Ananas for befruktning!

Caressa

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Ja, de sier så! http://community.babycenter.com/post/a14139005/pineapple_core_for_implantation
Bare en av mange steder man kan lese om det. Spesielt, men helt sikkert verdt ett forsøk ;)

Noen som har hørt om det før, evt prøvd? :p Ananasen, spesielt kjernen,skal visstnok inneholde enzymet Bromelain, noe som visstnok skal være positivt for befruktning. (noe i den duren :p)
Har ikke lest meg grønn på det enda, men er masse info ute for de som er nysgjerrige!



...fordi vi prøvere suger til oss alt som kan øke sjansene for en liten spire :rolleyes:
 
Spennende at mat kan fungere på den måten. Gubben spiser mye granateple og det er visst også bra, men han spiser det fordi han liker det da, så jeg tar det som en bonus :)

Denne pp har vi tatt Maca i kapsler. (Bør googles:) ) Etter 2-3 uker så har jeg registert følgende:
-Jeg har etter all sannsynlighet hatt den første eggløsningen siden jeg sluttet på pilla i mai. Masse slim, murringer og ømhet i mage og korsrygg og lett kvalme. Testet ikke etter el, men legen mente at ut ifra livmortapp og slim så hadde jeg eggløsning. (tok celleprøve og vi snakket om henvisning til gyn for utredning, så han nevnte dette)
- Mer energi, så nå har vi hoppet i høyet hver kveld den siste uken.
- Jeg kjenner at kroppen jobber med meg

Gubben sier ikke så mye, men er veldig påpasselig med å ta kapslene hver dag, så han merker nok noe.
Huden min har blitt finere/renere og neglene har blitt sterkere, men det er en bonus.

Er henvist til utredning, så Macaen er liksom en siste krampetrekning for å få orden på syklusen på egenhånd.
Jeg er 1 eller 2 dpo i dag, så det blir noen lange dager fremover :)
 
Granateple ja, det har jeg hørt snakk om. Hva skal det hjelpe på da?=)
Ja det er ganske fascinerende at mat kan hjelpe på fertilitet/befruktning o.l, men det er jo 100% naturlig da, og inneholder jo mye mineraler, vitaminer og sånn, så er vel kanskje ikke så rart :)

Ja du Maca har jeg hørt mye om! Så moro å lese at det fungerte så bra for deg og hjalp deg med EL :)
Mange helsegevinster da skjønner jeg. Har tenkt på det selv, men må lese litt mer om det først. Usikker på¨om jeg i det hele tatt får EL, og har lange og til tider ustabile sykluser. :/

Får håpe at ditt tilfelle er som mange andre ; spiren sitter når man venter på utredning ;)

Har lest mange steder at mange får mannen til å ta Zink ? Hva skal det hjelpe for?

Masse lykke til , håper spiren sitter for dere :D
 
Hva granateple hjelper for kan jeg virkelig ikke huske, men tror de hjelper sædkvaliteten eller noe i den duren. Sink for mannen står det litt om her, men det er jo viktig for oss også. Tror bl.a. sink er viktig for eggløsningen.

Jeg har lenge hatt mistanke om at "noe" ikke stemmer og jeg har bare håpet at jeg har hatt el, tross for at testene var negative. Legen sa at det er lite sannsynlig at jeg har hatt el etter pilleslutt (derfor utredning) og så har jeg i tillegg litt ustabile sykluser.
Gubben så et tv program hvor de snakket litt om Maca og ble veldig giret.DET ville han prøve! :) Jeg leste litt om det og klarte å overbevise meg selv om at det er verdt et forsøk. Det kan visstnok stablisere syklusen, føre til eggløsning osv. Den kan også gjøre livmoren varmere, mer blodfull og innbydende for egget har jeg lest. Det kan også gi sædcellene økt beveglighet, øke mengden og kvaliteten. Nå gjenstår det bare drøye 2 uker for vi finner ut om det har fungert, eller om vi må fortsette prøvingen. Maca har jeg iallefall ingen umiddelbare planer om å slutte med, for jeg kjenner jo at kroppen reagerer positivt og jeg nekter å tro at en eggløsning nå er tilfeldig! :)
 
Ok :) Det visste jeg ikke!

Huff så kjedelig:/ Men så bra at Maca'en fungerer SÅ bra da:! Visste ikke at den hjalp med alt det der jeg, kanskje jeg skal prøve det neste syklus, se om det hjelper på litt. Testet med eltester første gang denne mnd, men ikke fått helt positiv enda :( Glemte teste en kveld, så klamrer meg til håpet om at EL var da.. Skal til gyn og UL i februar da, kontroll etter egglederbetennelse, men det er såå lenge til, og etter at jeg prøvde de eltestene er jeg litt redd for at jeg ikke har EL. Men skal teste mer konkret neste mnd, og kanskje prøvde Maca ja ;)
Den har iallfall gjort jobben sin med EL da virker det som, rart om det bare er tilfeldig ja. Og da er jo sjansen for å bli gravid relativt stor ;)
 
Ok :) Det visste jeg ikke!

