Votter

Himla

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
It's gonna be May 2019
Har noen tips om gode votter til 1åringen? De eneste som fungerer litt er noen strikkede med tommel, men de forsvinner bare i bgh ettersom at de er så små. Har vel mistet 3 ulike votter allerede. Dessuten tåler jo ikke de noe vann, og de fleste i den alderen elsker vel vann :p
 
Åh, jeg sliter også med votter, vi har også noen strikkede noen, men de faller av HELE tiden! Han har lært seg akkurat hvordan han skal riste på hånda for å få dem av også :p Så vi må nok ha noen med strammere strikk i alle fall! Snuser litt på disse her eller noe tilsvarende, men gidder ikke flere bomkjøp, så håper det kommer flere erfaringer her :p
 
Vi har ullvotter fra lillelam med snor i. Mistet mange votter, men disse kommer aldri bort ;) Har bhg vottene fra nøstebarn som nevnt i linken over også, men ikke testet de enda - regnet med de blir prøvd uken her når regner kommer. De virker derimot mye mykere enn de andre litt tykkere vottene vi har. De i butikken sa at foret er litt ekkelt de første gangene fordi det tilpasser seg hånden etterhvert slik at de skal sitte bedre. Men som sagt, vi har ikke testet de enda.
 
Jeg snoker bare jeg, men det finnes jo sånne klemmer man kan kjøpe for å feste vottene til klærne under :) da sitter de fast :)
 
Håper noen har noen geniale ideer, for votter får jeg bare ikke til. Jeg relativt fornøyd med hestra-votter til vinterbruk. De holder hendene varme og tørre, men de minste barna får ikke brukt fingrene i så tykke votter. Tynne votter til høstbruk går av raskere enn jeg får de på. Votteklemmer tror jeg må være for tafatte barn som gir opp lett, mine har bare sett det som en utfordring. :p
 
Vi har hjemmestrikka ullvotter, noen tynne strikka fra hm og to par regnvotter fra Stormberg, med og uten fór. Bruker de strikka inni regnvottene om det er kaldt og det er vått. Funker fint!:happy:
 
Vi sliter også ! Best med de uten tommel synes jeg, men finner ingen av dem som er vanntette. Har kjøpt Didrikson votter med fôr i og vanntette uten på. Minuset er tommel delen på den. Blir litt knotete ...men går seg vel til.
 
Har strikka votter og bruker ufora regnvotter utenpå.
Har også kjøpt vintervotter fra mini a ture, de sitter ganske bra på.

Tenker å kjøpe ett par til men usikker på hvilke, tenker kansje reima sine?

Det er forresten tommel på det som brukes her, blir så sint om hun ikke får skikkelig tak :p
 
Åh, jeg sliter også med votter, vi har også noen strikkede noen, men de faller av HELE tiden! Han har lært seg akkurat hvordan han skal riste på hånda for å få dem av også :p Så vi må nok ha noen med strammere strikk i alle fall! Snuser litt på disse her eller noe tilsvarende, men gidder ikke flere bomkjøp, så håper det kommer flere erfaringer her :p

De så fine ut! Har noen lignende fra name it, men de sitter liksom ikke på. Evt han har lært seg triksene for å få de av :p Men den du linka til er ganske litt mykere enn vår, så mulig det fungerer :)
 
Vi har ullvotter fra lillelam med snor i. Mistet mange votter, men disse kommer aldri bort ;) Har bhg vottene fra nøstebarn som nevnt i linken over også, men ikke testet de enda - regnet med de blir prøvd uken her når regner kommer. De virker derimot mye mykere enn de andre litt tykkere vottene vi har. De i butikken sa at foret er litt ekkelt de første gangene fordi det tilpasser seg hånden etterhvert slik at de skal sitte bedre. Men som sagt, vi har ikke testet de enda.

Er det de vanlige med tommel? Kan ikke se snor når jeg googler de.
 
Jeg snoker bare jeg, men det finnes jo sånne klemmer man kan kjøpe for å feste vottene til klærne under :) da sitter de fast :)

Har faktisk kjøpt slike klyper, men ikke testet de. Spørs om han bare tar det som en utfordring men :p
 
Har strikka votter og bruker ufora regnvotter utenpå.
Har også kjøpt vintervotter fra mini a ture, de sitter ganske bra på.

Tenker å kjøpe ett par til men usikker på hvilke, tenker kansje reima sine?

Det er forresten tommel på det som brukes her, blir så sint om hun ikke får skikkelig tak :p

Min må også ha tommel ja, skal jo få brukt fingrene :D Skal sjekke ut de du nevnte :)
 
Håper noen har noen geniale ideer, for votter får jeg bare ikke til. Jeg relativt fornøyd med hestra-votter til vinterbruk. De holder hendene varme og tørre, men de minste barna får ikke brukt fingrene i så tykke votter. Tynne votter til høstbruk går av raskere enn jeg får de på. Votteklemmer tror jeg må være for tafatte barn som gir opp lett, mine har bare sett det som en utfordring. :p

Hørt mye bra om Hestra, så spørs om vi kjøper det etterhvert her også :)
 
Vi har noen tynne ullvotter, regnvotter med for til våte dager, og reima votter til kaldere dager:) han godtar egentlig votter nå! Men finnes klyper man kan kjøpe og henge de fast på dressen:)
 
Vi har votter fra bare barn, som er "strikkede" med fleecefôr inni. De er både relativt varme, samtidig som jr får til å leke/grave i sanden med dem. Har regnvotter fra Stormberg for å ha utenpå dersom det blir vått.
 
Har kjøpt disse her , tenkte det var praktisk med glidelås, men synes uansett det er noe herk å få dem på. Men de sitter på, i alle fall. er allikevel ikke fornøyd, for både i går og i dag var han iiiiiskald på hendene da jeg tok dem av... Jeg fatter ikke hvorfor? De bør jo være varme nok liksom o_O
 
Back
Topp