Vondt i ørene

Lillelima

Limaaa
Lillemor har siden 2mnd vert flink å legge seg for natta. Dvs hun har som regel sovnet for kvelden til kl 22,og da sovet til morgen.
Siste uken har hun styret fælt. Sovner som hun bruker,men våkner etter en halvtime og da vil skriker hun og jeg må ta henne opp. Hun tar seg til ørene. Er tydeligvis trøtt,og sovner fort igjen,men blir noen slike runder for hun sovner skikkelig. Så våkner hun igjen midt på natta og bare hyler. Virker som hun har vondt.
På 6mnd kontroll sa legen hun hadde så mye ørevoks at hun klarte ikke å se inn i ørene. Fikk da beskjed om å dryppe med olje. Skulle ha sjekk av ørene om en mnd.
Legevakta sier så lenge hun inne har forhøyet crp gir de ingenting for ørebetennelse.
Jeg trur ho har vondt i ørene sine.
Noen med tips her?
 
Har du prøvd med saltvann i nesa? Det henger jo sammen hele det systemet, ellers så paracet og heve hodeenden.
 
Saltvannsdråper i nesen er det legen anbefaler hvertfall. i tillegg lurt å være forsiktig når man bader så det ikke kommer badevann inn i ørene.
 
Det kan ikke "bare" være tenner som er på vei da..? Det du beskriver høres mye ut som mi jente for tida, og fortennene bryter snart igjennom her (krysser iallfall fingrene for at det skjer snart). Tar hun seg til ørene ellers på døgnet også? Eller er det kun når hun er trøtt?
 
Det kan ikke "bare" være tenner som er på vei da..? Det du beskriver høres mye ut som mi jente for tida, og fortennene bryter snart igjennom her (krysser iallfall fingrene for at det skjer snart). Tar hun seg til ørene ellers på døgnet også? Eller er det kun når hun er trøtt?

Tenker også tenner.men er ingenting i munnen så tyder på at de er på vei.
Hun tar seg ikke til ørene på dagtid når hun er våken. Blir ikke klok...
 
Tenker også tenner.men er ingenting i munnen så tyder på at de er på vei.
Hun tar seg ikke til ørene på dagtid når hun er våken. Blir ikke klok...

Jeg har lest at når babyer tar seg til ørene betyr det at de er trøtte. Jenta mi gjør det ganske ofte, men det kan jo likevel bety noe annet når di jente gjør det da :) du kan jo prøve å smøre på litt dentinox eller liknende når det står på som verst? Det har god effekt her, og det vil jo avsløre om det er tennene hun plages med eller ikke.
 
Back
Topp