Vondt på venstre side

lillemaur

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Januarlykke 2019
Er 36+2 i dag og jeg har vondt på venstre side når jeg klemmer på magen. Er liksom mellom navlehøyde og lysken. Kan godt bare være selve lysken som strekkes siden magen fortsatt skal vokse en del, men ville bare høre om det er flere som har kjent det. Knøttet ligger med hodet ned og jeg bærer han veldig høyt fortsatt. Så ikke noe festet hode her, nei ;)

Jeg er ikke så veldig stresset egentlig. La oss kalle det lettere nysgjerrig, he he!
 
Har også hatt vondt på venstre siden av magen er i uke 39+5 og nå sitter jeg på føden. Håper å vite hva det kan være.

Kanskje du må ta kontakt med føden du også.
 
Har også hatt vondt på venstre siden av magen er i uke 39+5 og nå sitter jeg på føden. Håper å vite hva det kan være.

Kanskje du må ta kontakt med føden du også.
Ringte du de pga det? Det er ikke som en kynner, og kjenner det når jeg stryker/trykker lett på magen.
 
Ja jeg ringt og de hadde mistanke om morkake. Har tatt en del prøver og UL. Venter på svar. Smerter har ikke blitt verre heldig hvis.

Hvordan prøver tar de? Hva gjør de med det?
Jeg er ofte øm der jeg vet morkaka er, har sagt det til jm en gang men fikk ikke noe særlig respons, forsto det som om at det ikke var noe farlig. Men nå skal det sies at tuttifrutti ligger med føtterne mot morkaka, så det er den som får igjennomgå når hun sparker.
 
Hvordan prøver tar de? Hva gjør de med det?
Jeg er ofte øm der jeg vet morkaka er, har sagt det til jm en gang men fikk ikke noe særlig respons, forsto det som om at det ikke var noe farlig. Men nå skal det sies at tuttifrutti ligger med føtterne mot morkaka, så det er den som får igjennomgå når hun sparker.
De tokk blod prøver og Ul og det var noe med de prøvaende så nå venter jeg på lege.
 
Jeg er fortsatt øm når jeg klemmer/stryker lett. Og det er ikke lysken min...tror jeg hadde fått D i anatomi! Men usikker på om jeg trenger å ta det opp med noen. Har ikke time hos jordmor før neste tirsdag.
 
Sånn har jeg hatt det også, har bare antatt at sånn skal det være ;) men nå kjente jeg at jeg ble litt småbekymret om det kan være morkaka!!!
 
Sånn har jeg hatt det også, har bare antatt at sånn skal det være ;) men nå kjente jeg at jeg ble litt småbekymret om det kan være morkaka!!!
Det er bare å ta en tel til føden så slipper du å bekymret deg. Jeg ble innlagt siden jeg hadde høy crp og proteiner i urin. Skal ta ny UL i morgen for å se nøy på morkaken. Smerten er fremdelse der blir verre når magen blir hardt. Tatt paralgin forte og skal prøve å sove.

Håper det skal gå bra med deg
 
Jeg hadde det samme sist gang, antok at det var barnet som lå og klemte på lysken. Denne gangen har jeg hatt de samme smertene, men har hatt bekkenløsning og veldig stram muskulatur, antageligvis pga. stramme kynnere i muskulaturen nede ved symfysen. Morkaka mi ligger foran, men høyere oppe, så det er hvertfall ikke den denne gangen eller sist gang for den del.
 
Det er bare å ta en tel til føden så slipper du å bekymret deg. Jeg ble innlagt siden jeg hadde høy crp og proteiner i urin. Skal ta ny UL i morgen for å se nøy på morkaken. Smerten er fremdelse der blir verre når magen blir hardt. Tatt paralgin forte og skal prøve å sove.

Håper det skal gå bra med deg
Hvordan går det med deg? I kveld har jeg fått småstikk i samme området, og når jeg prøvde å løfte en handlepose i butikken i stad, så var det vondt. Kvier meg litt for å ringe føden. Vil ikke virke helt hysterisk... :(
 
Hvordan går det med deg? I kveld har jeg fått småstikk i samme området, og når jeg prøvde å løfte en handlepose i butikken i stad, så var det vondt. Kvier meg litt for å ringe føden. Vil ikke virke helt hysterisk... :(

Ohhh!! Var forsiktig med løfting :). Det kan være muskel strekke. Blir det vondere så får du ringe.
Det går greit de har satt igange fødsel og fått smertestillende. Det var deilig å slippe smerter i natta. Nå venter vi på hva som skjer i morgen.
 
Jeg ringte føden i går kveld, men jordmoren mente det ikke var noe farlig. Våknet nå for litt siden, og det gjør fortsatt vondt. Kommer i sånne pulserende tak som er nok til at jeg syns det er ubehagelig. Hvis det fortsetter senere, så tror jeg at jeg vil inn å snakke med noen. :(

Godt å høre at du er satt i gang! Blir spennende å følge deg nå. Masse lykke til :)
 
Jeg ringte føden i går kveld, men jordmoren mente det ikke var noe farlig. Våknet nå for litt siden, og det gjør fortsatt vondt. Kommer i sånne pulserende tak som er nok til at jeg syns det er ubehagelig. Hvis det fortsetter senere, så tror jeg at jeg vil inn å snakke med noen. :(

Godt å høre at du er satt i gang! Blir spennende å følge deg nå. Masse lykke til :)

Ohhh uff det er ikke greit å ha vondt.
Vi få håpe det ikke blir så ile for deg.
Ja det er spennende her. Har katetene på og håper på den detter ut snart.
God bedring
 
Lykke til mam2be. Jeg vurderer å ringe føden selv :-/ det er verst om natta og morgenen her.
 
Back
Topp