Yoghurt

anines

Elsker forumet
Hvilken begynte dere med? Og hvilke er det som kanskje inneholder mindre sukker en andre? :)

I og med at P går opp litt lite sa helsesøster at vi kunne prøve med yoghurt som mellommåltid.
 
Jeg begynte å gi jogurtsmoothie. Den er sukkerfri. Fikk det fra 9 mnd-alder, i samråd med HS. Nå får hun Sprett jogurt og jogurtsmoothie. Venter med vanlig jogurt med smak, det er dobbelt så mye sukker i den som i Sprett. Hun elsker det! :) Er 15 mnd, forresten.
 
Første har laktoseintoleranse, så ble lite yoghurt på henne. Men den Sprett med mindre sukker er laktoseredusert i hvertfall. Når den tid kommer at vi begynner her, tenker jeg å begynne med en naturell variant og heller tilsette smak i form av bær og frukt. (Uten sukker selvsagt).
 
Yoghurt som står sammen med mme ol. Sto i romtemp. Med blåbærsmak. Ungene elsket den :)
 
Jeg begynte å gi jogurtsmoothie. Den er sukkerfri. Fikk det fra 9 mnd-alder, i samråd med HS. Nå får hun Sprett jogurt og jogurtsmoothie. Venter med vanlig jogurt med smak, det er dobbelt så mye sukker i den som i Sprett. Hun elsker det! :) Er 15 mnd, forresten.

Hva er yoghurtsmoothie? Ferdiglaget eller laget du selv?
 
Her blir det kjøpt både Sprett, Safari og Daninino... De har fått innimellom fra de fylte 1 år.
 
Hun har foreløpig bare fått de fra Sepmer og Nestlé.
 
Begynt med glass fra nestle med yoghurt, banan og pære.
Biola - mindre sukker.
Ellers har vel sprett fra tine kommet best ut av barneyoghurtene.
Yoghurt naturell med bær?
 
Har brukt mest av yoghurt produktene fra Nestlé. Nå går det stort sett i yoghurt naturell og bær, og litt havregryn i.
Noen ganger blir det sprett eller danomio.
Han elsker yoghurt:)
 
Begynte med yoghurt naturell og blandet inn fruktmos.
 
Back
Topp