Zikavirus

1zzyMarena

Elsker forumet
Marsboere 2020
Hei.

Nettopp funnet ut jeg er gravid (4+3) og er på ferie (i Norge forsovidt), så spør her om erfaringer for å roe meg litt frem til jeg kan gå til lege.

Vi var i et land med zikaviruset (ikke mye, men rett mygg og par tilfeller oppdaget) i januar og februar. Før vi reiste ble vi advart mot å bli gravide frem til det var gått et halvt år. Nå som uhellet er et faktum lure jeg på om noen kan bekrefte/avkrefte dette?

Min mann kunne gi blod etter 4mnd, så håper at 4mnd er godt nok for meg og!

Noen som kan roe nervene mine litt?

Ps. Skal be om tul uansett hva nå!
 
Hei.

Nettopp funnet ut jeg er gravid (4+3) og er på ferie (i Norge forsovidt), så spør her om erfaringer for å roe meg litt frem til jeg kan gå til lege.

Vi var i et land med zikaviruset (ikke mye, men rett mygg og par tilfeller oppdaget) i januar og februar. Før vi reiste ble vi advart mot å bli gravide frem til det var gått et halvt år. Nå som uhellet er et faktum lure jeg på om noen kan bekrefte/avkrefte dette?

Min mann kunne gi blod etter 4mnd, så håper at 4mnd er godt nok for meg og!

Noen som kan roe nervene mine litt?

Ps. Skal be om tul uansett hva nå!
Du kan ta blodprøver for å se om du er smittet. Tul vil vel ikke gi så mye svar nå.
 
Det er nok greit å finne ut om dere har vært smittet jo før jo bedre. Er dere smitter så kan det være aktuelt å avbryte svangerskapet
 
Back
Topp