Dette var langtekkelig!!

Fru.Kongshaug

April 2013s nerd!
VIP
6åringen skal ta flowmetri i dag, og vi har vært her siden kl. 10 og hun har enda ikke fått tisset!! Så nå går vi hardt til verks og kjører på med appelsin juice og sukkerfri saft i håp om at det skjer noe snart!!

Ble anbefalt sukker, men sukker skal ikke ungen ha pga ADHD'n. Da blir hun ukontrollerbar :/

Enda en time har gått og fremdeles ikke noenting!! Partyblære har hun iallfall :p

Å hjelpes!!
Hun har drukket godt og vel 1,5 liter væske og er så spent i magen at hun kaster opp. Dette kan bli veldig spennende!!!

Etter 3 runder med oppkast og flere skift har hun nå på seg sykehusklær. Fikk tisset etter mye om og men, samt tatt ultralyd med mye hyling og motstand. Håper vi slipper å gjøre det på nytt i dag :(

Hørtes slitsomt ut. Håper dere slipper å gjøre det igjen, og at de var fornøyd med det de fikk.

Vi slapp å gjøre det igjen. Istedefor ble det en tur på føden for mor! Fikk noen skikkelig kynnere mens vi var der, så ble sendt rett opp.
Etter ctg registrering og ultralyd ble det konstatert at alt er greit, og at de ikke har noen effekt enda. Selv om de er ganske så kraftige, er de bare plagsomme.

Skal tilbake for ny flowmetri om 4 mnd, og kjenner jeg gruer meg greit allerede!

Vi slapp å gjøre det igjen. Istedefor ble det en tur på føden for mor! Fikk noen skikkelig kynnere mens vi var der, så ble sendt rett opp.
Etter ctg registrering og ultralyd ble det konstatert at alt er greit, og at de ikke har noen effekt enda. Selv om de er ganske så kraftige, er de bare plagsomme.

Skal tilbake for ny flowmetri om 4 mnd, og kjenner jeg gruer meg greit allerede!
Godt du fekk sjekke deg og at alt var bra! :)

Kan eg spør kvifor ho tek den testen så ofte?

Godt du fekk sjekke deg og at alt var bra! :)

Kan eg spør kvifor ho tek den testen så ofte?

Hun er sengevæter, vært tørr på dagtid siden 3 årsdagen..men natten er et annet mareritt.
Har hatt 2 nesten tørre netter på 3 år.
Forsøkt hormonbehandling og kiropraktikk.
Så først nå har vi fått kommet igang med utredning på sykehuset, og skal tilbake om 4 mnd for å ta ny flowmetri for å se om blærekapasiteten er blitt noe bedre. Hun skal nå i 4 uker på toalettet hver 2.time - uansett om hun nesten akkurat har vært og tisset. Etter de første 4 ukene, skal vi utvide til hver 2,5 time....og så etter 4 uker med det skal vi øke til 3 timer.

Hun er sengevæter, vært tørr på dagtid siden 3 årsdagen..men natten er et annet mareritt.
Har hatt 2 nesten tørre netter på 3 år.
Forsøkt hormonbehandling og kiropraktikk.
Så først nå har vi fått kommet igang med utredning på sykehuset, og skal tilbake om 4 mnd for å ta ny flowmetri for å se om blærekapasiteten er blitt noe bedre. Hun skal nå i 4 uker på toalettet hver 2.time - uansett om hun nesten akkurat har vært og tisset. Etter de første 4 ukene, skal vi utvide til hver 2,5 time....og så etter 4 uker med det skal vi øke til 3 timer.
Å, ja det er ikkje noko kjekt
Hugsar søskenbarnet mitt sleit med det i lang tid. Prøvde nasespray og mange råd.
Men det gjekk over til slutt, heldigvis :)

Dattra mi er og sengevæter. Jeg var og det i min tid, og samtlige av jentene i familien. De sier det ikke er arvelig, men vi ble alle kvitt det når vi fikk mensen.... Tilfeldig?!?!
Jeg tenkte jeg skulle prøve kiropraktor i første omgang med henne og se om det bedres...

Er ingen i familien her som har vært det. Ikke blant de som enda lever og som jeg har spurt isåfall.

Var hos en kiropraktor som har mye erfaring med enuresebehandling, og det virket så lovende. Hun var veldig stiv i hoftene, noe som liksom kunne sperre signalene som ville vekke henne om natten for å gå å tisse. Men etter ganske mange behandlinger, ble det liksom bortkasta penger siden det ikke hjalp noe særlig. Det kunne bli mindre tiss, men likevel tisset hun hver natt, før det tok seg opp i volum igjen.

Back
Topp