Vogn? Aktive turfolk+knØtt= aktive babyfolk, MED vogn: noen ERFARINGER med følgende?;

Ballerinaen-b0lle2B

Betatt av forumet
Vi har titta på to ulike joggevogner som vi tror kommer til å passe våre behov ganske så bra. Utfordringen er egentlig å ta et valg MELLOM disse to, håper kanskje noen her inne har noen tanker eller erfaringer med disse vognene eller tilsvarende?

Vi vurderer følgende Britax BOB Revolution Pro(med bag, som jeg ikke har sett live enda). Denne virker svært solid og har VELDG god demping, og en stor sportsdel som jeg ser for meg varer lenge. Denne vogna har litt store hjul ift andre alternativet(vi liker str på hjulene godt!), men vi tror den skal få plass i bilen v siden av hundeburet(skal selvfølgelig sjekkes før avgjørelsen er endelig).
1d181f1ea71ec459b54ae331b4ec1b3b.jpg

https://m.babyshop.no/bob-revolutio...MI8rmzzbP12AIVqynTCh3cVQRxEAQYAyABEgIgtfD_BwE

Største minuset med BoB vogna er at du ikke kan ha barnet mot deg når bag-delen er for liten for barnet, da det er kun en veis mulighet på 3-hjulinger.

Andre alternativet vi sikler på er Tfk joggster adventure. Den virker også svært solid og har tilfredsstillende demping. Hjulene er lufthjul, med passe str og den er perfekt str på sammenlagt. Den store fordelen med denne vogna er at en KAN kjøpe en multiX bagdel slik at barnet kan sitte oppreist mot deg, dersom det er tidlig ute for å reise seg/ville sitte opp, men samtidig for liten for å sitte i sportsdel.
49bf05e27ca5507f1875fd938bdd49dd.jpg

5fd6c4a91e7d9eea87d353c9a3f89652.jpg

https://www.barnashus.no/tfk-joggster-adventure-komplett-med-ligge-og-sittedel-tap-shoe.html

Sportsdelen på TFK opplever vi som tilsvarende som Bob vogna ift str. Den har dog en LITT bedre løsning på å stille inn sove/sittestilling (egentlig bagatell, da det er utvendig «stramming» på begge).
Prisen er ca samme på begge vognene.
Blir selvfølgelig dyrere om det også skal investeres i en multiX bag i tillegg(2800kr), men ønsker ikke kjøpe den som hardbag fordi jeg synes ikke den blir «lun» nok til nyfødtKnøtt. +en vet ikke om barnet har vokst fra baggen når det begynner å vil sitte, og da er det greit å kunne velge å kjøpe en ekstra bag eller ikke, vs å gå over til sportsdelen.

Noen tanker?
 
Har ingen erfaring med nr 1. Men hadde /har tfk. Før kjøp likte jeg ikke det at ungen var snudd bort.

Det har aldri vært et problem. Da dem bytter er dem men nysgjerrig på verden enn foreldrene.

Hadde multi x bag. Den var veldig bra.

Vi hadde også adapter til bilstol i starten. Med vinterbaby likte jeg hard bag best i starten. Så multi x baggen ble ikke i bruk for etter hvert. Husker ikke helt hvorfor.

Vi har brukt den på senter, asfalt, grus, stier, traktor/lysløypeveier i skogen. Lett å kjøre og løfte hjulene kan tas av hvis man skal reise langt. Vi hadde Volvo v50. Med den vogna og hund bak uten å ta av hjul.
 
Jeg tror du vil digge uansett hvem du velger! Jeg hadde Britax b motion 3 (sportsvogn, men ikke joggevogn da den ikke har håndbrems) og har virkelig ELSKET den! Brukt til ALT! Nå har jeg kjøpt TFK (til tvillinger vel Og merke) og den er det nærmeste jeg har kommet til den britaxen og jeg elsker den også!! Vil anbefale deg å prøve de i butikk, for da får du «følelsen». :D
 
Ikke for å forvirre dere med et nytt alternativ, men vi er superfornøyde med babyjogger summit x3 joggevogn (store hjul, liten sammenlagt, håndbrems o.l). Den får også plass ved siden av et stoooort hundebur i Passat (tar av hjulene enkelt og dytter de inn). Det eneste negative er at man ikke kan justere håndtaket..

