Vil ikke drikke lenger

Mrs.B

Glad i forumet
Febbisbebbis'18
Påskekyllingene 2020
❤Januarlykke 2022❤
Har en 5 mnd gammel baby som plutselig ikke vil drikke melk lenger. Han er veldig grinete og sutrete, sliter med å få han til å sove og han har alltid vært en sovebaby og nå som sagt så vil han ikke drikke. Han får mme og sover hele natta så første flaska om morgenen har han som regel drukket opp men nå far jeg i ham liksom maks 100 ml i gangen. Hittil idag har han drukket maks 200 ml så blir litt bekymra.
Igår fikk han en suttekopp for første gang og det var kjempestas men allerede idag bryr han seg ikke og lager grimase når han drikker fra den.
Skal jeg få i ham mer grøt kanskje? Han får 2 grøtmåltider om dagen og det liker han veldig godt. Er litt clueless nå siden det er første ungen så jeg har ingen erfaring. Dette er helt klart første gangen han har vært såpass vanskelig siden han ble født
 
Har du sjekket om det kan være utviklingssprang?
 
Tanken har slått meg og mye passer men blir litt usikker når alle plasser jeg leser så skjer spranget mellom uke 14 og 19 og han er 22 uker nå. Kanskje han er sent ute eller noe sånt...
 
Ville heller prøvd å gi mindre grøt og mer melk. Mulig han rett og slett ikke er sulten pga grøten. Men melk er viktigere enn grøt :)
 
Ja ingenting galt på bleiefronten og idagtidlig drakk han bra heldigvis
 
Ja ingenting galt på bleiefronten og idagtidlig drakk han bra heldigvis

Da er det nok helt greit. Hvis han får for lite væske vil du merke det på hvor mye tisser og allmenntilstanden. Og han får i seg næringstoffene i melka i grøten også.
 
Jeg anbefaler seg å ta en prat med helsesøster som du vanligvis går på kontroll hos. Hun kjenner dere og kan komme med gode råd.

Er det varmt hos dere? Denne varmen kan gjøre alle litt ute av balanse ;)
 
Back
Topp