Yoga for gravide

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Er det noen av dere som går på det eller vurderer det?

Jeg har drevet med yoga lengr, men pga. den dårlige formen min har jeg ikke praktisert yoga så mye i det siste.
I dag var jeg på en time, spent på hvordan det ville gå mtp på hodepinen (den er mildere nå enn hva den var for to dager siden). Det var faktisk utrolig deilig, en skikkelig avspenningstime noe jeg virkelig trengte.
 
Jeg går på "vanlig yoga", altså ikke gravidyoga, men tror det er bra for kroppen:) instruktørene er flinke til å tilrettelegge øvelsene så det går fint:) uten å vite hva som er spesielt med gravidyoga så tror jeg at man har nytte av vanlig(hatha) yoga uansett, både mht svangerskapet men også fødsel. Det er alltid en sekvens med avspenning med og noen ganger meditasjon, noe jeg kjenner gjør godt:) yogatimene er på en måte min og babyens tid i en ellers så travel hverdag. Når det gjelder fødselen så tenker jeg hele tida på hva som jeg kan dra nytte av i forhold til det, og så håper jeg instruktørene arrangerer et fødselsforbetedende kurs etterhvett


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Uups, noen skrivefeil på slutten her..:-D


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg gikk på det hele forrige svangerskap, og det var helt fantastisk. Har tenkt på det denne gangen også, men har ikke hatt tid enda. Men jeg SKAL begynne igjen :)
Hadde ikke noen rygg- eller bekkenplager og tror det hadde noe å si. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg skal på et helgekurs i yoga for gravide, passer meg bedre enn å gå en fast dag i uken. :) Regner med jeg kan gjøre øvelsene hjemme etter det kurset. Har hørt mange si at yoga er genialt med tanke på fødselen.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Her hvor jeg bor er det bare en dame som driver med yoga (og hun har helt fullt), og i hvert fall ingen som driver med gravidyoga :( men jeg har kjøpt meg en treningsvideo med yoga for gravide, blir jo ikke helt det samme, men forhåpentlig er den ok.
 
Hvor arrangeres det helgekurs? Og er det noen som har erfaring med det?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Det jeg skal på er i Bergen. Vet at det finnes flere slike kurs her.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Stillhet.no har kurs på Verftet, tror også Yogarommet har noe. :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg går på satya yoga i Sandnes. Veldig flinke folk. Gikk sist svangerskap også. Syntes det var veldig koselig under avspenningen for da var det full fest i magen. Kvalitetstid for meg og den lille:) syns også pusteteknikken hjalp meg under fødselen. Anbefales :D

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp