Yoghurt

mammatil3lykketroll

Gift med forumet
Junibarna 2015
Gir dere det? Hva slags type? Her blir mini 11 mnd om 2 daga men har fått smakt melk,risengrynsgrøt og mat me melk i så veit han tåle melk :)
 
Min får de posene med yoghurt i fra Ella's, de som det står er fra seks måneder. Vet ikke hva forskjellen er mellom de og vanlig yoghurt, men har ikke turt å gi vanlig enda. Melk i mat får han, og han har smakt ost, men venter med yoghurt. :)
 
Frøkna her får smake Safari-yoghurten av og til. Hun ble 11 mnd 8.mai. Yoghurt er vel det eneste utenom grøt hun aksepterer å spise.. :p
 
Her har hun fått smake skyr mini, sprett og de ellas kitchen yoghurtene :) hun elsker det, så hvis hun nekter å spise noe så putter vi litt yoghurt på tuppen av skjeen med grøt :p
 
Venter til hun er 1 år i juni tenker jeg.. Smakt melk i mat og litt ost. Har smakt de Nestle-yoghurtene (6mnd)
 
Har fått sprett pluss og andre barneyoghurter. Hun sluttet med morsmelk litt før 10 måneder, og derfor har jeg tenkt at det er greit at hun får litt ekstra kalsium. Får kanskje 2-3 ganger i uka
 
Her har han fått et halvt beger med safari yoghurt i grøten siden han var 10-11 mnd. (1 gang for dagen) Blir 1 år neste uke :) får ikkje i han grøt hvis eg ikkje putter noe annet med smak oppi. Begynt å ha litt blåbær oppi innimellom nå :) det er nammenam!
 
Yoghurt var det eneste han godtok da han var syk. Eneste yoghurten vi hadde da var yoplait vaniljeyoghurt... Men kjøpte vel sprett dagen etter.

Gir det ikke nå som han er frisk. Han får fortsatt en del mme.
 
Gir feit gresk yoghurt naturell som vi søter selv m frukt eller bær. Hun elsker det!
 
Jeg har gitt Safari og Sprett, enten i grøt eller med havregryn i, siden han var cirka ti måneder gammel. Ikke daglig, men iblant når det har føltes ut som om at han har dårlig matlyst. :) Nå er han straks ett år, så da kan det vel være han får få det litt oftere. Kanskje. ;)
 
Nestle yoghurten får han, men har også fått andre typer yoghurt om det er det vi har. Og Biola (sånn drikkeyoghurt)
 
OK. Så dumt... Hva gjør dere for å få de næringsstoffene som hun skulle hatt igjennom melken da? Laktosefri melk eventuelt? :)

Er melkeprotein mest sannsynlig hun reagerer på ikke laktose. Det som er vanligst når de er så små.

Jeg ammer mye enda og har byttet ut grøten med melkefri. Og har soft blå smør og selvsagt melkefritt brød og pålegg. Ellers er det ikke så store omveltninger enda. Bruker soya/ havremelk osv til matlaging. Er ganske fersk der enda så har ikke funnet ut helt hvordan jeg liker det ;)
 
Vi må vente et år til før vi kan prøve... :(
Har du forsøkt å gi henne havregurt? Det er suksess her. Gir som oftest den naturelle, er uten tilsatt sukker. Blander inn litt havremel og søter med fruktmos av noe slag, blir veldig godt
 
Har du forsøkt å gi henne havregurt? Det er suksess her. Gir som oftest den naturelle, er uten tilsatt sukker. Blander inn litt havremel og søter med fruktmos av noe slag, blir veldig godt

Finnes ikke her jeg bor :( men skal til Danmark og Sverige i sommer, skal prøve da :)
 
Han har fått sprett youghert fra han var 10 mnd, noen ganger i uka. Elsker youghert! Melk derimot var ikke en slager så skal prøve litt i havregryn og sånt nå fremover :)
 
Back
Topp