XuperBs vei mot familieforøkelse

Nå er det 10 dager siden jeg hadde positiv EL-test (og negativ samme kveld). Ikke noe særlig til TR-tegn enda, annet enn en og annen kvise.

Ellers sliter jeg fortsatt med viruset, og er nesten bekymret for at det skal være en eller annen alvorlig underliggende sykdom. Er litt på alerten helsemessig etter det som skjedde, så overtolker alt. Har bare plager øverst i halsen/bak i svelget, og har vært litt småslapp siste dagene. Var blitt bedre på fredag, men så dro jeg på stevne sammen med ei venninene og satt og frøys et par timer i et kaldt ridehus (og i tillegg hadde jeg sovet ca ingenting). Ble skikkelig pjusk i bilen på vei tilbake, og vips var jeg satt tilbake noen dager.

Det er en så rar luftveisinfeksjon, for jeg har ikke hatt hoste i det hele tatt, og heller ikke rennende nese. Skal til lege i morgen for en sjekk og da skal jeg høre med henne om det er normalt det her. Har kun hatt problem i halsen og med noe tungpusthet (det siste har heldigvis gitt seg). Ikke feber, annet enn en dag jeg toucha 38. Hadde det ikke vært fordi jeg ikke har vondt i halsen så hadde jeg tenkt streptokokker eller noe i den retningen. Vel, får høre hva legen sier i morgen, og om hun holder hardt på at det er virus så får jeg vel bare godta det. :p
 
Så rart. Huff, håper det går fort over og ikke noe å bekymre seg over [emoji173] God bedring!
 
Håper det, det er skikkelig ekkelt omkring mandlene nå i alle fall. Men er noe bedre sånn mtp allmenntilstand i alle fall. :)
 
Nå er det 10 dager siden jeg hadde positiv EL-test (og negativ samme kveld). Ikke noe særlig til TR-tegn enda, annet enn en og annen kvise.

Ellers sliter jeg fortsatt med viruset, og er nesten bekymret for at det skal være en eller annen alvorlig underliggende sykdom. Er litt på alerten helsemessig etter det som skjedde, så overtolker alt. Har bare plager øverst i halsen/bak i svelget, og har vært litt småslapp siste dagene. Var blitt bedre på fredag, men så dro jeg på stevne sammen med ei venninene og satt og frøys et par timer i et kaldt ridehus (og i tillegg hadde jeg sovet ca ingenting). Ble skikkelig pjusk i bilen på vei tilbake, og vips var jeg satt tilbake noen dager.

Det er en så rar luftveisinfeksjon, for jeg har ikke hatt hoste i det hele tatt, og heller ikke rennende nese. Skal til lege i morgen for en sjekk og da skal jeg høre med henne om det er normalt det her. Har kun hatt problem i halsen og med noe tungpusthet (det siste har heldigvis gitt seg). Ikke feber, annet enn en dag jeg toucha 38. Hadde det ikke vært fordi jeg ikke har vondt i halsen så hadde jeg tenkt streptokokker eller noe i den retningen. Vel, får høre hva legen sier i morgen, og om hun holder hardt på at det er virus så får jeg vel bare godta det. :p

Så kjipt at du fremdeles er dårlig. Håper det gir seg snart så du er frisk og rask til ny PP, og at TR kommer så dere kan begynne :)

Jeg skjønner godt at du overtolker litt etter det som skjedde, altså. Godt at du blir fulgt opp av helsepersonell!
 
Fikk en antibiotikakur hos legen så nå satser jeg på bedring! Og jeg lå under nedre grense på D vitamin og helt i bunn av nedre grense på jern, og det kombinert med sykdom forklarer nok slappheten ja. Har gomlet tilskudd noen dager, men tar vel tid å bygge det opp igjen. Håper på en solrik vår! Sitter ute i sola nå, men er så påkledt at bare kinnene får sol. [emoji14]
 
Fikk en antibiotikakur hos legen så nå satser jeg på bedring! Og jeg lå under nedre grense på D vitamin og helt i bunn av nedre grense på jern, og det kombinert med sykdom forklarer nok slappheten ja. Har gomlet tilskudd noen dager, men tar vel tid å bygge det opp igjen. Håper på en solrik vår! Sitter ute i sola nå, men er så påkledt at bare kinnene får sol. [emoji14]

Så bra! Oi! Nei da er det bare å fyre på lageret! Jeg tar D-vit daglig store doser. Får jo aldri noe sol her heller [emoji85]
Får håpe du blir fort frisk nå :)
 
Virker som antibiotikaen gjør susen, er allerede mye bedre. Og så gomler jeg magnesium, jern, b-kompleks og drikker tran - så nå må jeg vel være fit for fight igjen snart!

