3mnders kontrollen gikk ikke bra:-(

mamat2prinsesser&4prinser

♡2007♡2009♡2012♡2018♡2021♡2023♡2026♡
VIP
Vi som prøver :)
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Septembertassene 2026
♡Oktoberskattene 2026♡
Var på 3 mnderskontroll med Emmeth idag og de ville ikke gi han vaksiner siden han var litt varm og vært uvel de siste dagene. Det er jo bare bra de tar hensyn til det, men så blei han lagt på vekta... Og på 5 uker har han bare lagt på seg ca 400 gram:(:oops: Tydelig han får for lite mat og er nok derfor han har vært så urolig i det siste, pga han er sulten, stakkars. Jeg har rett og slett ikke nok melk lenger, høyst sannsynlig pga stress og sykdom, da blir melka borte. Så må må vi begynne m mme. Hadde sett sånn fram til og amme lenger:( er så lei meg. Både fordi han har vært sulten og jeg ikke får amma mer!

På toppen av alt ringte barnehagen idag og sa vi måtte hente Neline fordi hu klaget over vondt i tissen sin. Hu har kronisk nyresykdom. Første dagen tilbake i bhgen idag siden onsdag. Og skulle være nissefest idag og, så litt synd hu ikke fikk deltatt. Kjenner jeg er helt tom for energi og veldig sliten. Dagens syt for meg!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Huff, du har det neimen ikke lett. Håper det bedrer seg snart med all sykdommen. Skjønner du gjerne skulle ammet 100 %, men om han får det du har er det vel bedre enn ingenting? Du har uansett gjort alt du kunne. Jeg er spent på vesla mi også, hun vil ha veldig mye mat. Foreløpig ser det ut til at det holder, får se på kontrollen etter jul.
Håper dere får ei fredfull og frisk jul :greet008

Takk for det:) håper også vi får en fin og sykdomsfri jul. Neline er nå satt på penicillin! Jo, selvsagt har du rett og er kjempebra han blir mett av mme, men skulle så gjerne ammet han mer enn det jeg kan nå. Gir han selvsagt fortsatt pupp så lenge jeg kan:) Du er heldig som har nok melk:D:D:D

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

Du har nå nok å stri med om dagen, skjønner jeg :( Ikke bra!
Kan det hende melkeproduksjonen din kan ta seg opp igjen hvis du klarer å holde ammingen igang og du får en roligere hverdag etter jul?? (er ganske clueless på området :confused: )
God bedring til alle mann! Håper dere blir friske og raske alle mann innen julefreden senker seg! :santa

Det blir mye på deg om dagen virker det som. Skjønner godt at du blir sliten.
Håper det går bra med Neline!
Angående ammingen, om du ønsker å amme lenger burde du kanskje amme før hver flaske? For å holde produksjonen oppe, mener jeg. Det står mye infor på Ammehjelpen sine sider når det gjelder å øke/ beholde melkeproduksjonen.
Masse lykke til =)

Du har mye å tenke på. Sykdom på sykdom :( Stakkars Nelline da ... Nissefest og greier :(
Håper hun blir fort bra :)

Og ang.melken så forstår jeg deg godt.
Her gir jeg mye mme i løpet av dagen,hun er sååå sulten,og blir ikke mett nok når jeg ammer hun.
Men,om natten og morgen og 1-2 ganger i løpet av dagen ammer jeg.. På natten er hun fornøyd,for hun sovner nesten med en gang. Er vel mest kosen :)

Gå inn på ammehjelpen,og prøv å hold produksjonen i gang :D Lykke til :D :D

Takk for gode ord, jenter<3 Jeg ammer før hver flaske. Og han liker ikke MME, smaker litt rart siden det er uten kumelk sa de på apoteket, men han blir vel vant med smaken etterhvert :oops: :confused005 Takk for tipset, skal sjekke ut ammehjelpen:D Håper jeg kan få mer melk, men virker som det er vanskelig og få mer melk, han ammer hele natta, har ikke fått mer melk av den grunn o_O