Huff så kjedelig:/ Men så bra at Maca'en fungerer SÅ bra da:! Visste ikke at den hjalp med alt det der jeg, kanskje jeg skal prøve det neste syklus, se om det hjelper på litt. Testet med eltester første gang denne mnd, men ikke fått helt positiv enda :( Glemte teste en kveld, så klamrer meg til håpet om at EL var da.. Skal til gyn og UL i februar da, kontroll etter egglederbetennelse, men det er såå lenge til, og etter at jeg prøvde de eltestene er jeg litt redd for at jeg ikke har EL. Men skal teste mer konkret neste mnd, og kanskje prøvde Maca ja ;)
Den har iallfall gjort jobben sin med EL da virker det som, rart om det bare er tilfeldig ja. Og da er jo sjansen for å bli gravid relativt stor ;)

Det er så surt å ikke få eggløsning! Det er jo en stund til februar, så jeg håper virkelig kroppen din ordner opp på egenhånd før du skal til undersøkelse!

Jeg lå i gyn.stolen hos legen og gråt store salte tårer når han sa at han var skråsikker på at det var eggløsning på gang :)

Jeg føler iallefall at Maca hjelper meg og Gubben er også veldig fornøyd med effekten, men det kan jo virke forskjellig på forskjellige folk. Tviler på at det skader å prøve! Jeg ble litt rar i magen første dagen, men har ikke merket noe ubehag siden og jeg har en veldig sensitiv mage.

Mamma har tatt Maca i en drøy uke for plager relatert til overgangsalderen og pappa er superhappy, for nå har hun ikke sånne voldsomme hetetokter lenger, så pappa slipper å gå inne med jakke og lue :p Jeg har bestandig hatt lett for å fryse, men er blitt mye varmere. Merkelige greier.... :)
 
Hva sier legene deres om maca? Litt skeptisk jeg.. Men har lyst å prøve!

Skjønner godt du er skeptisk, for det var jeg også! Har heller ikke prøvd f.eks bidronninggele eller wild yam fordi jeg er skeptisk. Det var Gubben som pushet meg til å prøve Maca og jeg hadde nok ikke prøvd dersom ikke han hadde vært så bestemt. For meg så fremstod alt jeg leste på nettet som "for godt til å vært sant", men jeg prøvde og er fornøyd. Det virker nok forskjellig på alle, men jeg tror ikke det skader å prøve.

Jeg nevnte det for legen og han bare nikket og bekreftet at han hadde hørt om det. Han sa jeg gjerne måtte prøve, for det har ingen negativ effekt på kroppen, men han understreket at han ikke har lov til å anbefale eller mene noe om Maca da den ikke er vitenskapelig bevist at den hjelper. Han kunne også skrive ut en resept på Maca, men da måtte jeg betale moms og toll + apotek i tillegg. Tror nok det lønner seg å importere selv, for en pakke med kapsler går under 200kr gensen ;) Vi betalte 250kr (inkl frakt) fra rawganik og pakken kom etter en uke.
 
Det er så surt å ikke få eggløsning! Det er jo en stund til februar, så jeg håper virkelig kroppen din ordner opp på egenhånd før du skal til undersøkelse!

Jeg lå i gyn.stolen hos legen og gråt store salte tårer når han sa at han var skråsikker på at det var eggløsning på gang :)

Jeg føler iallefall at Maca hjelper meg og Gubben er også veldig fornøyd med effekten, men det kan jo virke forskjellig på forskjellige folk. Tviler på at det skader å prøve! Jeg ble litt rar i magen første dagen, men har ikke merket noe ubehag siden og jeg har en veldig sensitiv mage.

Mamma har tatt Maca i en drøy uke for plager relatert til overgangsalderen og pappa er superhappy, for nå har hun ikke sånne voldsomme hetetokter lenger, så pappa slipper å gå inne med jakke og lue :p Jeg har bestandig hatt lett for å fryse, men er blitt mye varmere. Merkelige greier.... :)
Ja veldig! Jeg er ikke sikker på at jeg ikke har det, men det kan jo tenkes, får bare se med eltestene neste mnd.. :) Det er en god stund til ja, så jeg håper jo på at kroppen min kommer i gjenge igjen før den tid *fingerscrossed*.

Ja det fungerer nok forskjellig, men man må jo bare teste det ut for å finne ut effekten. Virker jo ikke som om det kan skade iallfall nei..:)
Hehehe, ja da vil jeg tro faren din er fornøyd ja ! Overgangsalderen er slitsom, mamma har også begynt med slike vanvittige hetetokter og svetter som en gris :p Kanskje hun burde prøve maca hun å ;)
 
Back
Topp