Ville dere fortalt det på jobben?

elisabov

Betatt av forumet
Mailykke <3
Jeg har den siste tiden vært mye borte fra jobben pga kvalmen. Får jo ikke i meg mat... Har fortalt det til sjefen min, men kollegaene mine er bekymret for meg. Og det er mannfolk for det meste, så de ser ikke umiddelbart sammenhengen når jeg sier jeg er kvalm og ikke får i meg mat.
Har nå vurdert å fortelle dem at jeg er gravid, at det er derfor jeg er kvalm... Jobber som lærer, så jeg må være 100% tilstede når jeg er på jobb...
Ville dere fortalt det?
 
Jeg har fortalt det til mine kollegaer og sjef. Angrer litt på at jeg sa det så tidlig som jeg gjorde, og at jeg ikke bare fortalte det til sjefen, men men :) Det gjør verken noe fra eller til om du forteller det, mener jeg :)
 
Er så vanskelig å holde det skjult, når de blir bekymret for meg...
 
Jeg har ikke fortalt det til noen på jobb enda. Skal fortelle sjefen når jeg har vært hos gyn. Men jeg er ikke like dårlig som deg da. Så de er ikke bekymret liksom ;) tror jeg ville fortalt det om en uke eller to hvis formen ikke blir bedre. :)
 
Jeg sa det til kolleger for noen dager siden. styrer fortalte jeg det til i dag,så hun ikke skulle høre fra andre :)
HUn var glad og sa gratulerer, men håpet ikke jeg skulle bli kvalm :p
 
Jeg er "livredd" for at kolleger skal få vite det for tidlig...rett og slett fordi jeg ikke har lyst på alle spørsmål og oppmerksomhet før jeg vet at babyen er trygt på plass og det ikke lenger er fare for SA. Hadde ikke orket å måtte dele sorgen med jobben... Var i dag på første jobbfest etter positiv test og allerede er det en som sier at hun har avslørt meg...prøver å spille uforstående, men er kjemperedd for at rykter går...huff..hadde kanskje vært bedre å fortelle det? Hva sier man når noen begynner å stille spørsmål?
 
Jeg er 100% sykemeldt i en uke nå, og tenker at jeg på morgenmøtet mandag om en uke, forteller at det er en ganske naturlig årsak til at jeg er kvalm og dårlig for tiden... Da er jeg 8+4 også, og mister jeg etter dette, vet jeg at jeg blir borte ytterligere, og da slipper jeg enda fler spørsmål...
Men... De fleste på avdelinga mi er mannfolk, så det er kanskje enklere enn med mange damer?
 
Jeg er sykmeldt 100% foreløbig så jeg har sakt det til sjefen og to av mine kollegaer, grunnen er at vi har mange tunge løft ol på jobb så om jeg kommer tilbake neste uke må de ta hensyn til meg.
 
Back
Topp