Vognpose? Dyne? Begge?

Vi har likt best å bruke vognpose i vogna, evt med ekstra teppe. Det er godt å kunne ha en pose som kan snurpes godt rundt hodet :) Dyne i senga.
 
Vi har brukt vognpose i vogna, synes det har gått veldig bra. Kommer til å gjøre det samme med lillebror også. Tenker at det vil være mye lunere med en pose enn en dyne bare på vinteren hvertfall. :)

I senga har vi brukt dyne eller teppe :)
 
Vi brukte begge deler. Vognpose på vinteren og dyne på sommer. Blir å gjøre det samme nå.
 
Jeg brukte dyne til førstemann, men han var født på våren. Nå har jeg siktet meg ut en vognpose, siden dette blir er høstbarn❣️
 
Vi har brukt pose. Synes det er mye mer praktisk: kan ikke sparkes av, vår posen er tynnere enn dyne, men varmer like godt, føttene er inni posen uansett ben bevegelser, lettere å brette den godt opp mot og rundt ansiktet.
På vinteren har pose vært mye varmere enn dyne og gull verdt på kalde vinterdager.
 
Brukte dyne med første, da den første tiden var på sommeren, og det var så varmt.
Nummer to kom i mars, så da brukte vi pose.
Nå har vi termin sent i september, så går for pose nå også. Har kjøpt dunpose fra voksi :)
 
Samme som mange skriver over her - dyne eller teppe for å få inn mer luft om sommeren, og pose høst/vinter/vår. Har en lammeskinnspose der hele den øverste delen kan tas av, slik at det bare blir igjen et lammeskinn til å ligge på. Det kan brukes i kombinasjon med dyne hvis det blir varmt i starten.
 
vognpose blir det nok her. :) fikk høst barn sist og brukte vognposen hele tiden. byttet bare mellom sommerpose og vinterpose.
 
Vi brukte bare teppe sist på sommeren, holdt fint. Og på vinteren vognpose fra voksi med dun, evt, et teppe inni for å lune litt. Har hatt korthåret saueskinn i bunn av vogna hele året:)
 
Dyne på sommeren, pose om vinteren. Så lillemor får pose.
 
Har tenkt å kjøpe pose, fortrinnsvis med forlengerdel slik at den kan brukes til soving i barnehage også etter hvert.
Til sommeren ser jeg for meg å bruke dyne, men kan godt hende det vil være behov for en sommerpose.

Har ikke noe erfaring fra før men jeg tenker slik at det vil være lunere med pose når barnet er såpass lite på vinteren. Det blir vel tett med dyne og teppe over også men jeg syns pose virker best ut fra tidspunktet barnet skal bli født på så da blir det nok innkjøp av det.
 
Hva har dere tenkt å bruke/brukt før på forrige barn? :)
Dyne i dypvogna. Og lammeskinn under. Syns det blir for trangt med vognpose.
Og bilstolpose i bilen. Mulig vi bruker den litt i vogna også, om dyne kjennes for kaldt.
 
Vi har bilstolpose, vinterpose og sommerpose fra før som vi kommer til å bruke denne gangen også (mulig jeg kjøper ny sommerpose da den vi har er blitt solbleket). Lammeskinn i bunn.

Bilstolposen kan fint brukes i vogna også. Bør kanskje ha et godt ullpledd til de kaldeste dagene.

Prøvde dyne til førstemann, men syns det bare ble upraktisk. En stor fordel med pose er at det bare er å åpne glidelåsen og brette posen til side. Syns også det blir lunere når det er noe rundt hodet.
 
Har kjøpt voksi urban pose. -40% på barnashus :Heartred
 
Back
Topp