Takk for gode ord, jenter<3 Jeg ammer før hver flaske. Og han liker ikke MME, smaker litt rart siden det er uten kumelk sa de på apoteket, men han blir vel vant med smaken etterhvert :oops: :confused005 Takk for tipset, skal sjekke ut ammehjelpen:D Håper jeg kan få mer melk, men virker som det er vanskelig og få mer melk, han ammer hele natta, har ikke fått mer melk av den grunn o_O
Sniker litt fra juni12 ;)
Passer du på å drikke og spise godt selv? Jeg har hatt veldig opp-og-ned- produksjon denne gangen, og ei utålmodig frøken som var lite sugevillig til tider når det ikke kom fort nok.
Men jeg merker at dager hvor jeg spiser og drikker lite så går det utover produksjonen.
Så det er iallefall et tips fra meg.
Dessuten er noe mm bedre enn ikke noe, så jeg hadde delamma hadde jeg vært deg ;)
Lykke til :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Huff, jeg sjønner va du mener, jeg mistet melka bare etter 1 mnd, og det føltes som et nederlag, men det går over :) Så lenge ongen får det han trenger om det er morsmelk eller erstattning eller grøt, så er en blid onge det beste <3

god bedring til hele familien din! Sliter selv med at melkeproduksjonen daler nå i førjulstida! Siden jeg har begynt å fullpumpe har jeg jo nå kontroll på hvor mye som er i hver pupp, og ser fort når jeg selv har fått i meg for lite næring ;) snop teller visst ikke :P Tenkte jeg skulle prøve å øke en dag mannen har fri og jeg har god til, da blir det 15 min pumping hver 2. time hele formiddagen så får vi se. Men skjønner godt at det blir for mye styr for deg som har 3 små og mye sykdom. Prøver du å mikse mm og mme for å se om han liker det bedre da???

Sniker litt fra juni12 ;)
Passer du på å drikke og spise godt selv? Jeg har hatt veldig opp-og-ned- produksjon denne gangen, og ei utålmodig frøken som var lite sugevillig til tider når det ikke kom fort nok.
Men jeg merker at dager hvor jeg spiser og drikker lite så går det utover produksjonen.
Så det er iallefall et tips fra meg.
Dessuten er noe mm bedre enn ikke noe, så jeg hadde delamma hadde jeg vært deg ;)
Lykke til :)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Ja, drikker mye hvertfall, spiser nok ikke så mye som jeg skulle gjort. Har rett og slett ikke hatt tid da jeg har hatt 2 syke barn og mann en mnds tid nå og før det gikk sambo med gips i 6 uker. Så har måtte nedprioritere meg selv litt i det siste! Har spist hver 3 time idag og drukket amme-te. Legger Emmeth til puppen hver gang han skal ha mat og lar han suge fra begge bryst. Har gitt han flaske etter puppen, men han nekter og drikke den MME, han lager grimaser og spytter melka ut og viser tydelig han IKKE liker smaken. Kommer til og amme så lenge jeg kan. Har også sagt ifra til sambo at jeg kommer til og ta det veldig roli framover og tar med meg Emmeth opp i seng så jeg og han kan ha litt rolige dager. Håper melka tar seg opp igjen, det hadde vært årets beste julegave:D Takk for tips og innspill:-)

Huff, jeg sjønner va du mener, jeg mistet melka bare etter 1 mnd, og det føltes som et nederlag, men det går over :) Så lenge ongen får det han trenger om det er morsmelk eller erstattning eller grøt, så er en blid onge det beste <3

Ja, jeg blir så utrolig lei meg, spesielt nå siden han er min aller siste baby! Og med storesøster Mathea måtte jeg gi meg med og amme etter 4 uker pga infeksjon i livmoren, så måtte ha en skikkelig hestekur med antibiotika. Og Neline greide bare og ta puppen en ukes tid etter hu blei født, så klarte hu ikke lenger pga kiss/kidd pga smerter. Så helpumpa meg da til hu var 3 mnder. Da forsvant melka da og. Er lissom siste gangen jeg får amma!

Mathea er oppvokst på MME og er ei helt super tulle. Smart, snill, rolig som dagen er lang, blid som ei sol fra morgen til kveld og hjelpsom:-) Så blir flotte barn uansett om barna får MM eller MME:-) Er bare det at Emmeth liker ikke MME, og han kan ikke få NAN eller andre typer MME med kumelk i, da han ikke tåler det. Spurte HS om jeg bare skulle prøve og fortsette og helamme og ikke gi MME, men det kunne jeg ikke siden han har gått altfor lite opp i vekt. ANer ikke hva jeg skal gjøre annet enn og legge han til puppen før hver flaske MME og la han suge så øenge han vil, for han nekter og drikke MME :dontknow? Jeg drikker amme-te igjen, spiser hver 3 time og slapper av mye og unngår for mye stress. Så får jeg bare håpe produksjonen tar seg opp igjen. Takk for svar og innspill:-) Setter veldig stor pris på det;-)

god bedring til hele familien din! Sliter selv med at melkeproduksjonen daler nå i førjulstida! Siden jeg har begynt å fullpumpe har jeg jo nå kontroll på hvor mye som er i hver pupp, og ser fort når jeg selv har fått i meg for lite næring ;) snop teller visst ikke :p Tenkte jeg skulle prøve å øke en dag mannen har fri og jeg har god til, da blir det 15 min pumping hver 2. time hele formiddagen så får vi se. Men skjønner godt at det blir for mye styr for deg som har 3 små og mye sykdom. Prøver du å mikse mm og mme for å se om han liker det bedre da???