Er 12 dpo nå tror jeg, ikke merket noe til at tr nærmer seg, annet enn litt kviser. Håper hun er her før uka er over. Vil inn i pp1 nå!!
 
Virker som antibiotikaen gjør susen, er allerede mye bedre. Og så gomler jeg magnesium, jern, b-kompleks og drikker tran - så nå må jeg vel være fit for fight igjen snart!

Er 12 dpo nå tror jeg, ikke merket noe til at tr nærmer seg, annet enn litt kviser. Håper hun er her før uka er over. Vil inn i pp1 nå!!

Så deilig! :)

Håper tanta kommer snart så prøvingen kan starte :D
 
Virker som antibiotikaen gjør susen, er allerede mye bedre. Og så gomler jeg magnesium, jern, b-kompleks og drikker tran - så nå må jeg vel være fit for fight igjen snart!

Er 12 dpo nå tror jeg, ikke merket noe til at tr nærmer seg, annet enn litt kviser. Håper hun er her før uka er over. Vil inn i pp1 nå!!

Så bra å høre du er på bedringens vei :) tar du fortsatt folsyre også?
Satser på tr er rett rundt hjørnet ;)
 
Så bra å høre du er på bedringens vei :) tar du fortsatt folsyre også?
Satser på tr er rett rundt hjørnet ;)
Det er folsyre i b-kompleks, men skal ta ekstra av det når vi går inn i pp igjen. Er bare 0.2 mg i b-kompleks og det er vel 0.4 som anbefales de første 3 mnd. :)
 
Fortsatt ikke helt bra, men ganske mye bedre heldigvis. Regner med jeg trenger ei uke til før jeg er helt i slag igjen. Med sliten kropp og et tøft halvår psykisk så er ikke immunforsvaret helt på topp nei. Men gomler tilskudd og skal gjøre enda mer grep i kostholdet så blir det bra tenker jeg.

Men en ting jeg lurer på, hvor i pokker blir det av TR? Jeg vil inn i prøveperioden nåh! Jeg er 15 (kanskje 14, temper ikke men ut fra el testene) dpo nå og ikke noe tegn enda. Vel, annet enn et par kviser da. Komme da tanta. Lover å ikke mase om å få besøk igjen seinere!
 
Fortsatt ikke helt bra, men ganske mye bedre heldigvis. Regner med jeg trenger ei uke til før jeg er helt i slag igjen. Med sliten kropp og et tøft halvår psykisk så er ikke immunforsvaret helt på topp nei. Men gomler tilskudd og skal gjøre enda mer grep i kostholdet så blir det bra tenker jeg.

Men en ting jeg lurer på, hvor i pokker blir det av TR? Jeg vil inn i prøveperioden nåh! Jeg er 15 (kanskje 14, temper ikke men ut fra el testene) dpo nå og ikke noe tegn enda. Vel, annet enn et par kviser da. Komme da tanta. Lover å ikke mase om å få besøk igjen seinere!

Så bra at du er bedre :) Det er ikke så rart at formen og immunforsvaret ikke er helt på topp etter alt som har skjedd :(

Håper tanta kommer snarest og at det klaffer igjen kjapt! :)
 
Fortsatt ikke helt bra, men ganske mye bedre heldigvis. Regner med jeg trenger ei uke til før jeg er helt i slag igjen. Med sliten kropp og et tøft halvår psykisk så er ikke immunforsvaret helt på topp nei. Men gomler tilskudd og skal gjøre enda mer grep i kostholdet så blir det bra tenker jeg.

Men en ting jeg lurer på, hvor i pokker blir det av TR? Jeg vil inn i prøveperioden nåh! Jeg er 15 (kanskje 14, temper ikke men ut fra el testene) dpo nå og ikke noe tegn enda. Vel, annet enn et par kviser da. Komme da tanta. Lover å ikke mase om å få besøk igjen seinere!

Godt å høre at formen er på bedringens vei. :)
Kom igjen tante!! Kjedelig å vente på mens. Gjør det samme selv nå. Håper hun dukker på snart.
 
