Bøyle til tripptrapp stol (gammel type)

MaryLou

Juni12s energiske <3
VIP
Det er altså nesten umulig å få tak i.
:BangHead :confused013

Det eneste stedet jeg har kommet over (på nettet) som selger de er Bebito, men de kjører den kun i rosa (av alle ting - hva med trefarget, svart eller hvit?).
:rolleyes:

Vi har nemlig 2 tripptrapp stoler som er kjøpt på 80/90-tallet. Vi har èn bøyle (som vi bruker her hjemme), men så lenge min mor har den andre stolen og vi bruker den når vi er der, så trenger vi en bøyle til.
Hadde ikke trodd det skulle være så vanskelig å oppdrive...

Er det noen her som har peil på om det går an å få tak det noen plass (og da gjerne i en annen farge enn rosa?)
:female
 
Vi har også bare en.... Men vi tar den like godt med oss når vi reiser vi..
Fikk nemlig en av stolene til svigerfar, så de har maken stol hjemme. Bøyla tar jo ikke noe plass å ta med seg. ;)

Er det sånn med skinnrem også eller?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
 
en slik en skulle je hatt tak i oxo, har min gamle, men har ikke bøyle til den, og det er jo tragisk å måtte kjøpe nye pga at den ikke kan skaffes....

oxo rosa a gitt, det hadde passa bra til snuppa, men nå har det seg at stolen min er rød :p
 
Det är ju med träbygel så de må vare den gamle :) Den nye er i plast, men ser att en av bilderna er med den nya i plast og resten med den gamle i trä..
 
Nei, det er ikke den gamle, men det er ikke den nye heller, det er den som var i mellomtiden, vi har en slik. den passer ikke egentlig helt i de gamle stolene, men med litt tvang så går det. De nyeste stolene er uten hull i sidene (vi har en av dem også) og til dem er det enda en nyere type babyinnats med bøyle og ryggstøtte i ett, alt i plast.
 
Jeg satt en status på Facebook om noen hadde, var flere som ville gi meg. Den skinnReima selger de på barnas hus. Du kan jo bare male den rosa også

Sent from my GT-I9100 using BV Forum
 
Det er altså nesten umulig å få tak i.
:BangHead :confused013

Det eneste stedet jeg har kommet over (på nettet) som selger de er Bebito, men de kjører den kun i rosa (av alle ting - hva med trefarget, svart eller hvit?).
:rolleyes:

Vi har nemlig 2 tripptrapp stoler som er kjøpt på 80/90-tallet. Vi har èn bøyle (som vi bruker her hjemme), men så lenge min mor har den andre stolen og vi bruker den når vi er der, så trenger vi en bøyle til.
Hadde ikke trodd det skulle være så vanskelig å oppdrive...

Er det noen her som har peil på om det går an å få tak det noen plass (og da gjerne i en annen farge enn rosa?)
:female
Og forresten: som ei til sier, er jo bare å male. Jeg har malt tripptrappen her to ganger... Måtte slipe i mellom da, og greier så tok litt tid, men ei bøyle er jo fort gjort.

Bare pass på å bruk maling som sitter og lakk over..

Jeg brukte sense (tror jeg) første gang, og malinga ble faktisk sittende fast i klissete barnehender... Så jeg slipte hele stolen, tror jeg grunna den også, og malte med oljemaling. Og mener jeg brukte noe lakk over. Nå sitter malinga ;) Malte i en beige farge sånn at den ble nøytral ;)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
 
Settet til den nye passer ikke. Settet de hadde sånn rundt 2009 "passet" med litt tvang. Og settet fra 2009 passer ikke til stolen fra 2012, siden stolene i 2009 fortsatt hadde hull i siden som dette settet skulle inni, mens stolen fra 2012 ikke har det.

Har stol fra 80-tallet, bøyelsett fra 2009 og stol fra 2012. Heldigvis bruker begge ungene stol uten bøyle nå. (Men jeg tar vare på bøylen vår (Bøylen fra 2009 tror jeg egentlig passer relativt greit om jeg ikke hsuker feil, det er den ryggen som er vanskelig.) siden vi altså forsøker på en unge til.

PS: beklager, jeg oppdaget først nå at denne lå i et terminforum hvor jeg slett ikke hører til.
 
Og forresten: som ei til sier, er jo bare å male. Jeg har malt tripptrappen her to ganger... Måtte slipe i mellom da, og greier så tok litt tid, men ei bøyle er jo fort gjort.

Bare pass på å bruk maling som sitter og lakk over..

Jeg brukte sense (tror jeg) første gang, og malinga ble faktisk sittende fast i klissete barnehender... Så jeg slipte hele stolen, tror jeg grunna den også, og malte med oljemaling. Og mener jeg brukte noe lakk over. Nå sitter malinga ;) Malte i en beige farge sånn at den ble nøytral ;)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Har vurdert å male stolen vi har uansett.. for den vi har er trefarget, men har veldig lyst på hvit (det hadde også passet mye bedre inn med resten av møblemanget).

Hvilken maling vil du anbefale da?

:)
 
Vi har den gamletypen tripptrapp, bøyla de solgte på bohus for 2-3år siden passa på den. Å stolen vi har er ihvertfall 20 år. Så går jo ant å prøve? Men mange barnebutikker og møbelbutikken kan bestille inn den gamle typen bøyle fra Stokke til de som ønsker det:)
 
Har vurdert å male stolen vi har uansett.. for den vi har er trefarget, men har veldig lyst på hvit (det hadde også passet mye bedre inn med resten av møblemanget).

Hvilken maling vil du anbefale da?

:)
Jeg skal sjekke om vi har malinga og sånn i kjelleren så kan jeg skrive det inn her ;)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
 
Back
Topp