Personlig rekord

mamat2prinsesser&4prinser

♡2007♡2009♡2012♡2018♡2021♡2023♡2026♡
VIP
Vi som prøver :)
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Septembertassene 2026
♡Oktoberskattene 2026♡
Idag har jeg fått pumpa ut 320 ml på en pump:D Da blir jeg bare så utrolig glad;) Utrolig glad for jeg ikke ga opp i kampens hete:):):) får som regel ut 170-230 på en pump! Og til dere andre som pumper dere så synes jeg dere gjør en knall jobb:D

himmel og hav, DET var mye melk det! Kjenner jeg er litt misunnelig :P Hvis jeg kunne fått ut så mye på hver pump hadde jeg kunnet redusert antall pumpinger for dag, eventuelt froset ned noe av overskuddet til senere. Min "rekord" er 230ml på en pump, da var jeg skikkelig melkesprengt og hadde ikke pumpa på 5,5 timer! ;)

Så gøy med ny rekord. Jeg håper på å få pumpet litt etter hvert som jeg får mer kontroll på soverutiner og slikt. Nå sover Daniel sin andre blund i dag i vogna. At jeg ikke kom på det før... var jo sånn jeg gjorde med storebror for å få han til å sove.

Jøsses, så bra:-)
Var det så mye melk i ett bryst, eller var det fra begge bryst?

Wow! :D Så flink du har vært!!
Her er det egentlig ikke årnings på noe nå.. Jeg burde virkelig ta pumpen fatt jeg også, for etter økedøgn så det holdt, er sikkert lillegutt så mett at han ikke er no særlig sulten nå om dagen, så nå merker jeg at melkeproduksjonen er på vei ned igjen etter at han var skikkelig småspist i går og i dag :( Jeg blir gal av dette her! Tror det er dags å pumpe og holde ting i gang, for sånn gjør han hver gang; er på puppen sent og tidlig for så å la være å følge opp etterpå..

himmel og hav, DET var mye melk det! Kjenner jeg er litt misunnelig :P Hvis jeg kunne fått ut så mye på hver pump hadde jeg kunnet redusert antall pumpinger for dag, eventuelt froset ned noe av overskuddet til senere. Min "rekord" er 230ml på en pump, da var jeg skikkelig melkesprengt og hadde ikke pumpa på 5,5 timer! ;)

Ja, aldri fått ut så mye melk før:) Skal dog sies at det var etter 4 timers søvn, så nok derfor, siden jeg hadde fått litt søvn! Dess mer jeg stresser, spiser eller drikker lite så kommer det mindre melk. 230 ml m melk er jo veldig mye det også:D:D og jo mer de små spiser får vi opp produksjonen enda mer:p Synes du er kjempe flink som pumper deg du også, for det tar virkelig energi og ikke minst tid:)

Så gøy med ny rekord. Jeg håper på å få pumpet litt etter hvert som jeg får mer kontroll på soverutiner og slikt. Nå sover Daniel sin andre blund i dag i vogna. At jeg ikke kom på det før... var jo sånn jeg gjorde med storebror for å få han til å sove.

Ja, det er skikkelig stas. Og spesielt siden jeg nesten ga opp ammingen så er dette her ett skikkelig pluss:p Ja, her i huset sover Emmeth også bare ute. Når det er kveld vil han opp og sove i senga, ellers ikke. Godt du fant ut det, da:) Så får dere begge litt hvile:)

Jøsses, så bra:-)
Var det så mye melk i ett bryst, eller var det fra begge bryst?

Emmeth har i hele natt puppa på det venstre brystet, og tømte halve høyre brystet før han sto opp. Fikk ut 120 av venstre bryst og 210 ml av den andre;)

Så bra!!