Har prøvd og mikse MME og MM, men niks, det skal han IKKE ha, nei :oops: Han lager grimaser og spytter melka ut igjen. Legger han til puppen hver gang han skal ha mat og lar han suge så lenge han vil. Etter det lager jeg MME til han og prøver og få han til og drikke det, men neida, skal han ikke ha :anyone What 2 do? Han har hatt våte bleier igår kveld, idag tidlig og nå midt på dagen, så virker som han får i seg mer melk, faktisk(kan jo håpe) Han har spist max 10 ml med MME. Han likte grøten hvertfall, så det er superbra :happy093 :gen014 :happy119

Takk takk:-) Mister du melka fordi du har for mye og gjøre nå i førjulstia? Jeg skal sørge for at jeg slapper mye av og legger meg opp i senga med Emmeth. Har tv på soverommet og, så kan kose meg med film eller bare sove selv også. Så har sagt ifra til sambo om at jeg må ta det litt rolig framover, så får han ta seg av de 2 største før og etter bhgen!

Har prøvd og mikse MME og MM, men niks, det skal han IKKE ha, nei :oops: Han lager grimaser og spytter melka ut igjen. Legger han til puppen hver gang han skal ha mat og lar han suge så lenge han vil. Etter det lager jeg MME til han og prøver og få han til og drikke det, men neida, skal han ikke ha :anyone What 2 do? Han har hatt våte bleier igår kveld, idag tidlig og nå midt på dagen, så virker som han får i seg mer melk, faktisk(kan jo håpe) Han har spist max 10 ml med MME. Han likte grøten hvertfall, så det er superbra :happy093 :gen014 :happy119

Takk takk:) Mister du melka fordi du har for mye og gjøre nå i førjulstia? Jeg skal sørge for at jeg slapper mye av og legger meg opp i senga med Emmeth. Har tv på soverommet og, så kan kose meg med film eller bare sove selv også. Så har sagt ifra til sambo om at jeg må ta det litt rolig framover, så får han ta seg av de 2 største før og etter bhgen!

kan det hende at han rett og slett er mett? Jeg vet at hvis jeg byr Hermine flaska etter for kort tid siden forrige måltid tar hun bare 10-20ml og spytter ut igjen. Har du prøvd å pumpe deg tom for å se hvor mye som er i puppen? Tenker at hvis han får 120-160ml per måltid så kan det vel hende at han faktisk er mett ;) Hermine gikk de første 2 månedene opp 250gr per uke, og så når hun passerte 2 måneder begynte hun å øke sagtere. Bare 500gr fra 6 ukers kontrollen og til 12 uker. Men HS sa at sålenge hun følger sin nye vektkurve, har våte bleier + bæsjebleier og virker fornøyd så var det ikke noe problem at hun la så sagte på seg! Merkelig at de ulike HS skal si så mye forskjellig o_O

Nei, vet ikke hva som er årsaken til at melkemengden minker men vil tro det er fordi jeg ikke tar meg tid til å spise skikkelig og å slappe av! Skulle f.eks. legge meg tidlig i går, Hermine sov allerede og gikk inn på soverommet ca kl 22. Tror du ikke lille snuppa da ligger våken i senga si og tygger på fingrene sine, sååå fornøyd for å se at jeg også kom at hun satte i et gledeshyl og skravla og babla til klokka blei 23.30 :signs017 I tillegg ville hun ha mat 4 ganger i natt...er det rart man er trett??? ;) Nå har jeg kjøpt Holle økologisk riskgrøt, uten kumelk, på Life. Den kan mikses både som grøt og velling, med og uten mm i. Skal begynne med noen ts i morgen tidlig og øke sagte men sikkert, så skal hun begynne å få bittelitt velling på kvelden. Vil gjerne fortsette med nattammingen, siden det kun er da jeg ammer henne. Men synes det holder med 1-2 ganger per natt :P Nå har hun spist 4-6 ganger per natt i 2 uker, så er helt utslitt. Har prøvd å gi flaske med oppmot 150ml mm på kvelden, men hun sover likevel bare et par timer før hun er sulten på nytt så tror hun trenger litt mer i magen sin!

Back
Topp