Yoghurt til barna

At de gamle lever i dag er rart.. med alt hysteriet rundt om.. baby yoghurten er beregnet for baby. I gamledager fikk babyene ku melk også.. de lever enda.. beklager innlegg men denne verden er litt for ekstrem. Det er forskjell på å gi hver dag og av og til...
 
At de gamle lever i dag er rart.. med alt hysteriet rundt om.. baby yoghurten er beregnet for baby. I gamledager fikk babyene ku melk også.. de lever enda.. beklager innlegg men denne verden er litt for ekstrem. Det er forskjell på å gi hver dag og av og til...
Klart det er forskjell! Poenget er ikke at de overlevde i gamle dager,men at vi får ny kunnskap etterhvert som tiden går. Da er det vel ikke noe poeng i å gjøre ting fordi det gikk bra før,når vi vet det finnes bedre alternativer?
Jeg tenker på ingen måte vondt om de som gir barna litt yoghurt her og der,men jeg ser bare ikke vitsen når det finnes SÅ mye annet godt :) Det er det jeg vil frem til.
 
Klart det er forskjell! Poenget er ikke at de overlevde i gamle dager,men at vi får ny kunnskap etterhvert som tiden går. Da er det vel ikke noe poeng i å gjøre ting fordi det gikk bra før,når vi vet det finnes bedre alternativer?
Jeg tenker på ingen måte vondt om de som gir barna litt yoghurt her og der,men jeg ser bare ikke vitsen når det finnes SÅ mye annet godt :) Det er det jeg vil frem til.

Ny kunnskap er greit men du ser hvor delt denne verden er. Feks. Min helsesøster sier det er fast føde som er hovudnæring. Og andre sier det er melk.
 
Ny kunnskap er greit men du ser hvor delt denne verden er. Feks. Min helsesøster sier det er fast føde som er hovudnæring. Og andre sier det er melk.

Og hva med baconost da... da kan ikke lille spise det?ost er jo melkeprodukt. Dette vlir litt sånn som med noen anbefaler skrikekur andre mener det alltid er en grunn for at de griner. Han ser de vakler frem og tilbake gele tiden. Snus er ikke farlig snus er farlig. Tenk bare på før mente de at man skulle holde seg unna jordbær under svangerskap.. men nå er det plutselig helt greit. Det er ikke meningen å hørest teit ut.. men jeg blir sprø av alt man skal og ikke skal.. noen mener ditt og andre mener datt;)
 
33c71164c4794989320453431cb783f8.png

Tommel opp.. det smaker jo virkelig ikke vanlig yoghurt heller... så de som har laget dette har jo tatt høyde for akkurat det som blir brukt imot.
 
Nestle har jo sånn spesialyoghurt da :) Fra 6 mnd
 
Kan jeg spørre om hvorfor dere gir yoghurt? :) For å variere? Eller for næringen? Eller bare "for morro skyld".
Vil gjerne høre argumenter for :)
 
Nå føler jeg meg litt dom når jeg spør om dette meeen. . . . Ser det er flere og flere som gir yoghurt til barna sine, kan ikke det hindre jern opptaket til barnet?
Eller er det den yoghurten jeg har sett i barnemathylla på butikken som er annerledes enn den man finner i kjøledisken?

Etter 10 mnd kan de få meieriprodukter har jeg fått veiledning på. Så etter det skal vi gi yoghurt i hvert fall :)

mulig man kan gi før, Men jeg følger hs sine tips. (Føles tryggere)Har nok med fordøyelse å gjøre- At den først er klar ved 10 mnd da Kumelk veldig tungt fordøyelig. så det er vel en fordel at de små er "klare" før vi gir de dette. Lykke til! :)
 
Etter 10 mnd kan de få meieriprodukter har jeg fått veiledning på. Så etter det skal vi gi yoghurt i hvert fall :)

mulig man kan gi før, Men jeg følger hs sine tips. (Føles tryggere)Har nok med fordøyelse å gjøre- At den først er klar ved 10 mnd da Kumelk veldig tungt fordøyelig. så det er vel en fordel at de små er "klare" før vi gir de dette. Lykke til! :)

Baby yoghurten er jo ikke som vanlig yoghurt.
 
Baby yoghurten er jo ikke som vanlig yoghurt.

Nei jeg har også hørt det. Men bakpå sto det at den innholdt skummet melk (og ingen vidre spesifikasjon) sa antar jeg at det er kumelk og velger å vente. Sier ikke at mitt syn er fast. Kun min mening ;)

Men du vet da kanskje ; hva slags melk inneholder babyyoghurten? Er det fra noe annet en ku?

Takk for svar :)
 
Nei jeg har også hørt det. Men bakpå sto det at den innholdt skummet melk (og ingen vidre spesifikasjon) sa antar jeg at det er kumelk og velger å vente. Sier ikke at mitt syn er fast. Kun min mening ;)

Men du vet da kanskje ; hva slags melk inneholder babyyoghurten? Er det fra noe annet en ku?

Takk for svar :)

Hvis du ser på tidligere post fra nestle, så skal det være samme melkesammensetning som i morsmelkerstatning, bare syrnet. Ellers hadde de jo ikke fått solgt det, i strenge Norge :)
 
Back
Topp