Voksentur til hellas eller kroatia?

guttemammaen

Forelsket i forumet
jeg og min mor skal bestille Syden tur til høsten (august/ begynnelsen av september). Vi er usikker på om vi skal dra til hellas eller kroatia. Jeg har selv vært på platanias og likte meg veldig godt der. Jeg har aldri vært i kroatia. Min mor har aldri vært i syden, så for henne er nok alt spennende. Har dere noen anbefalinger? Hellas eller kroatia? Jeg er veldig takknemlig for hotelltips også:flower
 
På den tiden i Kroatia kan dere møte på Bora-vinden, men dere kan jo selvfølgelig også være veldig heldige. Hvor i Kroatia tenkte dere? Vi har hus i Kroatia, og er forelsket i landet. [emoji5] Vi skal være der i hele juni + litt til. [emoji16]
 
Kroatia uten tvil :D
 
Det jeg har sett på i kroatia er reiser til makarskars riviera (apollo), men dersom været er ustabilt der da er det kanskje litt dumt!
 
Det er i området hvor vi holder til. [emoji5] Utrolig fint og koselig der. Hyggelige mennesker, aldri bråk (aldri vi opplevd i hvert fall), billig mat og drikke. Det er noe magisk med Kroatia. [emoji173] Vi reiser alltid i slutten av mai/juni, da er det ikke altfor varmt enda, og det har som regel sluttet å regne så mye. I august/september er det også greie temp., og ikke altfor mye folk lenger, men været kan igjen være litt mer ustabilt.
 
Har drømt om å reise dit i mange år, og vil helst reise dit når det ikke er så mye folk. Hva er å anbefale av opplevelser der? Hvordan er været der når d e ustabilt? Er det bare vind eller kan det være regn og kaldt? Er det langvarig? Mulig jeg finner ut av det dersom jeg googler, men det er kjekt å høre med mennesker som kjenner til stedet!
 
Har drømt om å reise dit i mange år, og vil helst reise dit når det ikke er så mye folk. Hva er å anbefale av opplevelser der? Hvordan er været der når d e ustabilt? Er det bare vind eller kan det være regn og kaldt? Er det langvarig? Mulig jeg finner ut av det dersom jeg googler, men det er kjekt å høre med mennesker som kjenner til stedet!

Det er helt fantastisk, så du burde reise dit en eller annen gang i hvert fall. ☺ Kroatia er jo kjent for sine fantastiske strender med sitt krystallklare vann (kun rullesteiner på strendene, på godt og vondt ).

Det er ikke den beste shoppingen i denne regionen, men en times tid unna ligger Split (der hvor dere mest sannsynlig lander), her er det bedre shoppemuligheter. ☺ I Makarska er det et stort område med masse boder/telt, artig å ta seg en titt. De fleste landsbyene bugner over av koselige restauranter med deilig mat og drikke, hyggelige strandbarer og live musikk.
Man kan gå langs strandpromenaden til de fleste landsbyene i nærheten, slik at man enkelt kan oppleve flere steder. De har også båtturer som de arrangerer (en dagstur hvor man som regel får servert fisk, og så mye vin du ønsker inkl. i billettprisen), her har de enkelte stedene faste ruter ut til øyene hvor man tilbringer noen timer før man reiser tilbake igjen. Ellers så kan man bestille fjellturer, og se naturparkene (Krka er et must om dere har tilgang på bil)

Om dere skulle møte på Bora, så er dette en sterk vind. Den kan føre med seg litt regn, men det er som regel bare en kraftig varm vind. Dette varer opp mot en ukes tid. Det er ikke gitt at denne kommer altså, men den kommer som regel en gang på tidlig sommer, og en gang på sensommer/tidlig høst.
 
Det høres fantastisk ut! Tusen takk for flott svar! Kjenner at jeg får lyst til å reise dit med en gang.
 
Nå er vi i full gang å skal bestille, men jeg har aldri vært i kroatia så jeg er litt skeptisk til å prøve noe nytt. Vi skal være borte i to uker, så jeg vil jo at det skal bli best mulig. Akkurat nå står det mellom makarska eller platanias/rethymnon på kreta. Hva hadde dere valgt? Vi ønsker å slappe av, nyte god mat, fint vær og flotte omgivelser.
 
Så jeg kan ikke bli skuffet dersom vi drar til kroatia;):happy:?

Haha, så litt for sent at jeg allerede har svart på denne tråden. ☺️ Både Hellas og Kroatia er flotte alternativer altså, men mitt hjerte vil nok alltid tilhøre Kroatia. ;)
 
Hvar er fantastisk!
 
Back
Topp