Så bra at du er bedre :) Det er ikke så rart at formen og immunforsvaret ikke er helt på topp etter alt som har skjedd :(

Håper tanta kommer snarest og at det klaffer igjen kjapt! :)

Nei, hverken den fysiske eller mentale formen har vært helt på topp, så glad jeg valgte å høre på anbefalingene om å vente en mens. Har vært helt ute de siste ukene, og trodde nesten jeg var dødssyk av noe merkelig noe (strupekreft f.eks, at gjennomsnittsalderen er 65 år, flesteparten er menn og storrøykere var ikke gode nok argument for at det neppe var det - teite hode :knegg: ).

Takk. :)

Godt å høre at formen er på bedringens vei. :)
Kom igjen tante!! Kjedelig å vente på mens. Gjør det samme selv nå. Håper hun dukker på snart.

Takk. :) Ikke noe tegn til tanta enda. Fordelen med at det drøyer er jo at vi kommer oss et stykke innpå januar om det skulle klaffe med en gang (noe det neppe gjør :p ), og vi er allerede over tida slik at termin ikke blir på dagen Julian ble født. Men akk, det er så mye venting nå! Og det merkes ekstra godt nå når jeg har vært syk og nesten ikke fått gjort noe for å få dagene til å gå.

I natt drømte jeg at TR kom med et brak. Skikkelig skuffa da jeg stod opp og så at det ikke var noe tegn til henne enda. Nesten så jeg lurer på om egget ikke klarte å slippe eller noe. Jeg droppet jo mer testing etter at jeg fikk positiv EL-test etterfulgt av negativ. (på kvelden 9 og morgenen 10. mars var den positiv, negativ kvelden den 10). Skal jo da i teorien være 16 dpo vel? Nå ser jeg nytten i temping altså. :p
 
Jeg er for lettpåvirkelig, og har bestilt make sure termometer fra komplett apotek nå. :oops::rolleyes::D

Jeg vil også ha morsomme grafer, og vil vite når eggløsningen var! :knegg:
 
Termometeret kom idag, så da starter jeg opp med temping imorgen. :)

Tanta lar enda vente på seg, og jeg er så vanvittig lei av at kroppen motarbeider meg. Ikke klarte den å rydde opp selv etter fødselen, blødde dobbelt så lenge som jeg ble fortalt var normalt etter utskrapingen, melkespreng i 2 uker, og nå har jeg hatt en merkelig luftveisinfeksjon som først nå begynner å slipper. Legg til vitaminmangel og slapphet så har det vært en fin start på året gitt ...

Ble litt negativt nå, men det er 8 uker siden fødselen idag og kroppen er enda preget av det hele. Og det aner meg at vi bare rekker en prøveperiode før opprinnelig termin, så sjansen for positiv test før den tid er ikke så stor. Ikke at det var noe mål, men hadde vært fint kjenner jeg.

Håper humøret bare er pms, og at tanteh******* dukker opp aldeles straks.

Trøster meg med at det bare er 9 dager igjen til vi drar på påskeferie.
 
Termometeret kom idag, så da starter jeg opp med temping imorgen. :)

Tanta lar enda vente på seg, og jeg er så vanvittig lei av at kroppen motarbeider meg. Ikke klarte den å rydde opp selv etter fødselen, blødde dobbelt så lenge som jeg ble fortalt var normalt etter utskrapingen, melkespreng i 2 uker, og nå har jeg hatt en merkelig luftveisinfeksjon som først nå begynner å slipper. Legg til vitaminmangel og slapphet så har det vært en fin start på året gitt ...

Ble litt negativt nå, men det er 8 uker siden fødselen idag og kroppen er enda preget av det hele. Og det aner meg at vi bare rekker en prøveperiode før opprinnelig termin, så sjansen for positiv test før den tid er ikke så stor. Ikke at det var noe mål, men hadde vært fint kjenner jeg.

Håper humøret bare er pms, og at tanteh******* dukker opp aldeles straks.

Trøster meg med at det bare er 9 dager igjen til vi drar på påskeferie.

Spennende med temping! :)

Det er lov å klage litt etter hva du har vært gjennom, altså! ❤ Håper humøret er PMS, at tanta kommer snart og at kroppen oppfører seg heretter :)
 
Prøver å ikke klage for mye, men må kjenner jeg begeret er litt fullt igjen. Og nå har samboeren blitt syk! Jeg håper det er "mitt" virus han har fått, og ikke noe nytt og ekkelt han har dratt i hus! Orker ikke å bli dårligere igjen, når jeg nettopp har blitt bedre.

Termometeret er lagt på nattbordet, fertility friend lastet ned, og alarmen satt. Blir gøy å komme igang. :D
 
Back
Topp