Glukosetest.. :S

s0lskinn

Blir kjent med forumet
I morgen skal jeg til legen å ta glukosetest, siden jeg på de siste urinprøvene har hatt litt sukker i urinen.. Må visst drikke noen søte greier.. :confused:

Noen som har gjort dette før? Jeg sliter litt med å få ned ting som smaker fælt, brekker meg fort. Er redd jeg ikke vil klare å drikke det.. Usj, gruer meg litt ja..

Noen som vet noe om konsekvensene dersom det skulle vise seg å være svangerskapsdiabetes?

Smaker rett og slett som melisvann! VELDIG søtt, men smaker ikke vondt..

Foregår ikke det på samme måte som laktosetest?
For det tar et par timer, så ta med noe å sysle med.. for det er grusomt kjedelig :S

Foregår ikke det på samme måte som laktosetest?
For det tar et par timer, så ta med noe å sysle med.. for det er grusomt kjedelig :S

Må drikke det søte greiene først, og deretter vente to timer.. Tar med strikketøy ;)

det er reint druesukker blandet ut med vann bare..ikke noe skumlere enn det:) Lykke til..ta med pc eller en god bok:)

det er reint druesukker blandet ut med vann bare..ikke noe skumlere enn det:) Lykke til..ta med pc eller en god bok:)

Tusen takk :) Blir strikketøy og facebook, evt. babyverden-forum på mobilen ;)

Som de andre skriver. Er veldig søtt, og kjedelig ventetid.. :)

Dersom du får for høyt utslag får du henvisning til poliklinikk for gravide for videre oppfølging. Jeg har måtte målt blodsukker hjemme x5 om dagen. Skal opp på medisinsk polkklinikk imorgen for å vurdere om det skal reguleres med kost eller insulin.

Nå sitter jeg her og venter da.. Har drukket det søte klisset, og det gikk veldig greit. Syntes beskrivelsen om melisvann stemte veldig bra :)

Nå må jeg sitte her i to timer da, det er det verste. Får så vondt i ryggen av å sitte her (selv om sykesøstra var så snill å hente en bedre stol til med).
Men, men skal nok overleve det :)

Sent from my HTC Rhyme S510b using BV Forum

Som de andre skriver. Er veldig søtt, og kjedelig ventetid.. :)

Dersom du får for høyt utslag får du henvisning til poliklinikk for gravide for videre oppfølging. Jeg har måtte målt blodsukker hjemme x5 om dagen. Skal opp på medisinsk polkklinikk imorgen for å vurdere om det skal reguleres med kost eller insulin.

Masse lykke til i dag! Håper du slipper insulin :)

Kjedelig å vente.. En time igjen nå, godt jeg har strikketøy og lesestoff ;)

uploadfromtaptalk1357634390487.jpg

Håper det gikk fint på glukosetesten idag... Strikketøyet så forresten kjempe flott ut.. :-)

Her blir det oppstart med insulin idag.. Så då blir det igangsatt fødsel også denne gangen før termin.. Litt godt å vite når det skjer, men ville helst at fødselen hadde startet av seg selv..

Håper det gikk fint på glukosetesten idag... Strikketøyet så forresten kjempe flott ut.. :)

Her blir det oppstart med insulin idag.. Så då blir det igangsatt fødsel også denne gangen før termin.. Litt godt å vite når det skjer, men ville helst at fødselen hadde startet av seg selv..

Takk for det, skal bli babyteppe :signs001

Kjedelig at du må ta insulin da, men er heldigvis ikke så lenge igjen!

Jeg lå under grensen på verdiene, så det er ikke svangerskaps-diabetes! :happy093
Veldig glad for at jeg slipper insulin og sånt. Men har fått beskjed om å være litt forsiktig med sukker i kosten. Så får kutte ut brus og godterier, men det er ikke noe stress. Trenger ikke å kutte ut frukt og yoghurt å sånne ting, så det er det viktigste for meg :)

Back
Topp