What to do? Utdrikkningslag

lillefrokentrille

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Ei venninne av meg skal gifte seg i august. Utdrikkningslaget er IDAG! Og jeg har sakt at det er usikkert om jeg kunne komme pga jeg har ferie og ikke visste om jeg kunne komme.

Dette er jo en barndomsvenninne av meg. Og jeg var med på alt da hun giftet seg første gang.

Jeg har litt dårlig samvittighet, samtidig som jeg ikke vil avsløre graviditeten enda, da jeg vil se på UL at alt er bra.
Jeg vet at alle der vil stille spørsmål når jeg ikke drikker [emoji20]

What to do?
 
Skjønner godt at det dilemmaet[emoji17] Om det var meg tror jeg at jeg hadde angret om jeg ikke dro. Så heller funnet på en unnskyldning? Jeg skal i bursdag første helga i august, har allerede sagt til venninna mi at jeg ikke vil drikke - i tilfelle spiren sitter uten at jeg vet det[emoji85][emoji12]
 
Skjønner godt at det dilemmaet[emoji17] Om det var meg tror jeg at jeg hadde angret om jeg ikke dro. Så heller funnet på en unnskyldning? Jeg skal i bursdag første helga i august, har allerede sagt til venninna mi at jeg ikke vil drikke - i tilfelle spiren sitter uten at jeg vet det[emoji85][emoji12]

Ja. Samvittigheten river i meg, men det er lagt opp til alkohol fra man trør inn døra. Og det er lagt opp til at man skal reise inn i skogen å natte over.
Er litt vanskelig å finne en unnskyldning, når jeg alltid er med å drikker hver gang ellers [emoji28]

Formen e også veldig opp å ned ‍♀️
 
Hva med at du må hente noen på flyplassen seint i kveld/ i natt?
 
Ja, det er jo noe med det. Jeg er lite kreativ å dårlig til å juge, så hadde nok avslørt meg selv uansett jeg om noen spurte[emoji5]

Så om du absolutt ikke kommer på noen unnskyldning ville jeg sagt det faktisk, det synes jeg er bedre enn å ikke komme i allefall[emoji5]

Lykke til[emoji5]
 
Ja. Samvittigheten river i meg, men det er lagt opp til alkohol fra man trør inn døra. Og det er lagt opp til at man skal reise inn i skogen å natte over.
Er litt vanskelig å finne en unnskyldning, når jeg alltid er med å drikker hver gang ellers [emoji28]

Formen e også veldig opp å ned ‍♀️
Kanskje du kan si at formen ikke er helt på topp, men at du blir med så lenge du orker og derfor velger å ikke drikke så mye? Kan jo være du brygger på noe? ;)
 
Jeg stiller også opp med alkoholfri drikke, nå får man jo så mye fancy at det er ikke lett å se forskjell med og uten alhohol ;)
 
God ide med å bytte ut til alkoholfri vin! :) Selv hadde jeg nok latt være å dra om formen ikke var på topp, og det var overnatting inkludert, men jeg mistrives veldig i sosiale lag om jeg ikke er i form.
 
Jeg var i utdrikningslag forrige helg. Jeg er hennes forlover og arrangerte alt. Jeg var åpen om at jeg venter barn fordi jeg følte det ikke var noen vei utenom [emoji28]
Hvis jeg drakk alkoholfritt men lata som det var alkohol i så kunne jeg ikke kjørt.. noe som ville vært innmari upraktisk mtp programmet, og hadde jeg prøvd å finne på en unnskyldning for ikke å drikke ville alle ha tenkt at jeg er gravid uansett.. [emoji52]

Men her er det helt opp til deg. Ønsker du å delta på lik linje med de andre så er det bare å drikke alkoholfritt og late som det er med.. evt si at du går på noen tabletter hvis du allerede har sagt du er syk! [emoji28]

Jeg vil jo så gjerne være med på alt, så det er greit at de rundt meg vet jeg er gravid føler jeg.. for da kan jeg være med på alt edru, stille som sjåfør og være kjempesosial mens jeg enda gidder! [emoji16] [emoji28]
 
Det beste er jo om du sier noe som er sant uten å si hele sannheten. Si at det føltes riktig å stille opp, men at du er i litt dårlig form. Du kan jo legge på litt feber og at du derfor ikke er i form til drikking. Forbered på at du ikke henger på hele veien fra start. Bruden skal jo være i fokus. I mitt utdrikningslag fikk jeg vite at ene venninnen min var gravid. Det må jeg si ikke var noe særlig. Da ville jeg heller fått den beskjeden tidligere og ikke underveis. [emoji51]
 
Så bra, kjøring er en god unnskyldning. Tror nok jeg også må bruke den litt fremover.
 
Back
Topp