Trilletur uansett vær?

Miss Independent

Elsker forumet

"Triller" dere ute uansett vær?

Jeg har litt dårlig samvittighet for det regner sinnsykt mye her for tiden, så det frister lite å gå ut. Men vil at lillemann skal sove ut i vogna òg. Sov ute på mandag, da var det fint vær.

Hva andre alternativ har dere hjemme dersom dere er hjemme?

Jeg er ikke ute og triller hver dag selvom det skulle være fint vær jeg, altså...
I dag er det ganke fint vær, men jeg har sittet på sofaen frem til nå!
Lillebror sovnet i sjalet da vi leverte T i barnehagen og sov videre i vognen utenfor stuen her helt til kl 11. Så spiste han litt og sover videre på sofaen nå. 
Vi er som regel på besøk hos noen, en tur i byen eller går tur, men innimellom er det utrolig deilig å bare sitte hjemme også! =) 
Men nå er det veldig uproblematisk å ha han stående ute i vognen utenfor her vi bor da, og han sover veldig godt ute, selvom jeg ikke triller.

Jeg er ikke ute og triller hver dag selvom det skulle være fint vær jeg, altså...
Lillebror sovnet i sjalet da vi leverte T i barnehagen og sov videre i vognen utenfor stuen her helt til kl 11. Så spiste han litt og sover videre på sofaen nå. 
Vi er som regel på besøk hos noen, en tur i byen eller går tur, men innimellom er det utrolig deilig å bare sitte hjemme også! =) 
Men nå er det veldig uproblematisk å ha han stående ute i vognen utenfor her vi bor da, og han sover veldig godt ute, selvom jeg ikke triller.

Fru H skrev:

Har du tak ute?

Fru H skrev:

Har du tak ute?

Har mulighet for å sette han under tak ja, men ellers bruker vi regntrekk =)

Har mulighet for å sette han under tak ja, men ellers bruker vi regntrekk =)

Jeg trilla uansett vær med nr 1 og han er født i desember,det er jo bare å kle på seg,for alle har godt av å få frisk luft,men var ikke fult så flink med nr 2,dessverre da han var liten,men nå går vi mye men har alltid med vogna i tilfelle :) 

Jeg trilla uansett vær med nr 1 og han er født i desember,det er jo bare å kle på seg,for alle har godt av å få frisk luft,men var ikke fult så flink med nr 2,dessverre da han var liten,men nå går vi mye men har alltid med vogna i tilfelle :) 

jeg må ut å gå med hunden uansett vær, men merker jeg har blitt mer "pinglete" etter at jeg fikk snuppa...nå er det isholke ute og vanskelig å gå med hund å vogn, men tok på brodder å rusla en liten tur likevel. Nå vil ikke snuppa mi sove overhodet inne, kun i vogna, så jeg setter henne ut til hver eneste lur. Litt slitsom siden hun er en "powenaper", hun sover i 1 time og er våken i 1 time, hele dagen!
 Når vi er på farta eller om vogna er i bevegelse så sover hun likevel 1 time, og åpner øynene selv om jeg er ute å går. Vi er som regel noen stedet hver dag, men nå har jeg akkurat lagt henne ut på trappa etter at jeg kom hjem. Regntrekk og kattenett over, og setter vogna i en vinkel slik at vinden ikke blåser inn, så rugger jeg i 5 minutter til hun sovner å går inn igjen selv. En dag måtte jeg koste snø av vogna før jeg tok henne inn etter at hun hadde sovet 
Har babycal med termometer på, så jeg ser hele tiden temperaturen nede i vogna, det er veldig betryggende synes jeg! 

jeg må ut å gå med hunden uansett vær, men merker jeg har blitt mer "pinglete" etter at jeg fikk snuppa...nå er det isholke ute og vanskelig å gå med hund å vogn, men tok på brodder å rusla en liten tur likevel. Nå vil ikke snuppa mi sove overhodet inne, kun i vogna, så jeg setter henne ut til hver eneste lur. Litt slitsom siden hun er en "powenaper", hun sover i 1 time og er våken i 1 time, hele dagen!
 Når vi er på farta eller om vogna er i bevegelse så sover hun likevel 1 time, og åpner øynene selv om jeg er ute å går. Vi er som regel noen stedet hver dag, men nå har jeg akkurat lagt henne ut på trappa etter at jeg kom hjem. Regntrekk og kattenett over, og setter vogna i en vinkel slik at vinden ikke blåser inn, så rugger jeg i 5 minutter til hun sovner å går inn igjen selv. En dag måtte jeg koste snø av vogna før jeg tok henne inn etter at hun hadde sovet 
Har babycal med termometer på, så jeg ser hele tiden temperaturen nede i vogna, det er veldig betryggende synes jeg! 

