Vognpose eller ikke?

Oktobermor2018

Andre møte med forumet
Hei! Jeg kjøpte meg en Phil & Teds Sport V5 vogn og bag som jeg kan bruke fra nyfødt til 6 måneder. Problemet med denne bagen er at den er så smal og liten! Den er L74xB29 cm og jeg finner ingen vognposer som passer til den. Terminen min er i oktober og lurer på om man virkelig må ha en vognpose eller om det holder med lammeskinn, godt påkledd, dyne og ullteppe?

577504.jpeg

Er førstegangsfødende, så jeg vet ikke helt hva som er lurt og ikke. Vil jo ikke at han lille skal fryse heller :)
 
I bagdelen synes jeg dyne og lammeskinn funker minst like godt. Med et ullteppe, ulldress og stormtrekket i tillegg kan du regulere etter temp.
I sportsdelen synes jeg pose er et must
 
Du kan kjøpe en bilstolpose om du vil ha en pose som er litt mindre. Siden du kommer til å ha babyen oppi der om vinteren er det absolutt en investering :)

Vi hadde Risarosa til vår vinterbaby som du også vil få plass til oppi der, men det er jo ikke sikkert du vil bruke så mye penger på en pose. Nå arver lillesøster posen, så jeg angrer ikke på at jeg kjøpte den.

Pose blir mye lunere enn dyne.

Ellers går det an å bare stappe en vanlig vognpose fra Voksi eller Easygrow litt sammen i fotenden.
 
Du må ikke ha pose! :)
Et bagdel er ganske tett og det blir derfor fort varmt i den, ugunstig om sommeren, men gunstig om vinteren :p
Hvis du velger å bare bruke lammeskinn og teppe er det viktig å kle babyen godt da, selvfølgelig.
Og ha slike votter, siden de gjerne makker hendene opp fra under teppet :)
Jeg synes ideen med bilstolpose som er nevnt over her var en veldig god ide!
 
Jeg har dobbel viking. Den har liten bag, men fikk fint en easygrow vinterpose nedi i vinter. Hadde ikke klart meg uten pose :)
 
Og, det er ikke alle unger som liker vogna, så ikke stress med det før du vet at dere bruker den [emoji6] fikk oktoberbarn i fjor, tror vi brukte bagdelen max 10 ganger før den ble skifta ut med sportsdelen og oppreist sittestilling rundt 4-mnd alder, da ble vogna godtatt under tvil....8mnd nå og vogna godtas fremdeles kun når ho er våken og opplagt.... [emoji18]
 
Til nr1 som er født i februar brukte eg dyne og kjøpte vår/høst pose når hu skulle over i sportsdel. Til nye som kommer i oktober kommer eg til å kjøpe vinterpose. Bare fordi eg føler det er enklest[emoji28]
 
Fikk barn i slutten av september, jeg brukte bare skinn og dyne hele vinteren. Ekstra pledd og trekket til bagen når det var kaldt. Vi hadde en voksi urban, og den tok hele bagen. Testa bilstolposen, det er et bedre alternativ i liten bag. Men uansett like greit med dyne når de er så små Bytta til posen da vi begynte med sportsdelen,
 
Back
Topp