Vitaminer

Ennovy89

Forelsket i forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
Hvilke vitaminer og/eller kosttilskudd tar dere og når begynte dere å ta de? Hva med jod?
Kjøpte dere "ferdige" pakker fra apoteket til gravide, hvilken evt?
 
Jeg tar vitamin d og jern.. har jod liggenes, men tar ikke noe ekstra tilskudd da d ser ut som jeg få ri meg nok gjennom kost
 
Tar vitaminer for gravide, kjøpt fra apotek. Begynte med å ta disse fra positiv test.
 
Tar omega 3 og jern. Tar ikke noe utenom,da lege ikke har bedd meg gjøre det :)
 
Tar vitamin C og Vitamin D. Vit.C mest fordi den smaker godt:hilarious: Burde sikkert ta omega 3 også, men jeg blir gående å gulpe fiskeolje hele dagen og det orker jeg ikke.
 
Tar vitamin C og Vitamin D. Vit.C mest fordi den smaker godt:hilarious: Burde sikkert ta omega 3 også, men jeg blir gående å gulpe fiskeolje hele dagen og det orker jeg ikke.
Du, jeg merker ingenting til det :) er som jeg ikke har tatt. Ellers kan du ta det før du legger deg :)
 
Jeg tar bare multivitaminer.
 
Skal ta jern og vitamin d ifølge legen, men jeg spyr sånn av de jerntablettene noen som vet om jeg kan ta levaxin og jern samtidig, ikke så kvalm på kvelden, så mulig det funker å ta tablettene da
 
Tar tran og jern daglig. Folat og jod tar jeg nå annenhver dag, men kommer til å slutte med folat når boksen er tom. Tar også litt ekstra vitamin d 40 mcg hver 4. dag fordi jeg har erfart fra tidligere at jeg blir litt lav på vitamin d utover vinteren selv om jeg tar tran daglig.
 
Jod, vitamin D, omega 3. Tok Folat til uke 15-16.
 
Skal ta jern og vitamin d ifølge legen, men jeg spyr sånn av de jerntablettene noen som vet om jeg kan ta levaxin og jern samtidig, ikke så kvalm på kvelden, så mulig det funker å ta tablettene da

Jeg tror jern reduserer opptaket av levaxin, men jeg er ikke helt sikker. Mener jeg hadde en pasient som tok levaxin på morgenen og jern til lunsj pga interaksjoner, men som sagt, ikke helt sikker.
 
Dere som går på jern, begynte dere uten at legen sa ifra, eller ventet dere til legen sa dere skulle begynne? Min lege sa jeg kunne vente med jern enn så lenge, siden det er vanlig å være litt treg i magen fra før av. Trengte ikke gjøre det enda verre, enda.
 
Dere som går på jern, begynte dere uten at legen sa ifra, eller ventet dere til legen sa dere skulle begynne? Min lege sa jeg kunne vente med jern enn så lenge, siden det er vanlig å være litt treg i magen fra før av. Trengte ikke gjøre det enda verre, enda.
Jeg ventet til legen sa fra :)
 
Dere som går på jern, begynte dere uten at legen sa ifra, eller ventet dere til legen sa dere skulle begynne? Min lege sa jeg kunne vente med jern enn så lenge, siden det er vanlig å være litt treg i magen fra før av. Trengte ikke gjøre det enda verre, enda.

Fikk anbefalt å starte i uke 18.
 
Tar jern nokre dagar i veka, for blodprøva viste 13 (lavt) i veke 13, og det er normalt at det synk enno meir i løpet av et svangerskap..
Multivitamin i ny og ne.
 
Dere som går på jern, begynte dere uten at legen sa ifra, eller ventet dere til legen sa dere skulle begynne? Min lege sa jeg kunne vente med jern enn så lenge, siden det er vanlig å være litt treg i magen fra før av. Trengte ikke gjøre det enda verre, enda.
Jeg begynte med jern i uke 18 etter råd fra legen. Også tar jeg multivitaminer for gravide.
 
Back
Topp