Vondt i tannkjøttet

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Våknet nettopp nå og har ekstremt vondt i tannkjøttet oppe langt bak. Tok en tannpirker å rota litt opp i der, begynte å fossblød. Det klør og verker. Flere som har det sånn?
 
Ja, så fort jeg pirker i tannkjøttet, så sil blør jeg! Utrolig skjør! Itillegg kommer det en visdomstann, typisk at den kommer nå!
 
Nå er kl 04 og det gjør SÅ vondt :(
 
Er veldig vanlig å ha hovent tannkjøttet og blø mye når man er gravid. Men er det helt bakers KAN det jo også være en visdomstann. Jeg fikk skikkelig tannverk av den ene visdomstanna mi, for den lå under tannkjøttet og hadde ikke plass til å komme opp. Måtte operere ut to stykker og trekke de to andre. Det var ikke så ille som det høres ut:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Alle mine visdomstenner har kommet ut. Har nettopp vært hos tannlegen og da var alt fint, utenom at jeg blødde og at tannkjøttet var litt betent.

Hun sa det var vanlig i svangerskapet og at det pleide å gi seg etter 8.mnd. Jeg skulle komme inn igjen i mai.

Nå bare verker det og klør i mellom to tenner.
 
Tannlegen min kalte det for noe jeg ikke husker. men jeg blør hver gang jeg pusser tenna, sånn er det bare:-/
 
Det heter lingvisitt noe :/
 
Jeg blør også mye når jeg pusser tennene, har gjort det siden 3. mnd. Vil anbefale å bruke munnskyll, da blir det ikke så fort betent :)
 
Tannkjøttbetennelse, eneste som hjelper er å holde det rent med tanntråd/pirker og pusse godt. Er veldig vanlig under graviditet.
 
Det er veldig mye bedre i dag!
 
Back
Topp