Wow! :D Så flink du har vært!!
Her er det egentlig ikke årnings på noe nå.. Jeg burde virkelig ta pumpen fatt jeg også, for etter økedøgn så det holdt, er sikkert lillegutt så mett at han ikke er no særlig sulten nå om dagen, så nå merker jeg at melkeproduksjonen er på vei ned igjen etter at han var skikkelig småspist i går og i dag :( Jeg blir gal av dette her! Tror det er dags å pumpe og holde ting i gang, for sånn gjør han hver gang; er på puppen sent og tidlig for så å la være å følge opp etterpå..

Jo, takk for det og i like måte:D:D Det er jo kjempe fint hvis du får tid til og pumpe deg, for da holder du jo produksjonen oppe, istedetfor den går opp og ned hele tia. Om ikke jeg spiser,drikker eller hviler nok, da minker Melka. Så veldig og gjøre det. Og det er virkelig lettere sagt enn gjort;)

Ja, aldri fått ut så mye melk før:) Skal dog sies at det var etter 4 timers søvn, så nok derfor, siden jeg hadde fått litt søvn! Dess mer jeg stresser, spiser eller drikker lite så kommer det mindre melk. 230 ml m melk er jo veldig mye det også:D:D og jo mer de små spiser får vi opp produksjonen enda mer:p Synes du er kjempe flink som pumper deg du også, for det tar virkelig energi og ikke minst tid:)

Jo det er tidkrevende! Kjenner jeg gruer meg litt til pumpingene innimellom...spesielt når vi er på besøk eller har besøk og jeg må sette meg alene i et annet rom i 20 min:( men det er også synd å gå over på mme når jeg har masse melk, bare fordi lille frøken bestemt ikke vil ha pupp på dagtid ;)

Sent from my ST25i using BV Forum

Jo, takk for det og i like måte:D:D Det er jo kjempe fint hvis du får tid til og pumpe deg, for da holder du jo produksjonen oppe, istedetfor den går opp og ned hele tia. Om ikke jeg spiser,drikker eller hviler nok, da minker Melka. Så veldig og gjøre det. Og det er virkelig lettere sagt enn gjort;)

Pumpe - check! ;)
Ammete - check! ;)

Fulgte ditt råd og shoppet ammete her om dagen, så nå i kveld har det vært en stille stund i sofaen med pumpen og tekoppen :) Håper dette funker og at Asle får opp apetitten igjen snart! Tror jeg må shoppe mer kopper å ha melken i i morgen, og rydde litt i fryseren så jeg får plass til dem. Har pumpet litt innimellom når jeg har hatt melkespreng, så jeg har noe i frysen allerede.

Pumpe - check! ;)
Ammete - check! ;)

Fulgte ditt råd og shoppet ammete her om dagen, så nå i kveld har det vært en stille stund i sofaen med pumpen og tekoppen :) Håper dette funker og at Asle får opp apetitten igjen snart! Tror jeg må shoppe mer kopper å ha melken i i morgen, og rydde litt i fryseren så jeg får plass til dem. Har pumpet litt innimellom når jeg har hatt melkespreng, så jeg har noe i frysen allerede.

Så flink du er:D Ammeteen hjalp meg veldig, hverfall;-) Dy får kjøpt poser fra meleda på apoteket til og fryse ned melk i også, da sparer du litt plass:-) Håper Asle får opp apetitten og soiser mer, men om han vokser fint og føger sin kurve, hadde jeg ikke bekymra meg;-) Jeg bruker også en vannflaske og drikker av istedetfor og drikke av glass, for synes at jeg drikker mye mer da:-)

Asle hadde lagt på seg litt lite ved 3 mnd kontrollen, så jeg håper han spiser litt mer fremover :) Han var litt lav på kurven sin da, men han hadde ikke vokst stort i lengden heller, og det går jo litt i rykk og napp, så får håpe det bare skyldes det. Syns han har blitt mye lenger nå i det siste :)

Vannflaske har jeg alltid stående ved siden av meg i sofakroken. Det har jeg hatt i flere år :) Ellers klarer jeg ikke å drikke nok.

Back
Topp