Av de to du har nevnt over, ville jeg valgt britax BOB revolution pro, såfremt den får plass i bilen deres :)
 
Vi er moderat aktive friluftsfolk, men har en ganske stor hund og går mye i skogen etc. :) Spent på om vi klarer å opprettholde når vi får en liten snart!

Vi kikket og lurte lenge, og valgte TFK Joggster Adventure. Får akkurat plass ved siden av hundeburet i vanlig stasjonsvogn og har en masse fine løsninger - som multi-x-bag :) Synes den virker å være en flott allroundvogn, passe sporty og passe pen.

Prøvde BOB-vogna i butikk også, utrolig skuffet. Den virket god for terreng med dempingen osv, men synes den hadde skikkelig "plastikkfølelse" og føltes mye større og mer uhåndterlig enn TFK'en. Likte den rett og slett ikke så godt.

TFK har jo også egen enda mer sporty variant med de fleste samme løsningene, har dere sett på den? Tror den heter TFK Joggster Sport.

Vanskelig å handle vogn syntes vi, har jo ingen erfaring fra før. Regnet ikke med å finne den perfekte vogna. Tror vi fant den som passer oss best, og gleder oss til å ta vogna i bruk :) Lykke til!
 
Jeg har venner som er aktive turfolk og har TFK og de er veldig fornøyde.

Den andre har jeg ikke hørt om :)

Vi er også glad i tur, men ikke på et veldig høyt nivå. Men vi kan godt gå noen timer på gode skogsveier, eller generelt ikkeasfalterte veier. For oss har både Simo og Babyjogger city mini GT fungert til det bruker. Men babyjogger-vogna er ikke noe tess på stier med masse røtter og steiner osv. Simoen med lufthjul derimot, kom seg fram overalt :)
 
Takk for god og utfyllende respons alle sammen![emoji120][emoji51] I mangel på kunnskap om hvordan jeg «quoter» alle i en post, skriver jeg en enkel post i tråden her; i går og idag er det som dere kanskje vet 25% avslag på BarnasHus(for medlemmer, men det blir du jo enkelt[emoji106][emoji122]) og da endte vi opp med å investere i TFK joggster adventure vogna [emoji51][emoji108] Vi valgte også å kjøpe med multiX bagdelen i tilfelle vårt knØtt er «forut» for alderen og trenger å sitte opp før den kan bruke sportsdelen. Tenkte det var en grei investering når det var noe avslag;) Fikk da totalt hele pakken for 8773kr(hardbag,sportsdel,multiXBag og hjulsettet)(som faktisk er 100kr+ billigere enn ordinærpris på hardbag+sportsdel og hjulsett, altså UTEN multiXbag’en). Vogna blir nok liggende i eskene en stund til fremover, men vi er foreløbig svært fornøyde og SPENTE på valget[emoji85][emoji7]

Vi var først å tittet på bagdelen som var bestillt inn til BOB vogna, og den var egentlig veldig fin også. Det STORE minuset ble for meg at sportsdelen måtte sitte fast i hjulstellet samtidig som bagdelen ble brukt. For meg ble det for klumpete og rart, litt ekstra vekt jeg ikke ønsker, samt det er lett å skade/skitne til sportsdelen før den faktisk er nyttig i bruk i seg selv. Det syns jeg blir litt kjedelig, for den hadde jo så flotte farger (knall grønn[emoji51]), og da ville det jo vært ekstra fresht med en helt NY sportsdel når den først skulle bli tatt i bruk.(om dere forstår hva jeg mener). I tillegg fant vi ut at det ikke ble noen kurv under vogna dersom vi skulle finne ut å kunne ta av sportsdelen mens bagdelen var i bruk, det ble også et stort minus... Det skal sies at personalet på jobb igår når vi var innom den konkrete butikken var noe uerfaren/«kunnskapsløse» (om akkurat den vogna hvertfall), så de var ikke noe særlig til hjelp. Hadde nok vært bedre om eieren av butikken var der, for hun var dyktig!! Meen vi måtte bare ta en avgjørelse, og med 25% avslag ble det ganske «enkelt» for oss igår.

Ellers ble det investert et par andre «småting» siden det først var 25% rabatt; ullunderlag, solskjerm og regntrekk til vogna, madrass til sidesenga, neonate babymonitorsystem m cam og close caboo bæretøy[emoji120]

Det svir litt i pengeboka, men FY så spennende tid dette er også[emoji51][emoji120][emoji847]
 
Back
Topp