Noen jordmødre her, eller som drømmer om å bli jordmor?:)

oktober10September12<3

Betatt av forumet
Jeg er 26 år og utdanner offsettrykker av alle ting. Har to barn, og har nå bestemt meg for at jeg SKAL bli jordmor:) Etter å ha født to vakre barn, er det ikke noe annet i verden jeg faktisk kunne tenke meg. Svangerskap og fødsel vekker en stor interesse hos meg. Alt er så utrolig spennende!! Elsker selv å gå gravid, selv det å føde:)

Har ikke studiekompetansen i boks engang, så må begynne helt på nytt. Siden jeg har svennebrev så trenger jeg heldigvis bare norsk, naturfag, matte og historie. Ønsker også et bar til nå får jeg søker inn på sykepleien, så jeg håper på å søke sykepleien om 2,5 år. Skal bruke tiden godt, først og fremst for å få studiekompetanse, men også å lese dendel fagbøker så det vil være enklere den dagen jeg kan begynne på sykepleien. Håper jeg er jordmor innen jeg er 40:)

Noen jordmødre her som vil komme med noen tips, eller dele sine erfaringer? Hvor tungt er det osv?

Flere her går med en drøm om å bli jordmor?

Jeg skulle begynt på jordmor nå i januar, men måtte utsette det til neste år pga svangerskap! Det er rn laaaaang vei å bli jordmor! Jeg var ferdig på sykepleien i 2008, måtte jobbe et år før man kan søke jordmor og ikke inn før i år. Da hadde hev søkt for 3 gang! Hat jobbet på føde/Barsel etter utdanning så gikk ekstrapoeng. Hadde B som gjennomsnitt fra sykepleien. Nå gleder jeg meg til neste år, men det blir tøft med 3 små under 5 år. Blir 28 år i år!:)

Har tatt generell studiekompetanse,var ferdig i juni 2012,tok det om kvelden på voksenopplæringa og tok six-packen på 2 år..Jeg synes faktisk historie var det verste for det er et skikkelig pugge-stoff..Søkte meg inn på sykepleiern i fjor men kom ikke inn for det var så sinnsykt mange søkere men prøver på nytt i år :) har hatt lyst til og bli jordmor jeg og så får se hva jeg gjør videre..

Jeg skulle begynt på jordmor nå i januar, men måtte utsette det til neste år pga svangerskap! Det er rn laaaaang vei å bli jordmor! Jeg var ferdig på sykepleien i 2008, måtte jobbe et år før man kan søke jordmor og ikke inn før i år. Da hadde hev søkt for 3 gang! Hat jobbet på føde/Barsel etter utdanning så gikk ekstrapoeng. Hadde B som gjennomsnitt fra sykepleien. Nå gleder jeg meg til neste år, men det blir tøft med 3 små under 5 år. Blir 28 år i år!:)

Jeg tror jeg kjenner deg:-P
Har du to gutter og venter jente nå?:-)

Drømmer om å gå jordmor her og. Blir ferdig med spl i år:D Hvor skal du gå jordmorstudiet? Hvordan er søkeprosessen, er det intervju og sånn, eller ser de kun på karakterer og arbeidserfaring? :)

Drømmer om å gå jordmor her og. Blir ferdig med spl i år:D Hvor skal du gå jordmorstudiet? Hvordan er søkeprosessen, er det intervju og sånn, eller ser de kun på karakterer og arbeidserfaring? :)

Kun karakterer og arbeidserfaring. Du får ekstrapoeng for annen utdanning som gir studiepoeng og relevant erfaring!

Jeg jobber som jordmor, det er verdens beste yrke. :)

Back
Topp