Mensmurringer..

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
I natt lå jeg og kjente på noe som lignet på mensmurringer som kom og gikk. Ble redd for at det var ungen som ville ut, nesten 11 uker for tidlig. Ikke veldig vondt, men kom og gikk med ganske jevne mellomrom, og jeg ble nervøs. Er dette normalt? Alt har vært fint i dag.

Hei! Jeg har også hatt episoder/dager med mensmurringer, og da snakker jeg ikke om de kortvarige menssmerter som man kan få i forbindelse med kynnere. Mensmurringene har vart i flere timer med jevne mellomrom. Første gang jeg hadde det ble jeg bekymret, og var inne til kontroll (uke 19-20). Alt var som det skulle! I ettertid har jeg hatt to-tre dager lik den dagen, men det er ikke noe å bekymre seg over fikk jeg beskjed om. Livmoren vokser, og man skal ha mange vondter. Lykke til videre med gravidieten:)

modningsrier? eller er ikke det før på slutten? Er jo så mye snax vi gravide får gjennomgå under en graviditet, så kanskje alt ikke har et navn enda ;)

Hei! Jeg har også hatt episoder/dager med mensmurringer, og da snakker jeg ikke om de kortvarige menssmerter som man kan få i forbindelse med kynnere. Mensmurringene har vart i flere timer med jevne mellomrom. Første gang jeg hadde det ble jeg bekymret, og var inne til kontroll (uke 19-20). Alt var som det skulle! I ettertid har jeg hatt to-tre dager lik den dagen, men det er ikke noe å bekymre seg over fikk jeg beskjed om. Livmoren vokser, og man skal ha mange vondter. Lykke til videre med gravidieten:)

Godt å høre! Det er sant, kroppen vår skal igjennom mye rart, og jeg bekymrer meg egentlig lite, for det er jo noe nytt hver dag. Denne gangen ble jeg usikker, men har ikke merket noe mer til det, så da er det vel greit! :) Det du har fått kjenne på høres ikke noe godt ut... Men så lenge det ikke er noe farlig, så! :)

modningsrier? eller er ikke det før på slutten? Er jo så mye snax vi gravide får gjennomgå under en graviditet, så kanskje alt ikke har et navn enda ;)

Prøvde å google det, men fant lite svar.. Ser ut til at det er mer mot slutten man får sånne, men er jammen ikke sikker..

Uff ja, jeg har så mye forskjellige vondter og sterke kynnere hver eneste dag.. Av og til i form av menssmerter, andre ganger bare steinvondt bak i rumpen og som stråler ned i låret..! Er ikke godt å vite hva som er hva. Men jeg tenker at så lenge det ikke kommer regelmessig og øker i styrke og sånt, så er det safe og bare kroppen som forbereder seg :-) Også prøver jeg å tenke litt positivt, at hvis det gjør sånn småvondt hele veien så gjerne det modnes og vil gå raskere når det først setter igang :-)

Uff ja, jeg har så mye forskjellige vondter og sterke kynnere hver eneste dag.. Av og til i form av menssmerter, andre ganger bare steinvondt bak i rumpen og som stråler ned i låret..! Er ikke godt å vite hva som er hva. Men jeg tenker at så lenge det ikke kommer regelmessig og øker i styrke og sånt, så er det safe og bare kroppen som forbereder seg :) Også prøver jeg å tenke litt positivt, at hvis det gjør sånn småvondt hele veien så gjerne det modnes og vil gå raskere når det først setter igang :)

Hehe, så flink du er som tenker positivt! :) Ja, jeg har ikke merket noe mer til dette, så jeg regner med alt er i orden. Men kanskje det er kynnere? Kan man få slike "menssmerter" av det?

Mine kynnere er som oftest "menssmerte"-frie, de "angriper" hele magen på en måte.. Men har opplevd at det har skjedd.. Så gjerne det er det :-)

Fikk beskjed av jordmor at det er ok å bekymre seg litt hvis dette skjer, at de kommer i slike tak og med jevne mellomrom, så hvis det skjer igjen skal jeg ringe jordmorvakta og høre hva de sier. Dette er mest fordi jeg har lavtliggende morkake og vi ikke vet om jeg kan føde vaginalt, og at det derfor er viktig at jeg ikke går i fødsel. Det er jammen ikke lett å vite hva som er normalt og ikke, det er jo så mye som skjer med kroppen... Men bra at jeg spurte, da!

Back
Topp