Tåler sinnsykt lite...

Polly84

Gift med forumet
jentene i juni13
Novemberfnuggene 2023
Tåler ikke vonde lukter, ikke å ta på ekle ting, spy o.l. Bare brekker meg og kastet opp noen ganger. Snakker om å være følsomt på slik da. Har aldri vært slik nå før jeg ble gravid, og er egentlig veldig plagsomt.

Jeg og! Vanligvis tåler jeg MASSE, men når katta mi spydde her om dagen så hang jeg ut av kjøkkenvinduet.. :P Vi hadde også en fryseboks i et gammelt kjøleskap som gikk heden, og det fant vi ikke ut før en stund etterpå.. Heeeerlig odør når jeg åpna den døra.. :P Da er jeg glad jeg ikke bor alene! :)

En ting er å kaste opp når man er alene, men å forklare til 3åringen i huset hvorfor jeg står å spytter nedi do, som hu spurte så pent etter, er litt vanskelig å forklare:P Ja, og når dyra spyr. Hunden vår hadde kastet opp litt her, for da drev han selvfølgelig å renset magen....det var ikke noe særlig koselig akkurat...

Etter jeg ble gravid har jeg ikke taklet lukta av hunden vår :b Han lukter egentlig ikke vondt i utgangspunktet, men nå er det en kvalmende lukt :b

Er heldigvis ikke plaget med overfølsom nese.. :-) men har 0 toleranse for mat..blir kvalm om det er noe mat jeg ikke kunne tenke meg..og det er for det meste mat jeg ikke vil ha, en mat som frister :-/ ser for meg at gullet sitter inni der og lager "blæ"-lyder for hver ting jeg tenker på :-p

Jeg syns selv jeg har veldig god luftesans til vanlig, å nå er den ekstrem! Etter å kasta opp i nesten 10 uker så reagerer jeg veldig på ting jeg spiste eller lukta(og kasta opp av) i den perioden.. Det værste jeg gjør er å være på dagligvarbutikken å være i nærheten av den hylla med vaskemidler! Rett før je ble gravid fant jeg meg en ny tøymykner favoritt, vaska ALT vi hadde med den og syns den lukta såå rent og friskt. Men nå minner den meg såå om å kaste opp, vasker alt for harde livet her, men syns lufta enda sitter igjen i mye av tøyet. Har kokt sengesettene våres for å fjerne lufta men syns jeg kjenner lufta fortsatt.. Huff, dette er virkelig no drit! Brekker meg et par ganger om dagen, men går somregel greit. Kaster opp veldig skjelden nå, men det skjer.

Jeg syns selv jeg har veldig god luftesans til vanlig, å nå er den ekstrem! Etter å kasta opp i nesten 10 uker så reagerer jeg veldig på ting jeg spiste eller lukta(og kasta opp av) i den perioden.. Det værste jeg gjør er å være på dagligvarbutikken å være i nærheten av den hylla med vaskemidler! Rett før je ble gravid fant jeg meg en ny tøymykner favoritt, vaska ALT vi hadde med den og syns den lukta såå rent og friskt. Men nå minner den meg såå om å kaste opp, vasker alt for harde livet her, men syns lufta enda sitter igjen i mye av tøyet. Har kokt sengesettene våres for å fjerne lufta men syns jeg kjenner lufta fortsatt.. Huff, dette er virkelig no drit! Brekker meg et par ganger om dagen, men går somregel greit. Kaster opp veldig skjelden nå, men det skjer.
Huff, det må virkelig være noe drit ja. Og nesten ikke kunne ha på seg klærne sine før man brekker seg.

Huff, det må virkelig være noe drit ja. Og nesten ikke kunne ha på seg klærne sine før man brekker seg.

Det er helt grusomt! Så mye ekstra styr og jobb.. Men har klart å vaske det meste nå, er på flyttefot så er en del som er nedpakket i esker så må vaske det bare vi får flytta.. I går når jeg sku på kjøpesenteret en tur tok jeg på meg ei jakke som jeg ikke hadde brukt på ei stund, å den hadde jeg vaska med den grusomme lufta.. Det merka je ikke før jeg kom på senteret så den måtte av! Fysj! :P

jeg tåler ingen lukter jeg :p brekker meg :p fikk jo sånn triobe og den kastet jeg nesten opp av lukten :p

Slike tråder som dette får meg til å innse hvor heldig jeg er. :p vært en del kvalm, men kaster ikke opp. :)

Jeg var mer uggen i starten av dette svangerskapet enn sist. Reagerer fortsatt på enkelte lukter: kaffe, våt hund, søppel, mat som har stått en stund, røyk.. Da merker jeg at jeg blir uvel. Reagerte også på lukter sist, men var ikke uggen i starten av det svangerskapet.

Har heldigvis ikke kastet opp så mye, men merker at jeg er fryktelig sensitiv på lukter om dagen...blir kvalm og uggen av ALT omtrent :P
Sigarettrøyklukt (av folk), gammelmann-eller gammeldame-lukt (ja, har oppdaget at det er en egen lukt akkurat nå hehe), hvitløksånde, sterk kjerringparfyme (type Nille e.l som noen bare må BADE i virker det som), kattemat, lukta som kommer når man åpner kjøttdeig osv osv osv...verst av alt er Makrell i tomat (veldig praktisk ettersom ett par på jobben elsker det og spiser det hver dag (og det ligger ofte igjen rester i søpla :S)

Må nevnes at jeg jobber i en type butikk så de førstnevnte som involverer menneskelukter er jeg en del borti i løpet av en dag :P

Har heldigvis ikke kastet opp så mye, men merker at jeg er fryktelig sensitiv på lukter om dagen...blir kvalm og uggen av ALT omtrent :p
Sigarettrøyklukt (av folk), gammelmann-eller gammeldame-lukt (ja, har oppdaget at det er en egen lukt akkurat nå hehe), hvitløksånde, sterk kjerringparfyme (type Nille e.l som noen bare må BADE i virker det som), kattemat, lukta som kommer når man åpner kjøttdeig osv osv osv...verst av alt er Makrell i tomat (veldig praktisk ettersom ett par på jobben elsker det og spiser det hver dag (og det ligger ofte igjen rester i søpla :S)

Må nevnes at jeg jobber i en type butikk så de førstnevnte som involverer menneskelukter er jeg en del borti i løpet av en dag :p
Godt du ikke kaster opp av alt da....hadde tatt seg ut i butikken liksom :P Er hedigvis ikke sååååå ille da, men uansett plagsomt når man det er noe man har tålt lukten og synet av før, ikke tåler nå....

Godt du ikke kaster opp av alt da....hadde tatt seg ut i butikken liksom :p Er hedigvis ikke sååååå ille da, men uansett plagsomt når man det er noe man har tålt lukten og synet av før, ikke tåler nå....

Uff ja...særlig hvis det er noe man må borti med jevne mellomrom :)
Heldigvis er det bare for 6mnd til +- :)

Back
Topp