Vondt på høyre side - hva kan det være?

Vestagder

Betatt av forumet
Har så langt hatt eg ganske problemfritt svangerskap (ca 21 uker), men i dag er ingen god dag.

Helt siden jeg våknet i dag har jeg hatt mye vondt på høyre side, helt nede fra ca der jeg mener høyre eggstokk ligger og op til rett medenfor ribbeina på høyre side. Har kjent det mer eller mindre hele dagen - men forsterkes når jeg tisser (sitter da som regel litt foroverbøyd, gammel vane), når jeg går med høyre fot (går jo med begge beina da :laughing001, men det trigges for hvert skritt jeg tar med den foten, og da jeg tidligere i dag skulle kjøpe nye gravidbukser ble det mye grimaser i prøverommet når jeg skulle trø i og ut av buksene jeg prøvde, fordi hver gang jeg løfter knærne høyt/mot magen, så gjør det vondt.

Tok et par paracet i fem-tiden, det tok toppen av smertene for et par timer, men nå kjenner jeg det godt igjen.

Første svangerskap, så jeg har lite å sammenligne med fra tidligere. Noen som kjenner igjen hva dette kan være? Noe å ringe legevakten for, liksom, eller bare vente og se det an?
 
Hvordan har blodtrykket ditt vært, og har du hatt protein i urinen? Tenker litt på svangerskapsforgiftning for jeg hadde smerter der også, men kastet også opp samtidig..
 
Tajkk for svar!
Har bare målt blodtrykket to ganger, og forrige gang er nok ca en måned siden, men begge gangene var det helt fint.
Har levert urinprøve også bare to ganger (samtidig som blodtrykk), og da var også de normale.
Har ikke kastet opp eller noe. Føler meg litt bedre nå i kveld (men har jo stort sett ligget i ro foran tv'n), så om jeg ikke blir verre så ser jeg nok heller an i morgen tidlig hva jeg gjør. Svangerskapsforgiftning har jeg ikke tenkt på før du nevnte det nå, men vet jeg bør være obs dersom det kan være uvi, fordi det lett kan utvikle nyrebekkenbetennelse når en er gravid.
 
Hvordan går det med deg idag?

Takk som spør Ganske likt i dag, men vondere oppe i høyre side ved ribbeina når jeg tisser, så jeg ringte legevakten for å rådføre meg med dem. De anbefalte meg å ta en sjekk, så da gjorde jeg det. Ingen utslag på CRP eller urinprøve, men ellers lite fornuftige svar å få fra den unge legen som virket veldig usikker. Jeg slår meg til ro med at det i hvertfall ikke er uvi eller noe siden prøvene var ok, og satser på at det bare er ligamentsmerter som snart gir seg. Får kontakte fastlegen senere hvis det vedvarer.
 
Har så langt hatt eg ganske problemfritt svangerskap (ca 21 uker), men i dag er ingen god dag.

Helt siden jeg våknet i dag har jeg hatt mye vondt på høyre side, helt nede fra ca der jeg mener høyre eggstokk ligger og op til rett medenfor ribbeina på høyre side. Har kjent det mer eller mindre hele dagen - men forsterkes når jeg tisser (sitter da som regel litt foroverbøyd, gammel vane), når jeg går med høyre fot (går jo med begge beina da :laughing001, men det trigges for hvert skritt jeg tar med den foten, og da jeg tidligere i dag skulle kjøpe nye gravidbukser ble det mye grimaser i prøverommet når jeg skulle trø i og ut av buksene jeg prøvde, fordi hver gang jeg løfter knærne høyt/mot magen, så gjør det vondt.

Tok et par paracet i fem-tiden, det tok toppen av smertene for et par timer, men nå kjenner jeg det godt igjen.

Første svangerskap, så jeg har lite å sammenligne med fra tidligere. Noen som kjenner igjen hva dette kan være? Noe å ringe legevakten for, liksom, eller bare vente og se det an?
Hei. Jeg har akkurat det samme som deg. til å begynne med klarte jeg til tider nesten ikke gå fordi det gjorde fryktelig vondt ved bevegelse med høyre fot. Jeg dro til lege for å få undersøkt i tilfelle noe vart galt; svangerskapsforgiftning, blindtarmbetennelse, gallestein etc... men urinprøve var normal og det var blodprøvene også. så de fant ikke ut noenting egentlig.
- Jeg har morkaken liggende på høyre side, jordmor har for 14-dager siden undersøkt den med UL for å se om noe var galt der; men alt ser fint ut.
konklusjonen er: hos meg kommer nok smerten av noen form for muskulære smærter/og eller evt låsninger etc i bekken. Jeg plages med bekkenet så mest trolig stammer min smerte derifra. Jeg har hadd det slik i noen uker nå og har det fortsatt. men de første dagene da dette oppsto var aller verst, nå kjenner jeg at smerten er der men den er ikke like intens. kjenner den b.la godt om natten ved bråe bevegelser.
- Ellers er dine beskrivelser prikk lik mine. (jeg er 25+3 nå)
- håper det går bedre med deg:)
 
Hei. Jeg har akkurat det samme som deg. til å begynne med klarte jeg til tider nesten ikke gå fordi det gjorde fryktelig vondt ved bevegelse med høyre fot. Jeg dro til lege for å få undersøkt i tilfelle noe vart galt; svangerskapsforgiftning, blindtarmbetennelse, gallestein etc... men urinprøve var normal og det var blodprøvene også. så de fant ikke ut noenting egentlig.
- Jeg har morkaken liggende på høyre side, jordmor har for 14-dager siden undersøkt den med UL for å se om noe var galt der; men alt ser fint ut.
konklusjonen er: hos meg kommer nok smerten av noen form for muskulære smærter/og eller evt låsninger etc i bekken. Jeg plages med bekkenet så mest trolig stammer min smerte derifra. Jeg har hadd det slik i noen uker nå og har det fortsatt. men de første dagene da dette oppsto var aller verst, nå kjenner jeg at smerten er der men den er ikke like intens. kjenner den b.la godt om natten ved bråe bevegelser.
- Ellers er dine beskrivelser prikk lik mine. (jeg er 25+3 nå)
- håper det går bedre med deg:)

Godt å høre andre har hatt det samme, uten at det der heller tyder på at noe er galt. Jeg har morkaken foran.
Jeg er mye bedre i dag, og har ingen «vondter»
når jeg tisser i dag, så da satser jeg på at det bare var noe forbigående. Har ikke hatt plager med bekkenet så langt, og håper jeg slipper det videre også.

Lykke til videre i svangerskapet ditt, håper du ikke blir verre du heller :)
 
Back
Topp