Yoga i oslo

Ygdrasil på Grønnland:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Hei,

Jeg plukker opp en gammel tråd for å spørre om erfaringer med gravid-yoga i Osloområdet.

Tidligere har jeg prøvd vanlig yoga, og ble ikke superbegeistret. Men hvis gravid-yoga kan være til hjelp mot graviditetsplager og gjennom fødsel, stiller det seg jo helt annerledes.

Hvor finnes det timer nå utover høsten, og hvilke erfaringer har dere med tilbudet? Jeg tenker at dette er interessant:
- Hvor (sted og gjerne nettadresse)?
- Hva fokuserer man på i timene der?
- Hva slags utbytte synes dere at dere får?
- Ca hva koster det?
- Hvilken periode av graviditeten er dette egnet?

Et senter her i nærheten starter snart gravid-yoga. Det står lite om innhold, pris o.l., jeg ringer for mer info til uka. Om andre er interesserte:
Basic på Røa, onsdager kl 16 fra 19. august, http://www.basicnorge.no/timeplan/

Post gjerne andre tilbud + dine erfaringer med treningsformen og treningssteder!
 
Jeg gikk på mamayoga på tullinløkka 3. trimester kurs hos Fransesca. Anbefales på det sterkeste. Jeg har praktisert en del yoga tidligere. Dette kurset fokuserer på å forberede på fødsel ved å bl.a. øve på å puste og avspenning som kan brukes under fødsel. Kurset inkluderer også en gjennomgang sammen med partner/fødselshjelper mot slutten slik at de får en gjennomgang av det man lærer i løpet av kurset. 3. trimester kurset er ikke anstrengende så om man er ute etter mer trening ville jeg antakelig gått et annet type kurs.
 
Mamayoga har også kurs på sagene samfunnshus. Meldte meg på 2.trimester yoga der denne uka, det skal være noe mer styrkende øvelser enn 3.trimester yoga. Fikk ikke vært der denne uka, og er usikker på om jeg må bytte til 3.trimester allerede siden jeg har hatt en del kynnere siste uka.. Sjekk ut mamayoga.no der står det tydelig alt du trenger å vite :)
 
Et senter her i nærheten starter snart gravid-yoga. Det står lite om innhold, pris o.l., jeg ringer for mer info til uka. Om andre er interesserte:
Basic på Røa, onsdager kl 16 http://www.basicnorge.no/timeplan/

Nå har jeg fått mer info om dette tilbudet:

Oppstart onsdag 16. september kl 16, på Røa. Kr 1450 for de som er medlemmer på senteret, 1850 for de som kun kommer for yoga. Info om påmelding på nettsiden eller Facebook.

Man trenger ikke å ha gjort yoga før, øvelsene tilpasses både bakgrunn og hvor langt man har kommet. Det er mulig å være med helt ut tredje trimester.

Mamayoga har langt bredere tilbud, men dette kan kanskje passe for de som bor i dette hjørnet av byen? For meg er det iallfall en stor fordel å slippe mye tid og strev med reising, så jeg tror jeg vil prøve dette.
 
Jeg har vært på gravidyoga på Røa to ganger nå. Jeg opplever dette som et ganske aktivt kurs, dvs, vi gjør mange forskjellige bevegelser som utfordrer balanse, kroppsholdning og litt styrke.

For min del er det veldig nyttig å jobbe med jevn pust - jeg merker at jeg stadig stopper opp... Har strevd med nattesøvn pga tungpustethet, men det begynner å gå bedre nå.

Hvis jeg skjønte riktig starter det en ny kursserie om en måneds tid.
 
Jeg gikk på Yggdrasil på Tøyen. Kjempe fornøyd!
 
Har vært noen ganger på 3.trimester yoga på Mamayoga nå, er veldig fornøyd! Mye og god avspenning, i tillegg til noen styrkende øvelser. Siste gangen skal vi også ha med partner for fødselsforberedende kurs med pusteøvelser og massasje.
 
Back
Topp