil nekte han å ta en øl, og han mente at han uansett aldri ville dratt på fest når det nærmer seg.. Men dusten har jo ikke skjønt at han skal bli pappa igjen snart...

Hva gjør jeg nå? Har liksom ikke noe straff til han som ikke straffer meg selv like mye:-(

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Noop.. Rimelig irritert nå kan du si.. Jeg har rett til det? Har så utrolig lyst å sende han melding og si han bare kan drite i å komme hjem igjen, men det hjelper nok ikke stort...

Verste er at vi pratet om det for noen uker siden at en del nekter mennene sine å drikke når det nærmer seg termin og da kom vi frem til at jeg ikke vil nekte han å ta en øl, og han mente at han uansett aldri ville dratt på fest når det nærmer seg.. Men dusten har jo ikke skjønt at han skal bli pappa igjen snart...

Hva gjør jeg nå? Har liksom ikke noe straff til han som ikke straffer meg selv like mye:-(

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
Du er 4 uker lenger på vei en meg, og ikke en gang mannen min drar ut nå, siden jeg har født tre uker før tiden alle ganger.. Det han maks tar seg er en øl her hjemme, men som han sier han kjører på en øl hvis jeg går i fødsel..

Nei jeg syns det er skikkelig respektløst av han å bli med de, og egentlig også dårlig gjort av søstra og svogern din som tar han med seg... Og JA, du har all grunn til å bli pist! Men tror ikke det hjelper deg å straffe han! Ville nok heller tatt en lang prat med han i morgen..
 
Er det mulig!?! Hadde klikka for meg altså! Synes ikke du overreagerer i det heletatt jeg altså!
Takk! Jeg fatter ikke at han synes det er greit.. Nesten så jeg har lyst til å føde nå så han virkelig får smake steken ved å ikke oppleve sin datter komme til verden..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Takk! Jeg fatter ikke at han synes det er greit.. Nesten så jeg har lyst til å føde nå så han virkelig får smake steken ved å ikke oppleve sin datter komme til verden..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Nei, skjønner ikke at han synes det er greit jeg heller! Skjønner at du føler det sånn altså, men det hjelper kanskje ikke å føde på trass... Men som sagt, skjønner deg veldig, veldig godt!!

Fruen tok sin siste øl til middagen på bursdagen sin på onsdag, og skal ikke drikke før etter lillemor har kommet så hun er kjørbar... Vil ikke si at jeg tvinger det gjennom, men jeg sa at jeg syntes det hadde vært greit, og da var det ikke noe problem... Det skal visst være noen fester med jobben før termin, men da har hun sagt at hun skal kjøre dit og være edru hvis hun drar... Hadde blitt rasende hvis hun dro på fylla altså!
 
Nei, skjønner ikke at han synes det er greit jeg heller! Skjønner at du føler det sånn altså, men det hjelper kanskje ikke å føde på trass... Men som sagt, skjønner deg veldig, veldig godt!!

Fruen tok sin siste øl til middagen på bursdagen sin på onsdag, og skal ikke drikke før etter lillemor har kommet så hun er kjørbar... Vil ikke si at jeg tvinger det gjennom, men jeg sa at jeg syntes det hadde vært greit, og da var det ikke noe problem... Det skal visst være noen fester med jobben før termin, men da har hun sagt at hun skal kjøre dit og være edru hvis hun drar... Hadde blitt rasende hvis hun dro på fylla altså!

Altså.. Jeg skjønner at han vil ut og bli kjent med folk.. Han er jo ny her i bygda.. Men de han er ute med drikker stort sett hver helg, så jeg hadde syntes det var veldig greit om han hadde ventet til etter hun er kommet til.. Og gjerne litt mindre spontant... Helsike heller.. Hadde gledet meg til å se film og kose i kveld også ender jeg opp helt alene..

Kanskje jeg må drive pisken litt på han i morgen.. Han skal gjøre det han har lovet å få gjort i helgen uansett hvor fyllesyk han blir.. Jeg skal ikke måtte sitte alene på denne måten og ta hans del av arbeidet i tillegg..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Altså.. Jeg skjønner at han vil ut og bli kjent med folk.. Han er jo ny her i bygda.. Men de han er ute med drikker stort sett hver helg, så jeg hadde syntes det var veldig greit om han hadde ventet til etter hun er kommet til.. Og gjerne litt mindre spontant... Helsike heller.. Hadde gledet meg til å se film og kose i kveld også ender jeg opp helt alene..

Kanskje jeg må drive pisken litt på han i morgen.. Han skal gjøre det han har lovet å få gjort i helgen uansett hvor fyllesyk han blir.. Jeg skal ikke måtte sitte alene på denne måten og ta hans del av arbeidet i tillegg..

