Ga velling i kveld

Bébbe

Elsker forumet
Bestemte oss for å prøve å gi velling siden Simone har begynnt å våkne om natta for å få mat. Hun virker så trøtt på formiddagen i forhold til før når hun sov hele natten.
Kjøpte Nestlé Sinlac og ga 4 teskjeer. Hun ELSKER det! :-) Smattet fornøyd og smilte bredt etter første skje. Sovnet rett etterpå så nå er vi spent på når hun våkner!
Føler dette var det første store skrittet på vei bort fra å være den lille babyen min. Er ikke lenge før vi sitter her med ei lita tuppe som spiser selv visst tiden skal fortsette å gå like fort som nå! Men elsker å se utviklingen hennes :-)

Så bra at det gikk fint! :) Vi testet også ut sinlac først, men den likte han virkelig ikke, så han laget grimaser og så ut som han ville brekke seg Så vi kjøpte heller risgrøt med mais og banan, og den smatter han i seg. Har bare gitt ham et par teskjeer for å teste responsen vi enda.

Risgrøt med mais og banan hørtes mye mer fristende ut! :-) Vi får teste litt mer etterhvert. Men så lenge hun liker Sinlac så tror jeg vi holder oss til det foreløpig. Vurderer å kjøpe sånn nett til å ha frukt i og teste om en stund. Men vil vente litt så ikke det blir så mange nye smaker på en gang.

Emmeth spiser også Sinlac grøten:) Han synes den er kjempegod og veit nå at rundt 12 på dagen er det grøttid og har ikke tid til og drikke melk da, for da skal han ha grøt. Smatter den gledelig i seg og er så fornøyd:D håper natten blir fin og at det ikke blir mageknip:):):)

Så artig at han vet når han skal få grøt! :) Hvor mye starta du med og hvor raskt økte du? Er veldig usikker på hvor mye hun skal få.

Jeg starta m rundt 5 små teskjeer velling, eller veldig tynn grøt da:) Begynte og øke mengden litt etter en ukes tid og så om magen hans tålte det:) Sakte, men sikkert økte jeg både mengde og tykkelse. Har gått helt fint:) Ja,er skikkelig gøy han skjønner at nå skal legge grøt, han blir helt vill når han ser grøtbollen sin:D:p

Da følger jeg med på hvordan magen tåler det og øker om en ukes tid :) Takk for tips! :) :) Spennende å se om hun også skjønner at det er grøttid etter hvart! Hærlige skapninger vi har æren av å oppdra! <3

Ja, vi er mammaer til en gjeng med gromminger:p hi hi<3<3<3 Bare hyggelig, koselig og kunne være til hjelp. Er så gøy , for man blir så utrolig stolt og glad når de små begynner og utvikle seg mer og mer for hver dag som går:D Håper det går som smurt og at magen hennes ikke reagerer på det:)

FIe ar sååå fornøyd for 2 dager siden når hun fikk grøt, spiser 4 små skjeer, men i går så ble hun rasende, skulle ikke ha grøt i det hele tatt :/ Men lurer på om hun var litt sur og trøtt, og da er det bare flaska som er akseptert, skal prøve i dag igjen :)

Nå sover hun søtt i vugga si <3

Vi prøvde også litt Sinlac velling i forgårs og nå i dag.Hun var ikke spesielt begeistret:lagde masse grimaser og fikk "frysninger",hehe:-)

Kanskje vi skal prøve en annen type heller:-)

Så fint at det gikk så godt:-)
Tror jeg skal prøve den grøten selv siden mange har så gode erfaringer med den.
Foreløpig ser det ut til at tuppa er fornøyd med bare pupp, så får vi se om det endrer seg:-)

FIe ar sååå fornøyd for 2 dager siden når hun fikk grøt, spiser 4 små skjeer, men i går så ble hun rasende, skulle ikke ha grøt i det hele tatt :/ Men lurer på om hun var litt sur og trøtt, og da er det bare flaska som er akseptert, skal prøve i dag igjen :)

Nå sover hun søtt i vugga si <3

Håper hun bare var trøtt og sliten da! Men visst ikke er det visstnok et hav av andre sorter grøt å teste ut :) Skal si de har personlighet til tusen disse små! :)

Vi prøvde også litt Sinlac velling i forgårs og nå i dag.Hun var ikke spesielt begeistret:lagde masse grimaser og fikk "frysninger",hehe:)

Kanskje vi skal prøve en annen type heller:)

Forstår godt at det ikke er det beste de har smakt jeg! Kanskje du kan prøve en av de med smak på :)

Jeg hadde også ventet dersom det var nok med pupp/flaske Sukkersnusk, så det skjønner jeg godt at du gjør! :) Men Sinlac var uten gluten, laktose og melkeprotein så den virker som en grei start. Men det kan godt hende det finnes mange i samme kategori..jeg er ikke så oppdatert på grøtfronten enda ;-)

Forstår godt at det ikke er det beste de har smakt jeg! Kanskje du kan prøve en av de med smak på :)

Jeg hadde også ventet dersom det var nok med pupp/flaske Sukkersnusk, så det skjønner jeg godt at du gjør! :) Men Sinlac var uten gluten, laktose og melkeprotein så den virker som en grei start. Men det kan godt hende det finnes mange i samme kategori..jeg er ikke så oppdatert på grøtfronten enda ;-)

Jeg har virkelig ingen anelse på slike ting, derfor er jeg så glad det er så mange erfarne mødre her inne:-)
Fått mange nyttige tips. Tuppa har har hatt ett økedøgn, det er ikke helt over enda merker jeg, håper jeg fremdeles klarer å produsere nok til henne. Hadde for mye melk i lang tid, så dette er noe nytt :eek:

Håper hun bare var trøtt og sliten da! Men visst ikke er det visstnok et hav av andre sorter grøt å teste ut :) Skal si de har personlighet til tusen disse små! :)

Ja, de er så forskjellige :) De er så go de små <3

Jeg skal nå begynne og ha oppi litt pæremos i grøten også:D Gir litt smak også er det sunt:)

Vi gir Holle sin risgrøt fra Life. Den er økologisk og kun laga på rismel og b-vitamin. Ingen andre tilsetningsstoffer, anbefaler virkelig den! :) Jeg blander den 50/50 med mm og kokt vann, og hun elsker den! Sikkert fordi det smaker mm ;) Lager den som velling da. I går økte jeg fra 1ts pulver + 30ml væske til 1ss pulver + 50ml væske. Og hun fikk noe fryktelig mageknip, utilpass hele dagen og skreik i natt og hadde masse luft i magen. Så må nok gå saktere fram med økinga! Skal ha litt malt i og gi med skje, så svelger hun ikke så mye luft. Spent på om det blir noe mindre skriking da!

Back
Topp