Vondt under ribben på høyre side

LykkeligOss

Flørter med forumet
Er det noen her som har opplevd noe lignende og vet hva det kan være?

Har hatt vondt under nederste ribbena på høyre side i hele dag, nesten som hold, bare litt mer på siden.
 
Er du gravid? I så fall, hvor langt på vei?

Det er mange ting som kan gjøre vondt der, alt fra voksesmerter til en nerve i klem til fordøyelsesbesvær.
 
Sikkert babyen/livmora som presser mot ribbena. Jeg plagdes skikkelig med det med førstemann og begynte rundt slutten av 2 trimester. Skikkelig vondt å sitte etterhvert, og også ligge i sofaen. Når sparkene begynte å komme der i tillegg ble det ekstra festlig. Forbredt på det samme med andremann nå. I uke 25 nå så venter i spenning. Eneste medisin er nok fødsel :)
 
Har heldigvis gått over nå, uten at jeg har gjort noe spesielt. Så var nok bare veldig ømt etter ett eller annet [emoji14]
 
Er det noen her som har opplevd noe lignende og vet hva det kan være?

Har hatt vondt under nederste ribbena på høyre side i hele dag, nesten som hold, bare litt mer på siden.
Ja, har det nå. Spurte legen om det sist. Trolig noen(baby) som klemme godt på levra. Pleier å holde hånda litt der eller legge meg med venstre side ned i sofaen, skifte stilling.. Du må bare avgjøre om smertene er akutte eller ikke.
 
Back
Topp