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Piske han rundt i mårra høres ut som en god plan synes jeg! Må være en bra straff å gjøre husarbeid hvis han er fyllesyk! Nei, synes ikke du skal måtte ta hans del av arbeidet for å bli ferdig nei...

Du får prøve å kose deg litt allikevel! Men fryktelig dårlig gjort ikke si fra da, og spesielt siden dere hadde prata om det!
 
Skjønner veldig godt at du blir sint ja, har sagt til sambo at siste kvelden han fikk drikke var nyttårsaften, etter det synes jeg at han kan holde seg edru, han kan godt gå ut og kose seg osv, bare edru :)

Dette har han sagt er greit, selvom han nok gjerne skulle ville tatt noen turer ut. Også er han veldig opptatt av å være med på fødelsen da, ville ikke gått glipp av den for alt i verden sier han <3

37+4 idag :)
 
Hadde det vært min samboer hadde jeg KLIKKET - virkelig!! Du har i allefall lov til å være rasende og forbanna og kalle han GIGA IDIOT!! Hjelper ikke søsteren din deg litt da? Med å tipse han om å dra hjem og at fødselen kan starte når som helst nå??
 
Skjønner veldig godt at du blir sint ja, har sagt til sambo at siste kvelden han fikk drikke var nyttårsaften, etter det synes jeg at han kan holde seg edru, han kan godt gå ut og kose seg osv, bare edru :)

Dette har han sagt er greit, selvom han nok gjerne skulle ville tatt noen turer ut. Også er han veldig opptatt av å være med på fødelsen da, ville ikke gått glipp av den for alt i verden sier han <3

37+4 idag :)
Synes det er helt greit at han tar inntil to øl, ettersom jeg tror det skal gå bra å kjøre til føden selv ettersom vi drar med en gang vi merker det er noe på gang.. Og han drikker utrolig sjeldent.. Typ en gang annenhver mnd eller noe sånt.. Jeg er 37+4 eller 38+3 alt etter hvilken av terminene jeg bruker, og med så stor forskjell synes jeg han burde tenke at det er greit å holde seg hjemme og edru..

Hadde det vært min samboer hadde jeg KLIKKET - virkelig!! Du har i allefall lov til å være rasende og forbanna og kalle han GIGA IDIOT!! Hjelper ikke søsteren din deg litt da? Med å tipse han om å dra hjem og at fødselen kan starte når som helst nå??
Søsteren min er det mest uansvarlige mennesket i hele verden.. 22 år og bor gratis hjemme hos mamma og pappa hvor hun disponerer gratis bil sånn at hun kan spare alle pengene hun tjener til å dra på jorden-rundt-reiser.. (Hun drar på reise nr 3 eller 4 etter vgs nå) Så jeg tror nok hun heller tar hans parti og synes jeg er urteit som ikke lar han dra ut og ha det gøy nå før han blir babypappa igjen..

Jeg mener derimot at han heller bør vente til etter fødselen.. Da har jeg nok lettere for å være alene med barna enn jeg har nå med verdens mest utslitte kropp...

Verste er at da jeg sa jeg ikke syntes noe om det når vi var på bowling syntes MAMMA at jeg var ufin.. Husarbeidet måtte da kunne vente noen dager, og han måtte da få ha det litt gøy... Unnskyld meg? Hva vet hun om hvor mye vi har igjen å gjøre klart før baby kommer og hvor mye av det jeg allerede må gjøre selv..? Jeg er helt utslitt om dagen og føler jeg har null kontroll frem mot fødsel og var derfor sjeleglad for at han skulle hjelpe til med en del store oppgaver i helgen sånn at jeg kan begynne å slappe av litt mer og få troen på at vi rekker å komme i mål...

Familien min tar ALLTID hans parti og har til og med sagt flere ganger til meg og han at de synes synd på HAN som er sammen med meg.. Tusen takk, liksom.. Det varmer... De vet absolutt ingenting om hvordan han er når de ikke er tilstede.. Han ser ikke rot og må få beskjed om å gjøre ting før han gjør det.. Han tenker ikke selv, så jeg må styre han og holde styr på alle avtaler, planer, innkjøp, økonomi, forsikringer osv... Kjenner jeg får lyst å gi opp hele greia noen ganger.. Men jeg er jo glad i han, og jeg vil ikke la barna mine vokse opp med skilte foreldre bare fordi jeg er lei av å rydde etter han og være familiens administrator...
 
uff... det hørtes jo ikke noe særlig ut. Hadde vært pist off hadde min familie sagt slike ting til meg!!! Mildt sagt!!
Kos deg hjemme i kveld du og tenk KUN på deg selv!!!! Drit i han der teite samboeren din - han kan glede seg til å lage klart alt til bebisen i morgen tidlig han!!
 
Du er 4 uker lenger på vei en meg, og ikke en gang mannen min drar ut nå, siden jeg har født tre uker før tiden alle ganger.. Det han maks tar seg er en øl her hjemme, men som han sier han kjører på en øl hvis jeg går i fødsel..

