Utslett på magen?

KSO

Juni12s omtenksomme
VIP
Snuppa her har fått noe utslett ser det ut som. Startet med små prikker og er nå gått over til mer tørre flekker.
Det er bare på magen og på albuene. Er dette utslett? Noen som vet hva jeg bør gjøre med dette, kanskje ringe HS? Skal på 6 mnd kontroll 14 desember. Kan jeg vente til da med å gjøre noe, eller? Hun virker ikke plaget av dette.

Min fick liknande, först prickar som små knottror. Sen blev det törre flecker.
Min hs sa att det var vanliga barneksem, skule smöres med fet krem, om det blev verre eller ikke bedre med tiden skulle vi boka timme hos fastlegen.
Vi har 6 mnd kontroll 13 desember så skal se da!

Kan tillege att det ikke plager Wilma!

Min fick liknande, först prickar som små knottror. Sen blev det törre flecker.
Min hs sa att det var vanliga barneksem, skule smöres med fet krem, om det blev verre eller ikke bedre med tiden skulle vi boka timme hos fastlegen.
Vi har 6 mnd kontroll 13 desember så skal se da!

Kan tillege att det ikke plager Wilma!
Ok, godt å høre, jeg smører med fuktighetskrem. Så da kan jeg se det an til 14 tenker jeg :)

Høres ut som det samme frøkna her har på hele magen og på overarmene. Er eksem ja, jeg har atopisk eksem selv.

Prøv aderma exomega fra apoteket, eller en locobase-krem.
Selv prøver jeg nå ut kokosfett, det skal visst være bra for atopisk hud. Men har smurt for lite enda tror jeg. Men bedres litt.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Høres ut som det samme frøkna her har på hele magen og på overarmene. Er eksem ja, jeg har atopisk eksem selv.

Prøv aderma exomega fra apoteket, eller en locobase-krem.
Selv prøver jeg nå ut kokosfett, det skal visst være bra for atopisk hud. Men har smurt for lite enda tror jeg. Men bedres litt.

Har hørt om locobase kremen, så kanskje jeg ska prøve den.
Takk for svar :)

Var på apoteket i dag og fikk småprøver på en krem fra la-roche-posay. Skal visst være bra sa hun damen. Smurte med det i kveld, så blir spennende å se i morgen hvordan huden er. Men så faktisk ut i kvel som at kokosfettet begynner å hjelpe også, var ikke så hissig.

Var på apoteket i dag og fikk småprøver på en krem fra la-roche-posay. Skal visst være bra sa hun damen. Smurte med det i kveld, så blir spennende å se i morgen hvordan huden er. Men så faktisk ut i kvel som at kokosfettet begynner å hjelpe også, var ikke så hissig.

Så bra. Gi en lyd om hva du synes om den kremen du kjøpte nå da, når du har fått prøvd den ;)

Her ser jeg forresten at det har hjulpet å bare smøre på fuktighetskrem. Har ikke kommet meg på apoteket enda, så har ikke fått kjøpt kremer dere har anbefalt. Satser og håper på at det går over. Men alltid greit å ha litt ordentlige kremer i hus, så må nok innom apoteket om kort tid :)

får håpe det "bare" blir med de hun har til nå og ikke blir plaget med eksem ;)
locobase kremen var den som hjalp her i huset da storebror hadde atopisk eksem.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum

får håpe det "bare" blir med de hun har til nå og ikke blir plaget med eksem ;)
locobase kremen var den som hjalp her i huset da storebror hadde atopisk eksem.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum
Ja, satser på det. Jeg får komme meg på apoteket å kjøpe den locobase kremen tenker jeg. Greit å ha hvis hun blir mer plaget :)

Den kremen jeg fikk prøve på i går var fenomenal!! Smurte jo en gang i går kveld og i morges var huden så mye bedre! Ikke like tørr og ru som den har vært. Navnet på kremen er "Lipikar Baume AP" fra LaRoche-Posay. Finnes på tube og pumpeflaske. De fleste apotek har nok småprøver som kan prøves ut.

Men jeg skal nok kjøpe denne ja.

Den kremen jeg fikk prøve på i går var fenomenal!! Smurte jo en gang i går kveld og i morges var huden så mye bedre! Ikke like tørr og ru som den har vært. Navnet på kremen er "Lipikar Baume AP" fra LaRoche-Posay. Finnes på tube og pumpeflaske. De fleste apotek har nok småprøver som kan prøves ut.

Så bra, da tror jeg jeg kanskje skal prøve den jeg også. Kanskje få meg en liten prøve på apoteket. Er så greit å få høre erfaringer fra dere andre :) Takk.

høres bra ut! Denne må jeg også teste ;)
takk for tips :)

Back
Topp