Jeg er ute hver dag og triller uansett vær. Etter turen står vognen ute på verandaen til han våkner.
Hvis det regner holde jeg meg bare til turen, så sover han i vognen inne.
Men er ute hver dag. Er jo viktig med frisk luft for både oss og baby.
Her er det jo veldig varmt om dagene, men holder meg ikke inne før det er -10

Jeg har blitt flinkere til å gå tur nå, men er ikke alltid ute hver dag.
HAr vært syk og da.
MEN; jeg merker utrolig godt at energinivået mitt er mye bedre de dagene jeg har vært ute og gått!
Så det er mitt nye mål - minst en liten tur hver dag!

Sånn à propos trilletur i allslags vær..
Er det noen som har tips til gode, varme hansker som tåler regn og hvor man får kjøpt disse??

Skinnhansker kanskje? Eller noe som er laget for alpint?

Her så vil Emmeth bare sove ute i vogna si, uansett vær, men noen lang trilletur om det regner blir det ikke. triller bare litt så han sovner! Så går a mor fort inn igjen ;)

Skinnhansker kanskje? Eller noe som er laget for alpint?

Fant gore-tex hansker til en fornuftig pris i dag, så da ordnet det seg :) juuuhuuuu

Her så vil Emmeth bare sove ute i vogna si, uansett vær, men noen lang trilletur om det regner blir det ikke. triller bare litt så han sovner! Så går a mor fort inn igjen ;)

Har en liten banditt som kan sove en times tid i vogna så lenge den er i bevegelse. Han våkner nesten med en gang hvis den stopper og står i ro, og han lar seg ikke lure om jeg kjører den att og frem mens jeg vugger den.. o_O Og varer trilleturen mer enn en time, halvannen, så går han helt av skaftet! :mad: hehe Her skal man ikke ligge uten mamma- eller pappakos for lenge nei.. :p

Triller ikke hverdag men har som plan om å prøve å trille minst 3-4 ganger i uken - han er ikke helt vant til å sove i vogna ennå, så det må jeg jobbe med. Han sover i vogna noe ganger men kun hvis den er i bevegelse.

Så bra!! =)
Skulle hatt noe slikt selv

Fant mine på G-sport til 249,-
Vet ikke om det var et lokalt tilbud, men det finner du jo ut hvis du sjekker. :)

Har ikke gått en eneste gang vi, har ikke skrudd sammen vogna engang :p OM vi er ute er det med henne i sjal og da bryr jeg meg ikke om været :)

Har ikke gått en eneste gang vi, har ikke skrudd sammen vogna engang :p OM vi er ute er det med henne i sjal og da bryr jeg meg ikke om været :)

Det er genialt med bæring i all slags vær altså!
Med vogn i dag hadde jeg blitt gal i regnværet.
Kjørte til byen og gikk til hs for kontroll, til bilen igjen, til senteret, inn og ut derfra med varer hit og dit osv.
Genialt å slippe den grisete, våte vognen inn og ut av bilen og av og på med regntrekk :)

Det er genialt med bæring i all slags vær altså!
Med vogn i dag hadde jeg blitt gal i regnværet.
Kjørte til byen og gikk til hs for kontroll, til bilen igjen, til senteret, inn og ut derfra med varer hit og dit osv.
Genialt å slippe den grisete, våte vognen inn og ut av bilen og av og på med regntrekk :)

blir ikke babyen fryktelig varm når du går inn og ut av butikker med han i bæresjal og klær under osv??? I vogna er det jo litt lettere å temperaturregulere inn-ut-og innigjen... Jeg er stooor tilhenger av vogna, men nå blir mi tulle fort forsynt med både kroppskontakt og inntrykk så hun har det godt nedi vogna hvor hun er skjerma fra mye av "stresset" som er på senter og i byen. Har bare brukt Ergobabyen på reise og når vi er på butikken for å handle ukeshandel, er IKKE tilhenger av å drasse babyen med overalt i bilstol så tar henne heller i bæresela når vi skal ha mer enn to ting på butikken ;)

Gikk imidlertid en tur med henne i Ergobabyen nå i kveld, og det er første gangen jeg har gått tur ute med henne i den. Gikk superbra! Hun skulle nemlig ikke sove så tenkte jeg skulle teste ut om hun var fornøyd med å sitte i den, og GJETT om hun var! Det var helt mørkt ute, men hun stirra storøyd på gatelyktene :) Har enda spedbarnsinnlegget i, men hun er blitt så stor at hun endelig kommer over kanten på bæresela så hun ser verden, før så hun bare brystet mitt og var svært så misfornøyd med det. Må bruke innlegget til hun er 7kg, og siden hun er 3 måneder og 5,5kg kan jo det ta sin tid :P ...litt krøkkete å få plass til nok klær på henne inni der da, blir så trangt siden hun sitter i froskestilling!

Back
Topp