Vonde bryst!

Jeg fikk en liten gutt for en uke siden, og vi har slitt en del med Ammingen. Nå har jeg fått veldig vonde bryst og det kjennes ut som en kul på siden. Jeg pumper ut melken ofte, men føler ikke det blir noe bedre! Noen som har noen tips eller vet hva det kan være? :)
 
Prøv å legg haken til babyen mot der kulen er. De melkekanalene på den siden tungen til barnet er tømmes best. Prøv å massere med håndflaten eller langsiden av en finger (ikke fingertupp) i lange drag ut mot brystvorten. Ikke masser uten at utdrivningsrefleksen er godt i gang. Prøv å tøm brystene godt noen ganger. Hold de varme og ikke ha stram bh eller med spiler.
 
Høres ut som tett melkegang, følg tipset i innlegget over.
 
Hvis rådet over ikke virker: tøm brystet helt etter amming med pumpe mens du prøver å masere det ut. Virker det ikke kan det være en abcess og brystbetennelse. Isåfall bør du ikke masere kulen. Ta isåfall raskt kontakt med lege og få henvisning til ultralyd av brystet. Har du sår på brystvortene? Bare å sende PM om du har spørsmål. Jeg har vært igjennom det meste av ammeproblemer.....
 
Back
Topp