Vondt under samleie

SnartMammaTil2<3

Andre møte med forumet
Jeg er 17+5 uker gravid i dag. Jeg og samboer skulle ha samleie for litt siden, men måtte stoppe da jeg fikk intense smerter nede ved skambeinet... Jeg gråt og hadde utrolig vondt. Har aldri hatt slik smerte før, var ikke lik den typiske "livmora vokser smerten"...
nå er det bare ubehagelig, men ønsker ikke at noen skal presse der nede i frykt av at det blir vondt igjen.. Lyttet med angelsound nå i sta, da hørte jeg både hjerte slå og full bevegelse..
Er det grunn til bekymring? Burde jeg kontakte legevakta?
På forhånd takk for svar
 
Jeg er 17+5 uker gravid i dag. Jeg og samboer skulle ha samleie for litt siden, men måtte stoppe da jeg fikk intense smerter nede ved skambeinet... Jeg gråt og hadde utrolig vondt. Har aldri hatt slik smerte før, var ikke lik den typiske "livmora vokser smerten"...
nå er det bare ubehagelig, men ønsker ikke at noen skal presse der nede i frykt av at det blir vondt igjen.. Lyttet med angelsound nå i sta, da hørte jeg både hjerte slå og full bevegelse..
Er det grunn til bekymring? Burde jeg kontakte legevakta?
På forhånd takk for svar

Jeg fikk også vondt under samleie, men byttet stilling og alt ble bra igjen! Kanskje prøve det?
Tok litt tid før jeg også turte å prøve igjen, vent til ubehaget har gitt seg før du prøver på nytt! Kan være leddbåndet i bekkenet som sier i fra at den ikke er så glad i støt etc. For oss hjalp det å ligge i skje... Det skal ikke være farlig og babyen er trygg så lenge du ikke har hatt noen blødninger eller vannavgang!
Jeg kontaktet ikke legevakt, men går ikke ubehaget over ville jeg vurdert det...
 
Det er nok bekkenet ditt som tuller. Ikke farlig. Skambeinet kan være ganske følsomt under en graviditet. Man kunne ikke være nær mitt Skambein med eldste, da skreik jeg rett ut. Jeg hadde ganske bodd bekkenløsning også. Prøv å finn en stilling hvor det ikke går utover Skambeinet.
 
Tenker nok også det kan ha med bekkenet å gjøre. Prøv bakfra, spooning, eller at du ligger på rygg med beina over hoftene hans. :)
 
Bekkenet som krangler. Helt ufarlig.
Men lytt til kroppen og ta pause når det gjør vondt.
Jeg hylte til da jordmor skulle måle magen min pga veldig vondt i bekkenet. Hadde bekkenløsning med låsning, og stort sett alt gjorde vondt.
Det hjalp litt hvis jeg lå på rygg og mannen sto på gulvet med beina mine rundt han, under sex. Men stort sett gjorde alt vondt.
På slutten av svangerskapet måtte vi skrive ned på kalenderen (ikke bokstavelig) nårtid vi skulle ha sex :p
 
Back
Topp