Røde prikker...

KSO

Juni12s omtenksomme
VIP
For noen dager siden oppdaget jeg noen små røde prikker på magen til snuppa her. Noen som vet hva det kan være? Hun kryper mye på gulvet, kan det være at huden blir irritert av dette? Kan det være allergi?

Men det virker ikke som om dette er noe som plager henne, og det er no bra :)

Har det vedvart lenge da? Jeg tenker svetteutslett..Olander får røde prikker når han blir varm og svetter..Forsvinner som regel til neste dag igjen da. Kan det være noe du har spist som hun reagerer på, hvis du ammer? Godt hun ikke er plaget i alle fall:)

Virker hun tørr i huden da?

Frøkna her har røde prikker, men de er mer nuppete liksom. Men hun er tørr og har tendenser til atopisk eksem.

Ikke lett å vite hva alt sånt kan være egentlig. Prøv å smør med en fuktighetskrem kanskje og se om det blir borte?

Har det vedvart lenge da? Jeg tenker svetteutslett..Olander får røde prikker når han blir varm og svetter..Forsvinner som regel til neste dag igjen da. Kan det være noe du har spist som hun reagerer på, hvis du ammer? Godt hun ikke er plaget i alle fall:)

Nei, har vært i 2 - 3 dager nå. Det kan hende svetteutslett, hun er ganske varm av seg. Også tenker jeg at siden hun kryper mye og er mye aktiv så kan det jo hende hun blir veldig fort svett/varm. Jeg såg ikke så mange i dag, så kanskje det går over. Jeg ammer, men kan ikke komme på noe jeg har spist som jeg ikke har spist før :)

Virker hun tørr i huden da?

Frøkna her har røde prikker, men de er mer nuppete liksom. Men hun er tørr og har tendenser til atopisk eksem.

Ikke lett å vite hva alt sånt kan være egentlig. Prøv å smør med en fuktighetskrem kanskje og se om det blir borte?

Ja, kanskje det. Jeg får smøre på litt fuktighetskrem å se, det kan ikke skade å prøve det :)

Hvilken fuktighetskrem bruker folk på disse små? Jeg har hovedsaklig brukt a-krem.

Jeg passer iallefall på å bruke krem uten parabener. Vet ikke om a-krem har det for den bruker jeg ikke. Men har brukt libero sine, aderma exomega. Nå prøver jeg ut kokosnøttolje, for det skal visst være supert!

Jeg bruker locobase.. det sa hs at jeg skulle bruke. den er ekstremt god! =)
Ingrid hadde også noen røde prikker. spurte venninna mi som er nyutdanna hs, men hun var usikker..sa det kunne være forsjellige ting... hun nevnte varmeutslett, lopper og en ting til som jeg ikke husker..lopper er det ikke for her skiftes klær hvar dag og sengetøy minst en gang i uka... så jeg vet ikke..kanskje det var varmeutslett her også! for det forsvant etter et par dager igjen.. =) hun plagdes ikke av det.

Jeg passer iallefall på å bruke krem uten parabener. Vet ikke om a-krem har det for den bruker jeg ikke. Men har brukt libero sine, aderma exomega. Nå prøver jeg ut kokosnøttolje, for det skal visst være supert!

A-kremen er uten parfyme og parabener, så da prøver jeg den. Så får jeg heller prøve en av de dere foreslår hvis den ikke funker ;)

Jeg bruker locobase.. det sa hs at jeg skulle bruke. den er ekstremt god! =)
Ingrid hadde også noen røde prikker. spurte venninna mi som er nyutdanna hs, men hun var usikker..sa det kunne være forsjellige ting... hun nevnte varmeutslett, lopper og en ting til som jeg ikke husker..lopper er det ikke for her skiftes klær hvar dag og sengetøy minst en gang i uka... så jeg vet ikke..kanskje det var varmeutslett her også! for det forsvant etter et par dager igjen.. =) hun plagdes ikke av det.

Kanskje det er varmeutslett. Hun er veldig varm av seg og er MYE aktiv. Jeg bader henne ikke hver dag, men kanskje jeg bør gjøre det siden hun er mye aktiv og varm iløpet av dagen!!
Her skiftes klær hver dag og sengetøy ca 1 gang i uken her også, så tror nok ikke det er lopper (håper iallefall ikke det) :p

ville ikke ha bada hver dag. det ødelegger den naturlige hudbarrieren og kan gi tørr hud. Men hvis det er varmeutslett så bør ikke kremen være for fet sånn at den tetter porene i huden. Da blir det verre siden huden da ikke får sluppet ut fuktigheten

ville ikke ha bada hver dag. det ødelegger den naturlige hudbarrieren og kan gi tørr hud. Men hvis det er varmeutslett så bør ikke kremen være for fet sånn at den tetter porene i huden. Da blir det verre siden huden da ikke får sluppet ut fuktigheten

Ja, jeg tenkte det samme - når det gjelder bading. Hmm... vet ikke om den kremen jeg har er for fet, men tror ikke det. Jeg får nesten bare prøve og se hva som skjer :)

Back
Topp