Nei jeg syns det er skikkelig respektløst av han å bli med de, og egentlig også dårlig gjort av søstra og svogern din som tar han med seg... Og JA, du har all grunn til å bli pist! Men tror ikke det hjelper deg å straffe han! Ville nok heller tatt en lang prat med han i morgen..
De er som sagt ikke helt av typen som skjønner det her med å være gravid.. Jeg var døddsliten sist vi var på hyttetur sammen så jeg var kanskje litt krass mot mannen min for å få han til å hjelpe til med pakking og bæring og da sier søsteren min til mannen sin "gleder du deg til jeg blir gravid?" underforstått at da blir man et grinete monster.. Og det her sa hun rett foran meg, holdt på å begynne å stortute der og da, men da hadde hun vel bare fått vann på mølla, så jeg holdt bare kjeft til vi kom oss derifra..

Han er ikke så lett å prate med han mannen min, for om jeg bruker litt hard stemme så gidder han ikke å svare, for han er av typen som ikke vil krangle.. Så da går han bare.. Og om jeg sier ting på en fin måte skjønner han jo aldri poenget.. Blir så lei noen ganger.. Vi har aldri kranglet rett og slett fordi han bare "snur det andre kinnet til", hvilket fører til at jeg blir enda mer forbannet, men da går han, også kommer han ikke tilbake før jeg er klar til å være blid igjen:p

Skal selvfølgelig prøve å prate med han i morgen, men som sagt.. Tviler på at det hjelper.. Han kommer nok uansett ikke til å dra ut mer mot termin, siden han nesten aldri er ute, men han kommer neppe til å skjønne hva han har gjort.. Funderer på om han bare må lese den tråden her.. Kanskje han skjønner litt da:p
 
uff... det hørtes jo ikke noe særlig ut. Hadde vært pist off hadde min familie sagt slike ting til meg!!! Mildt sagt!!
Kos deg hjemme i kveld du og tenk KUN på deg selv!!!! Drit i han der teite samboeren din - han kan glede seg til å lage klart alt til bebisen i morgen tidlig han!!
Det er bare sånn familien min er.. Ikke noe å gjøre med det.. Syntes det var så genialt da mamma sa at hun syntes synd på mannen min som var sammen med meg, hvorpå storebroren til mannen som var på besøk svarte at han har jo tross alt valgt det selv.. Mamma ble rimelig stum da;)

Skulle så gjerne ha kost meg med noen episoder av favorittserien på netflix, men nettet vårt er nede for telling frem til tirsdag, så da går den planen i vasken også.. Får vel bare føde, så har jeg i det minste noe å gjøre;)
 
Det var særdeles respektløst gjort, både av ham og familien din!
Han burde i det minste spørre om du syns det er greit.

Jeg har sendt gubben ut i kveld, men lokalet ser jeg fra kjøkkenvinduet og sykehuset er ti minutter unna.
Tre timers kjøretur er noe helt annet, og det burde han egentlig skjønt selv!

BVforum via HTC
 
Det var særdeles respektløst gjort, både av ham og familien din!
Han burde i det minste spørre om du syns det er greit.

Jeg har sendt gubben ut i kveld, men lokalet ser jeg fra kjøkkenvinduet og sykehuset er ti minutter unna.
Tre timers kjøretur er noe helt annet, og det burde han egentlig skjønt selv!

BVforum via HTC
Ja, er ikke så mange muligheter for han å komme seg nedover midt på natta når han ikke kan kjøre selv.. Med litt flaks kunne han ha tatt nattoget og krysset fingrene for at han rekker det, men neste tog da går ikke før 11-12-tida og da kan det være for sent.. Taxi er jo bare meningsløst på en sånn distanse og jeg tviler på han hadde fått skaffet seg skyss på noen annen måte:p Men, men.. Kjennes ikke ut som det blir noen fødsel her med det første uansett.. Hadde egentlig ment å hoppe i høyet i kveld og frem mot fødsel ettersom det kan bli lenge til neste gang, samtidig som det kunne ha hjulpet på modningen, men det kan han bare glemme nå:p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Det holder jeg med deg i. :p knip igjen et par dager, på alle punkter. :p

BVforum via HTC
Hihi:) Han kom ganske tidlig hjem da, litt over to.. Og da jeg sto opp i dag fulgte han etter og spurte om jeg ville ha egg og bacon til frokost.. Vondt i halsen og tett, så det fristet ikke, så da spurte han om det var noe annet jeg ville ha.. Tror han har litt dårlig samvittighet;-)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
det er jo bra da, da har han kanskje skjønt at det ikke er så lurt å trodde høygravide damer. :)

(han her kom veltende inn døra kl 5 i natt. Det var visst veldig moro der. :p)

BVforum via HTC
 
Back
Topp